Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Robert BurksHudba:
Dimitri TiomkinHrají:
Ray Milland, Grace Kelly, Robert Cummings, John Williams, Anthony Dawson, Leo Britt, Patrick Allen, Robin Hughes, Martin Milner, Guy Doleman, Bess Flowers (více)Obsahy(2)
Když americký spisovatel Mark Halliday navštíví čerstvě vdanou Margot Wendice v Londýně, nevědomky tím spustí řetězec vydírání a vražd. Manžel Margot, Tony Wendice, si všimne jejích citů k Hallidayovi, začne se obávat rozvodu a s ním spojeného vydědění, a tak naplánuje její smrt. K tomu využije svého bývalého spolužáka Lesgateho, který je již zapleten do nezákonné činnosti. Margot se podaří Lesgatea v sebeobraně zabít, ale Tony vše nastrojí tak, aby byla obviněna za úkladnou vraždu. Hallidayovi nezbývá, než Tonyho vyřadit ze hry... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (277)
Tohle přesně Hitchcock uměl jako nikdo jiný. S minimem technických prostředků, s jednoduchým motivem a s několika málo excelentními herci dokázal zplodit mistrovský psychologický thriller, který si své mohutné tempo pramenící již v úvodním rozhovoru drží bez jakýchkoli režisérských nebo scénáristických výkyvů. Přestože film musí skončit jediným možným způsobem, Hitch dokázal nemožné - strhnout diváka do takové míry, že na nějaké chystané finále až do jeho nástupu ani nepomyslel. Kdo by také chtěl, aby taková nádhera někdy skončila? :)) 95% ()
Nejprve jsem viděl Dokonalou vraždu s Douglasem. Natočili si to ale jinak, než Hitchcock, který je spíše klasickou konverzačkou s výrazným divadelním cítěním. Viděno v dabingu ČT 1992 a nemůžu si pomoct, ale zmíněná novější verze mi až na přeháňkový konec přišla zajímavější. Tady je zase konec takřka nepochopitelný. Těžké hodnocení. ()
Brilantně natočená (jak jinak) konverzační detektivka s jasně čitelným odkazem na svou divadelní předlohu. V rukou režijního Mistra ožívá plán na dokonalou vraždu a je úžasné sledovat, jak je tu napětí budováno a tvořeno takřka z ničeho. Téměř stále v jednom pokoji, nulová akce, statické scény, nízká dynamika střihu, ale přesto atmosféra houstne a přituhuje. Dokonalá ukázka budování napětí hudbou, slovem a náznaky... Vynikající jsou také různé Hitchcockovy vychytávky - hra stínů, práce s detailem anebo sofistikovaný filmový humor - všimli ste si Mistra sedícího vedle muže s doutníkem na výroční fotografii spolužáků?:-) Jediným problematickým místem je tedy jen konec - všechno je vlastně jasné už dopředu a čeká se jen na to, jakým způsobem to vyšetřovatelé odhalí... ()
Od Alfreda Hitchocka, klasického Hollywoodu a adaptace divadelní hry s mysteriózním příběhem neočekávám v žádném případě filmový realismus a tedy ani nemám nejmenší důvod vytýkat zde často zmiňovaný neuvěřitelný děj plný náhod či údajně slabou psychologii postav. V rámci svého druhu jsem totiž viděl (a také patřičně si vychutnal) špičkově napsaný, zrežírovaný i zahraný thriller s takřka dokonalým budováním napětí, atmosféry a všech dějových peripetií. Herce Raye Millanda jsem měl spojeného především s „němým“ filmem The Thief, o to pro mě bylo zajímavější setkat se s ním na oplátku v hlavní roli konverzační inscenace a musím říct, že mi spolu s ostatními účinkujícími připravil opět skvělý zážitek. Z 9 Hitchcockových filmů, které jsem dosud viděl, je tento pro mě osobně určitě ten nejlepší, byť na některé slavné režisérovy kousky se teprve chystám. Tak jsem zvědav, zda Vraždu na objednávku ještě něco překoná. Každopádně dokonalé mistrovo provedení nedokonalé vraždy má ode mě plných 5 hvězd. [90%] ()
Tak jo, Hitchi, dneska to přišlo. Sice až na šestý pokus, ale konečně můžu říct, že jsi byl opravdu genius! Konečně ti mohu dát plný počet s nadšením a úsměvem na tváři, že jsem viděl výbornou konverzačku, ve které dominuje hlavně brilantní scénář, tvoje geniální režie a herecké výkony, Miliard opravdu výborně slizký, Kelly krásná, avšak trošku afektovaná. Tak dobře, neměl jsi to tak těžký, vzal sis na starost divadelní hru, ale to jsem potřeboval vidět, abych uvěřil. Film s temnou atmosférou, tak na půl noirko, výborný prostě! ()
Galerie (50)
Zajímavosti (17)
- Alfred Hitchcock chtěl do role Tonyho (Ray Milland) obsadit Caryho Granta, ten však odmítl hrát zápornou roli. (Dreadd)
- Celosvětová premiéra proběhla 19. května 1954 ve Philadelphii. (Varan)
- Alfred Hitchcock se v tomto filmu objeví na fotografii ze srazu. (Kulmon)
Reklama