Režie:
Robert ZemeckisScénář:
Steven KnightKamera:
Don BurgessHudba:
Alan SilvestriHrají:
Brad Pitt, Marion Cotillard, Jared Harris, Simon McBurney, Lizzy Caplan, Daniel Betts, Matthew Goode, Camille Cottin, August Diehl, Thierry Frémont (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Píše se rok 1942 a Max Vatan (Brad Pitt) seskakuje padákem do dun marocké pouště s cílem zabít v Casablance německého velvyslance. V městě se setkává s Francouzkou Marianne (Marion Cotillard), která má hrát roli jeho manželky a pomoci mu se splněním jeho mise. Předstírání manželské intimity a zamilovanosti postupně přeroste v opravdovou vášeň, a proto po ukončení operace společně odjedou do Londýna, kde se vezmou, válce navzdory. Jejich rodinné štěstí trvá jen do chvíle, kdy se Max dozví, že i tohle může být jen důmyslná hra, která by ve finále mohla výrazně ovlivnit výsledek Druhé světové války. V tu chvíli začíná jeho zoufalý hon za pravdou a za nadějí, že to, co o jeho ženě tvrdí jeho nadřízení, není pravda. (Cinemart)
(více)Videa (29)
Recenze (644)
Emocionálně přece jen trochu chladná story, která se paradoxně hlavne z počátku rozjíždí docela pomalu, ovšem Zemeckis si po zpackaném Muži na laně přece jen napravuje svoji reputaci, jelikož Allied možná nefungují tak dobře jako romantické drama, ale určitě fungují jako špionážní film z druhé světové. Pitt samozřejmě, jak už to posledních 10 let býva, patřičně boží a Marion tradičně už podle očního kontaktu správně nevyzpytatelná. Není to ukázková hitovka, ale je to filmařina od tvůrce, který málokdy dokáže natočit opravdu špatně. Má to všechny klasické řežijní rámce které splňují nejménně standard a do toho naprosto opulentní formu s minimálně třemi "over-the-top" natočenými sekvencemi a krásně stylizované Maroko za hudby Silvestriho. ()
R. Zemeckis málokedy sklame, ale i tak som k filmu pristupoval opatrne, predsa len vojnový žáner ešte neskúsil, aj keď vojnové scény z Foresta Gumpa boli výborné. Nakoniec sú Spojenci o dosť lepším filmom než som očakával. Stačili úvodné minúty a nádherné pristátie padákom v púšti a film si ma získal. Pitt a M. Cotillard si parádne sadli, Marion je vážne skvelá, príjemná a sympatická herečka. Akčných scén nie je veľa, ale ak sú majú úroveň. Zaujal ma nevšedný pôrod počas bombardovania a pátranie po pravde o jeho manželke bolo napínavé. Film ako celok pôsobí kompaktne, v podstate mi nič nevadilo a fakt sa teším na vydanie filmu v bluray kvalite, keď si to pustím v plnej paráde. 80%. ()
Herci mají potřebné charisma a schopnost opanovat plátno, což je v tomto filmu extrémně důležité. Cotillardová v dobových kostýmech a s naondulovanými vlasy a padesátník Pitt s tvářičkou jak dětská prdelka vyzařují glamour a eleganci. Druhý jmenovaný však zažil největší slávu v 90. letech a film se z něj snaží udělat hvězdu z poloviny minulého století, ale to je aura, kterou hezounek Pitt nikdy neměl./// Zemeckis za pomoci velice solidních triků oživuje domy a ulice Casablanky. Film však utíká od válečného dramatu k melodramatu (scéna porodu), zcela opouští akční žánr a přechází ke špionážnímu dramatu. Spojenci jsou žánrově dosti pestrým filmem, ale je to spíše negativum, neboť prolínání různých módů nepůsobí promyšleně a nedovoluje se soustředit více na jedno téma či plně využít žánrové konvence. Chvíli totiž sledujeme psychologické drama o manželské (ne)důvěře, jindy se Zemeckis v zjednodušující zkratce, která je jen neobratnou sociologickou sondou, snaží vykreslit dopady války na lidi nebo vyloženě násilně vsunout alespoň nějakou akci (kromě atentátu je ve filmu pouze jedna přestřelka). Zemeckis celkově doplácí na scénář, jehož tempo má zásadní nedostatky./// Ve chvíli, kdy se snímek blíží ke svému vyvrcholení a kdy zjišťujeme, jak důležitá je otázka partnerské důvěry, tušíme, že nepřijde sladký happy end, ale není zde ani překvapivá pointa či výrazná replika. Spojenci jsou nesmírně neinspirativní z hlediska režijního pojetí a chybí jim nějaké ozvláštnění. Nefungují ani na emoční rovině příběhu, takže selhávají i jako současný pokus o novou romantickou klasiku, který navíc postrádá i humor. [Kino] ()
Když já ty filmy Roberta Zemeckise mám pořád ráda. Pro mě je to stále především výborný vypravěč, který přesně ví, jak chce, aby daná scéna působila na diváka. Spojenci mě vtáhli a nepustili po celou dobu, napětí perfektně funguje. Obě poloviny filmu se od sebe značně liší a jsou jak z jiného žánru. Emočně mě to nedostalo, ale ke konci jsem měla nepříjemně mrazivý pocit. 70% ()
Zjednodušujúce určite, ale v pekných šatoch retro-hollywoodu, ktorému sa to ľahko odpúšťa. Prekvapivo negíčové, napínavé až mrazivé, už samotnou atmosférou temnej doby, do ktorej je ICH PRÍBEH zasadený. Perfektne zrežírované, s chladnou profesionalitou, bez tlačenia na emócie, ktoré by sme od Zemeckisa čakali. A bez veľkých ľúbostných motívov, ktoré by sme čakali od Silvestriho. Pretože takto parádne napísaný scenár s tak silným PRÍBEHOM nič z toho nepotrebuje. Ten záver ma úplne rosekal. ()
Galerie (148)
Zajímavosti (30)
- Před atentátem na večírku plné Němců, hraje se v pozadí na housle Německá státní hymna. (Lukas.Turyns)
- Marianne (Marion Cotillard) má příjmení „Beauséjour“, což byla také bastionová pevnost v Akádii na území dnešního Québecu, tedy místa odkud pochází Max Vatan (Brad Pitt). Bitva o pevnost Beauséjour 3.–16. června 1755 započala britskou ofenzívu na počátku Sedmileté války mezi Velkou Británií a Francií. (Nortizop)
Reklama