Reklama

Reklama

Bába z ledu

Trailer

Obsahy(1)

Po setkání s otužilcem Broňou (Pavel Nový) začíná ovdovělá Hana (Zuzana Kronerová) pozvolna měnit svůj stereotypní život, který se doposud točil výhradně kolem jejích synů (Marek Daniel, Václav Neužil), snach (Petra Špalková, Tatiana Vilhelmová) a vnoučat. Zatímco šedesátnice Hana prožívá love story, tradiční víkendové obědy v rodinné vile ztrácejí na idyličnosti a postupně vyplouvá na povrch, že každý z hrdinů má nějaké tajemství. Haniným nečekaným spojencem se stává vnuk Ivánek, který si zamiloval nejen svérázného Broňu, ale i jeho slepici Adélu a otužileckou komunitu na břehu Vltavy. Příběh rozkrývající nelehké vztahy mezi třemi generacemi přináší naději, že život lze vzít do vlastních rukou v jakémkoli věku. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (499)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Sláma si libuje ve vztahových sociálních dramatech a nejinak je tomu i v tomto filmu. Nový a Kronerová tu podali parádní herecké výkony a zejména u Nového jsem rád, že na podzim jeho hereckého života dostal takovou pěknou roli. Sám příběh je celkem jednoduchý. Vdova využívána svými dvěma syny a jejich rodinami (však si je ale tak sama také vychovala) se náhodně zamiluje. Nový partner je pro rodinu šokem, protože najednou je tu někdo další, komu se matka věnuje a přizpůsobuje. Není to jen ale sám vetřelec v jejich rodném domě (často navíc se svou partou otužilců), je to zejména změna letitých návyků jejich matky, která s novým partnerem poznává, že žít se dá i jinak, než postupně chřadnout ve starém domě u nekonečného vaření společných rodinných obědů a večeří. Oba bratři s rodinami totiž na nich až sobecky lpí. Bróňa má však pozitivní vliv nejen na Hanu, ale i na jejího vnuka Ivánka, který je ve škole šikanován. Když už se zdá, že by Hana na sklonku života v náručí Bróni mohla najít onen pověstný klidný přístav, zjistí, že její partner z nějakého nepochopitelného důvodu tají svoji minulost a rozhodne se ono tajemství odhalit.... - Já pořádně nevím jaké z tohoto filmu mít pocity. Na jednu stranu zde všichni hráli parádně. Synové byli krapet co se týče rolí schematičtější, ale jak Neužil tak Daniel jsou vynikající a stejně tak Vilhelmová, které role vyšinutých manželek sice jdou výborně (hned mne napadla Teorie tygra), ale chtělo by už změnu! Neznat Slámovu tvorbu, asi bych v celém filmu hledal kalkul. Brnkání na art-festivalovou strunu, políčená železa na nějakého toho lva. Sláma má rád ulítlé lidi a ulítlé komunity a tento film z jeho tvorby nijak nevybočuje. Je natočen řemeslně zručně, scény z mrazivých vod Labe spolehlivě rozcvakají zuby i do larisy zachumlaného diváka, který si i tak dojde pro hrnek teplého čaje. Smekám před paní Krónerovou i Novým. Co bych vypustil jsou ony intimní momenty zamilovaného páru. Nic proti sexu před sedmdesátkou když je chuť, ale proč se na to koukat... ehm.. Já tu hřejivost a lásku z filmu cítil i bez explicitních scén, tak proč? Krom toho bych vytkl nulové napětí. Ačkoliv prakticky celá rodina Hany je dost šáhlá a o vypjaté momenty není nouze, na mne z toho celého padl jen jakýsi smutek... nevím jestli to byl záměr. vnitřně mi ale cosi říká, že na 4 hvězdy by to nemělo i kdyby ústřední pár svými tempy rozrážel slabý led na hladině... Tři vejce. * * * ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Sice jako většina české současné produkce film nepřekračuje televizní kvalitu audiovizuálem (kamera, střih, hudba, zvuk nejsou nic světoborného), ale po vyprávěcí a tematické stránce je překvapivě dobrý. Alfou a omegou je tu dusno a bezvýchodnost životních situací, kdy každý z účastníků má už za život dost nadrobeno a spískáno a vzájemně si neumějí ani pomoct ani nic doopravdy sdělit, svěřit nebo vysvětlit, a už vůbec se nedokáží upřímně propojit a spolupracovat, aby se jim mohlo všem začít dařit prožívat život hodnotněji, lépe a opravdověji. Výčitky, mlčení, komentáře i občasná větší či menší gesta jako pokusy něco napravit nebo posunout lepším směrem se míjejí účinkem, projevy dobré vůle či zoufalé snahy přicházejí v rozklíženém načasování, jak každému dochází trpělivost či přicházejí podněty k reflexi nebo jednání v jinou chvíli, synergie nefunguje a každá naděje se vzápětí rozpadá v přemožení marností. Každý zvlášť je příliš slabý, aby mohl odčinit či napravit celý ten časoprostorový propletenec zamotaných nezdravých vztahů v rodinách a s trvalými následky nenapravených životních restů, vin a dopuštění nelze dobře žít. Ve chvíli, kdy se s takovým nákladem rozvětvených neštěstí člověk pokusí začít žít ještě i na stará kolena s někým druhým a opět v sobě zažehne naději, když ne na nápravu svého dosavadního zamotaného života, tak alespoň na nový začátek, musí zákonitě přijít o to horší vystřízlivění do reality, jíž nelze uniknout - protože ten druhý si s sebou v téhle společnosti nutně vláčí vlastní nedodělky a provinění a jejich trvalé následky, a kombinace dvou takových životních osudů není prakticky únosná - exponenciální příval následků, které je budou dostihovat, je přespřílišný. Když v našem pokolení jako několikátém po sobě nefungují rodiny a komunity (jako lokální sociální celky, kde všichni o každém všechno vědí a pomáhají si spolu žít, nikoli kluby, kam se utíká a kde se nikdo nikoho neptá na jeho domácí zázemí či minulost), jež by ctily základní lidské hodnoty, pak už žádný nový vztah zatížených, prokletých jedinců se spoustou šrámů a škraloupů neznamená dvojnásobnou radost a poloviční trápení, ale exponenciálně eskalovanou depresi a vědomí nemožnosti to překonat. Děti, které se mezi takovými paralyzovanými troskami dospělých motají, jsou tím od narození nenapravitelně poškozované, uzavřené, citově deprivované, bez morálních základů a osobně příkladného vedení k poctivé práci, vytrvalé péči a vnitřní radosti z jejích výsledků, naučené, že s ničím nepříjemným nejde doopravdy hnout, učící se rezignovat a kapitulovat, přijímat absurditu, porážku, nesrozumitelnost, absenci intuice i logiky, stávají se závislé na digitální zábavě, násilí, jsou nekomunikativní, otupělé či vzteklé, a rozhodně nepředstavují naději na lepší svět. ***** S takovým pocitem by měl divák odcházet z kina domů - do vlastní rodiny, ať už k rodičům, prarodičům, partnerovi, dětem, nebo třeba do bytu ke spolubydlícím či do izolace a "svého klidu" daleko od všech, ale pokaždé téměř jistě někam, kde nepanuje atmosféra ujištění, vlídného a vnímavého přijetí, podpory, spolupráce a širokého mezigeneračního rodinného i sousedského harmonického souladu. Všude je v nějaké formě napětí, dusno a bezvýchodnost, izolovanost a řevnivnost. ***** Tenhle nenápadný film nastavuje nebalamutící zrcadlo naší realitě, v níž dobíhá někdy před pomyslnými sedmi pokoleními zažehlý rozpad mezilidských vztahů a skutečných hodnot, a naší vzrůstající neschopnosti ho zastavit a obrátit. *~ () (méně) (více)

Reklama

Philippa 

všechny recenze uživatele

Civilní a velmi čistý lidský film. Je pravdou, že k porozumění je potřeba si něco odžít a nabýt životních zkušeností. Každý má přesně TO, co potřebuje k tomu,, aby pochopil, prozřel a doplaval právě TAM, kam má. Chlad a nejen ten z ledové vody nás provází celou dobu a pokud ho dokážeme přijmout, nakonec naplní celou naši duši teplem přijetí a láskou. Vždyť cesta již je cílem. Poděkování všem za velmi intimní zážitek. ()

Adasin 

všechny recenze uživatele

Když pominu to, že se ta slepice jmenovala jako já, tak musím říct, že mě tenhle film opravdu zaujal (a nemyslím tím jen tu sexuální scénu). Na tu nefungující a rozvrácenou rodinu nebyl zrovna hezký pohled a hlavní postavy mi bylo líto. Přála jsem jí, aby se to zlepšilo, což mi tvůrci splnili a provázali to s netradičním motivem otužilectví. Nechybí ani kritika současných dětí a jejich užívání moderních technologií nebo rýpnutí si do upjatých a arogantních lidí. 7/10 ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Český lev ve správných rukou. Je to sice přesně vykalkulovaná v zásadě banální story podle šablon americkýho nezávislýho filmu, jen ozvláštněná prostředím otužilců, ale nevadí. Film mě bavil, jakkoli se dal předvídat takřka doslova. Spíš mě přiměl k zamyšlení nad cenami Českých lvů samotných a v souvislosti i české kinematografie vůbec. Hlavně v souvislosti s oceněním za vedlejší role. Za co prokrista dostala Lva Petra Špalková? A za co byli nominovaní její kolegové Vilhelmová, Neužil a Daniel? Během těch několika málo minut nepředvedli nic, vůbec nic, jen pár utrápených vzdechů nad životem! Takže buď politika akademie funguje stylem "máme tu solidní film, tak ho nominujeme na všechno", anebo byly vedlejší role v jiných filmech ještě horší. Obojí ale vystihuje velice neradostný stav současného českého filmu. Bída a zmar. No nic, zpět k Bábě z ledu (kdo probůh vymyslel tak idiotskej název?). Bylo na ní znát, že ji Sláma piplal dlouhé roky, má všechno do detailu napsané a promyšlené, měl ohromující šťastnou ruku na Zuzanu Kronerovou (co se Pavla Nového týče, prostě zahrál sám sebe - nerudnýho dědka, tam jsem v chvalozpěvech opatrnější). Není to nic fantastického, k dohánění pohříchu pouze evropské, když se ani neodvažuji mluvit o zámořské, kinematografie to nestačí, ovšem v marasmu posledních let je to jedna z mála světlých výjimek. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (21)

  • Herca Pavla Nového si pre úlohu Broni vybrali producenti Oukropek a Strnad. Testom bola scéna vyznania lásky, akú vraj vyznal tak, ako by to žiadny chlap nedokázal. (classic)

Související novinky

Česko vybralo svého letošního kandidáta na Oscara

Česko vybralo svého letošního kandidáta na Oscara

12.09.2022

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) každoročně mimo udílení národního ocenění Český lev vybírá i potenciálního filmového kandidáta na prestižní cenu Oscar, jenž by na jaře příštího roku mohl… (více)

25. Český lev - výsledky

25. Český lev - výsledky

10.03.2018

Předáváním výročních 25. Českých lvů provázela slovenská moderátorka Adéla Vinczeová. O hudební složku večera se postarala nominovaná muzikantka Vladivojna La Chia. Večer také narážel na současnou… (více)

Filmoví fanoušci na filmovém festivalu v Cannes

Filmoví fanoušci na filmovém festivalu v Cannes

03.03.2018

Program Kreativní Evropa letos v lednu už podruhé vyhlásil celoevropskou soutěž s názvem #euFilmContest, v níž si filmoví nadšenci mohou otestovat své znalosti současného evropského filmu. Deset… (více)

Týden nejúspěšnějších filmů BEST FILM FEST

Týden nejúspěšnějších filmů BEST FILM FEST

13.07.2017

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 13. do 19. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama