Režie:
Woody AllenKamera:
Gordon WillisHrají:
Woody Allen, Diane Keaton, Michael Murphy, Mariel Hemingway, Meryl Streep, Tisa Farrow, Gary Weis, Karen Allen, David Rasche, Wallace Shawn, Mark Linn-Baker (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Tematicky navazuje Woody Allen na film ANNIE HALL, formálně však jde jinou cestou. Snímek MANHATTAN, melancholické vyznání lásky rodnému městu New Yorku, fascinuje černobílou fotografií na širokém plátně a Gershwinovou hudbou, která filmu dodává tklivě veselý, jímavý podtón. Woody Allen sám hraje televizního režiséra Issaca, který se nemůže rozhodnout pro jednu ze svých lásek, protože u žádné ženy nenachází skutečné naplnění. Neutěšeným milostným vztahům odpovídá převažující životní pocit newyorských intelektuálů: lze pozorovat úpadek kultury, osamělost, problémy se vzájemnou komunikací a neurózy jsou průvodní faktory. (Quentin T.)
(více)Videa (2)
Recenze (277)
Môj odmietavý postoj k filmovej tvorbe Woodyho Allena prezentujem prakticky pri každom jeho filme, ktorý mám príležitosť vidieť. Ani jeho údajne najlepšie diela na mňa nezapôsobili očakávaným spôsobom. A div sa svete, paradoxne Manhattan bude zaujímať v mojich impresiách popredné miesto. Nie že by som si ho nejako zvlášť obľúbil, veď pri niektorých pasážach som priam fyzicky trpel, ale v tomto filme som Woodyho nadhľad vnímal najciteľnejšie a preto mi pripadalo ako humorných oveľa viac scén, ako v iných jeho filmoch. Myslím, že týmto filmom nepriniesol do svojej tvorby nič zásadne nové, ale to dovtedajšie dokázal celkom dobre zúročiť. ()
Jste šťasní, nic vám nechybí, všechno je v pořádku. A najednou se objeví někdo, kdo vám ukáže, že byste mohli být ještě šťastnější a vy se divíte, jak jste bez něj doteď dokázali žít. Nakonec člověk vykročí jedním či druhým směrem dál, ale - ono NĚCO se stejně vždycky objeví. Nejčistší dávka čisté romantiky, zkušeností, antisnobství, ironicky nadnesených konverzací o umění a Woodyho v herecky, scenáristicky i režisérsky nejlepší formě. Jak já jsem se na tolika místech poznával, usmíval se i smutnil. Viděl jsem totiž scény, které jako by vypadly z mých představ o ideálním partnerském soužití nebo o mojí budoucnosti. A jednou se v Manhattanu najdu úplně. ()
Prijemna Allenovka s trochu prekvapivym vyvojom. Cakal som, ze na konci spolu ostanu uplne ine pary. Trochu mi vadil otvoreny koniec. Tentokrat som si prial definitivne uzatvorenie pribehu. A takisto mna prilis nebrali tie neustale zabery na New York, ktore mali dokreslit atmosferu. Mna tieto zabery skôr otravovali. Vysledkom je prijemna Allenovka s obcasnymi hluchymi miestami a preto davam len 7/10. ()
Woody jako neurotický moula, nicméně HEREC, mi vždycky sedí víc, než když se ve filmu neobjevil (nemyslím v současných, to dá rozum). Procházím pomalu a volně retrospektivně jeho dílo a po utrpeních Září a Interiéry je tohle milou zastávkou. Meryl Streep je tu děsně pěkná, škoda, že si nezahrála víc. Hudba i kamera jsou skvělé. Ten, kdo dělal titulky (asi Anna Karenina), odvedl skvostnou práci, film je plný woodismů a slov náročných na citlivý překlad. ()
Hned po okouzlující Annie Hallové jsem si dal další vychvalovaný Woodyho kousek,černobílou poctu jeho oblíbenému městu New York.Na rovinu říkám,že mě nedostal jako Annie,ale to jsem ani nečekal.Je to velmi dobrý film,ve kterém jsou klasické allenovské věci,tedy neurotik zahraný samotným autorem,okouzlující Diane Keaton,skvělé dialogy a ještě navíc krásná černobílá kamera,skvělá hudba,výborná Meryl Streep a další herci.Manhattan sice nebude můj nejoblíbenější film mého nejoblíbenějšího režiséra,ale rozhodně se mi líbil. 80 % ()
Galerie (62)
Zajímavosti (24)
- Meryl Streep získala roli Jill poté, co zaujala Woodyho Allena svým výkonem ve filmu Julie (1977) (kenny.h)
- Mariel Hemingway (Tracy) byla nominována na Oscara za nejlepší herečku ve vedlejší roli. Cenu v této kategorii ale nakonec získala Meryl Streep za film Kramerová vs. Kramer (1979). Streep hraje v tomto filmu postavu Jill. (jezurka42)
- Ve filmu byla použita hudba amerického skladatele George Gershwina, včetně známé skladby „Rhapsody in Blue“, která sloužila jako inspirace pro film. Hudbu nahrály orchestry Buffalo Philharmonic Orchestra a New York Philharmonic Orchestra. (jezurka42)
Reklama