Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pro zkušeného policejního komisaře by bylo vyřešení jedné vraždy běžnou rutinou, jenže vrahovi jedna oběť nestačí a spravedlivě posoudit, kdo je v tomto případu obětí a kdo vrahem, není snadné. Milan Kňažko v hlavní roli nového příběhu z pera scenáristy Vladimíra Körnera. Detektivní příběh z počátku 20. století je plný napětí, zvratů i emocí. Láska, nenávist a touha po pomstě či spravedlnosti jsou nejsilnější motivací trojúhelníku hlavních hrdinů příběhu. Vojenské zákopy jsou plné obětí války, když komisař Mondl přijíždí z Vídně do malého českého městečka, aby vypátral pachatele série vražd mladých mužů a aby vyvrátil všechny pochybnosti o tom, že se jedná o vraždy rituální. Kdo je vrahem a jaký je jeho motiv? Podezření se postupně zúží na pár osob. Mezi nimi je i Alma – bývalá kuchařka, která pečuje o sirotka. Dcerku své bývalé zaměstnavatelky, mladinkou Leu, si vzala ze sanatoria pro choromyslné. Děvče utíká se svými houslemi a hudbou do samoty, mimo tento svět. Zkušený policajt chce věřit, že v každé bytosti je skryt pramínek dobra, který čeká na svoje vysvobození. Lidská zvířata kdysi poničila nevinnou duši a dostalo se jim odplaty. Komisař pozná pravdu a rozhodne se pro spravedlnost. Vzápětí mu to vrátí nelítostný osud! (Česká televize)

(více)

Recenze (91)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Pokud bychom na Zádušní oběť kladli vyšší nároky, neuspěla by. Ale doba se změnila, změnil se i Svoboda s Körnerem a očekávat druhý Berhof by byla chyba. Svoboda už je přes deset let limitován mantinely naší matičky veřejnoprávní a navzdory všemu prosadil i tentokrát velmi zajímavý projekt - zajímavou temnou krimi z počátku 20. století, která nehladí, nebanalizuje. Milan Kňažko v hlavní roli je stále sázkou na jistotu a komu se naposledy líbil v Normalu, může si směle pokračovat zde. Příjemně herecky zraje i Eva Josefíková, před deseti lety pouhá Troškova princezna, dnes už rovnocenná herecká partnerka svých starších kolegů. Velmi se mi líbila atmosféra i práce s vyšším dobrem, leč polopatický konec celku příliš nesedl. Nicméně pro věrné diváky týmu Svoboda - Kňažko je to radost, stejně jako herecký koncert v Boží duze či před lety v Papiliovi. ()

Shredo 

všechny recenze uživatele

Narazil som naňho úplnou náhodou a bol som na český snímok s Milankom na čele celkom zvedavý. Zápasí po celú dobu na hranici pozerateľnosti, dej sa vyvíja veľmi pomaly, v podstate by som ho ani krimi nenazýval. Kamera fajn ako aj kostýmy. A za záver dávam o stupienok vyššie. Len pekne krásne ďalej pokračujte. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Spojení Svoboda - Körner bývalo zárukou kvality. Snad že jsem pod vlivem několika recenzí příliš neočekával, byl jsem spokojen. Poetická detektivka z temného období stojí na skvělé kameře, Kocábově hudbě a tajemné atmosféře. Film má blíže k nové vlně 60.let - dává symboly, náznaky, obrazy. Dnešní divák, zvyklý převážně na polopatické jednoduché snímky musí být zákonitě zaskočen. Není to žádný intelektuální art, jen snímek, co vyžaduje od diváka spolupráci. Vladimír Smutný vytváří barokní šerosvitné obrazy, nejčastěji jsem viděl plátna Mistra Rembrandta. Život, smrt, přežívání. Tma, šero, plamen lampy. A krev. Mikve, očistná lázeň, se stává místem násilné smrti. Pomsta. Krev si žádá krev. Film je drsnější (jak už Svobodovy snímky bývají), ale že by v něm bylo více vražd a násilí než v GOT, jak tvrdí M.Spáčilová, tak to není. Jednoduchý příběh mi tentokrát nevadil, podnětů k přemýšlení bylo více než dost. Snad jen dokumentární záběry novodobých zvěrstev v závěru bych klidně vypustil...vnímavý divák se bez nich obejde (byť autorům v tomto rozumím). Pro mne nijak zvlášť sympatický Kňažko tentokrát boduje - český (slovenský) Maigret jako vyšitý! ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že námět se jevil na první pohled dost zajímavě. Chvílemi jsem během sledování měl sice pocit, že koukám na novou verzi Zločinu v Polné, což potvrzovala nejen kvalitní atmosféra, ale i řada židovských spoluobčanů, kteří z plátna mizeli stejně rychle, jako pára nad hrncem. Postupem času ale nadšení z nového zfilmovaného příběhu z prostředí po první světové válce upadalo, protože se příběh vůbec nikam neposouval. Vůbec, ale doslova vůbec, nevytvářel napětí a hlavně tvořil takový dojem, jako když pacifistovi dáte do ruky pušku a budete ho nutit střílet. Zajímavý námět a dobrá atmosféra je tak to jediné, co mi z tohoto filmu zůstalo. A také to jediné, co může nabídnout, což je škoda, protože s podobnými filmy se tady moc nesetkáme. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Scenárista Körner bohužel stárne a jeho scénář podle toho vypadá. Spojení temné detektivky z doby 1. světové války s protiválečným dramatem se nepovedlo. Nejradši bych začal několikaodstavcovým rozborem toho, proč závěr filmu nemohl fungovat, ale nechci tu spoilerovat. Schubert a Šporcl aspoň dodali trochu dobré hudby, máme tu několik slušných herců (a Vilmu Cibulkovou, jejíž role se dá shrnout do tří písmen: WTF), kameraman se snažil, než mu to všechno srovnali do stejně tmavých odstínů hoši od kompjůtrů, zkrátka ani pozitiva nejsou jednoznačná. Průměr České televize je totiž stále spíše podprůměr. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (2)

  • Jedním z natáčecích míst byla i židovská čtvrť v Třebíči zapsaná na seznam UNESCO. Točilo se i v okolí Prahy a na jezu Nezabudický mlýn. (Salgafo)

Reklama

Reklama