Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Veterinář Jan (Jiří Bartoška) už toho má dost. Poslední kapkou je smrt tchána, kterému taky došly síly a trpělivost. Babička (Iva Janžurová) totiž vždy rozhodovala o jeho životě, stáří, a nakonec i o tom, jak a kde bude pohřbený. Nerespektovala žádné jeho přání a touhu, v dobré víře, že ona sama vždy a lépe než on ví, co je pro něj dobré a správné. A tak se k jeho neštěstí o něj starala podle své představy o jeho štěstí. A Janovi začíná být jasné, že je na té samé cestě. Jeho žena Olga (Eliška Balzerová) se totiž řídí stejnou teorií malého dvorku a dlouhého biče a přesvědčením, že za štěstí svého muže je zodpovědná výhradně ona. Janovi dojde, že už takto dál nemůže, nechce, neumí. Když nic neudělá, skončí jako tchán. Jednoho dne jej napadne způsob, jak se osvobodit a získat zpět vládu nad svým životem. Tato revolta je ale hodně netradiční. Už jen tím, že prvotní inspirací mu byl jeden z jeho pacientů, papoušek s podezřením na Alzheimera. Jan se tak i díky němu vydává na cestu za naplněním toho, o čem se domnívá, že jsou jeho sny. A protože tato cesta nemůže být snadná, stává se její součástí také stádo koz a později i krav, psychiatrický ústav, plavba na voru a život na lodi. Janova cesta za svobodou ovlivní i životy jeho dětí a jejich partnerů. Dcera Olga (Táňa Vilhelmová) totiž převzala matčinu metodu, zatímco snacha Alena (Pavla Beretová) zatím dokázala tlaku rodové tradice odolat a volí vlastní cestu, liberálnější, modernější, lidštější. Důsledky jsou pro jejich protějšky (Jiří Havelka a Jakub Kohák), v obou případech odpovídající. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (810)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,PRAKTICKÝ VĚCI BY VŮBEC CHLAPI NEMĚLI ŘEŠIT.“… „A PROČ?“ … „PROTOŽE MAJÍ NÁS!“... /// O mužích (pro muže), jenž nejsou pány svého života. V rámci teorie, že nic nepotěší víc, jak neštěstí druhýho, flákám 4*. Na druhou stranu není třeba propadat beznaději, protože aa každýho (i ženatýho) číhá (někde) parádní dobrodružství. (Aspoň to teda tvrdí Bartoška, takže tenhle film starý nepustím…) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Život mi zařizuje manželka. 2.) Jsem ženatej a propadám beznaději. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Všemi proklamovaný pohodový film je ve skutečnosti další obyčejná cílovka, která se až nápadně shoduje s předchozí tvorbou Jiřího Vejdělka. Je to přesně ten typ filmu, který v hloupoučkých pointách utvrzuje svého diváka v zažitých stereotypech, v názoru, že muž je sice pán tvorstva, ale bez ženy je jeho život nerealizovatelný. Nejrůznějších klišé je tu opravdu přehršel, většina postav podléhá kašírované představě o partnerských vztazích, které jsou utvářeny čistě na základě instinktivního (ne)pochopení a destruktivní izolace. V rámci téhož nastává ovšem několik WTF momentů, jejichž logická chudokrevnost doslova bije do očí – Vilhelmová, typická slepice, která tvrdě razí matčinu teorii o "záchraně" mužů, najednou, bůhvíproč, prozře a stane se spasitelkou rozbitého manželství? Bartoška, jehož útěky jsou podmíněny osobní frustrací, strhne na svou stranu jak flegmatického syna, u nějž se ovšem nejedná o útěk, ale spíš o pocit jakési bezstarostnosti, tak frustrovaného zetě, který neví kudy kam, ale bez silnějších a v podstatě asi i nutných potřeb. Bere je jako své spojence, parťáky, ale vůbec je nevnímá jako stejně postižené chudáky, kteří u něj hledají spásu a de facto i rozřešení svých problémů. Případ sám pro sebe je postava Balzerové, která je dle všeho vysokoškolskou pedagožkou, ale nepozná, že jí pobavený manžel prostě a jednoduše tahá za fusekli? Mohl bych pokračovat dál, ale v zásadě k tomu není důvod. Film si svého diváka bezesporu najde, v tom je jeho (a)morální poselství až nekomplikovaně čitelné, ovšem je otázka, proč právě něco takového vzbudilo rozruch i u lidí, kteří podobným klábosivým fraškám běžně neholdují. Buď za to může chraplavý Bartoškův hlas nebo ten papoušek s Alzheimerem. Určitě. ()

Reklama

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Z různých českých filmů, co jsou "hořké komedie" nebo "laskavé filmy", patří tohle mezi ty povedenější. Dialogy jsou dobře napsané a místy dost vtipné, Bartoška s Balzerovou to hrají úplně lehce a přirozeně. Takže až potud to je fajn. Horší je, že tam nehrají jen talentovaní herci a třeba Kohákovi jsem roli prostě nevěřil. A taky vývoj ke konci je takový, hm, málo pravděpodobný. No ale dokoukal jsem to a to není na český film špatný výsledek. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Málokedy máme možnosť vidieť na plátnách kín takto "antifeministický" film, ktorý by nahrával nám chlapom, večným podpantoflákovým chudákom, čo za nič nemôžu. Už v prvých minútach zistíte o čom film je a budete sa na jednotlivých situáciách baviť, potom už to začne byť mierne únavné, aby to nakoniec tvorcovia pochopili a rozhýbali viac dej a vývoj postáv. Teda ako ktorých a je iba dobre, že nie každý precitne a zázračne sa zmení. A som rád, že do takéhoto vtipného sebemrzkačstva išli tak slávne herečky. Pre ich mužských kolegov to bola povinnosť. Aby si človek film užil, musí prijať určitú zámernú "nadsázku" a nepremýšľať príliš nad uveriteľnosťou situácii. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

"Od toho jsou poslední přání, do prdele, aby se o nich nediskutovalo." Tohle není o nějakém boji muži versus ženy, to by bylo příliš krátkozraké. Tohle je o nerespektování druhého a to jde napříč pohlavími. Hodně se mi líbilo rozvrstvení postav, hlavně třech (hlavních) ženských babička-matka-vnučka, kdy všechny jeli jednu linii ale každá trochu jinak (intenzivně). Ono vlastně vyprofilování postav (vhodně podpořené obsazením) je největším pozitivem celého příběhu, včetně klasiky, kdy ve svém postoji největší a nejprůbojnější postava nakonec pod tíhou nepřímých argumentů otočí - to je skoro jako ze života. Velkým a potěšujícícm překvapením pro mě byl Kohák, toho vyloženě nesnáším pro jeho neskutečnou trapnost, ale herec, herec je to skvělý. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (18)

  • Ve scéně, kdy Jan Berger (Jiří Bartoška) a Erik (Jiří Havelka) spolu jedou na výlet, zastaví autem na mostě přehrady, kde ho nechají zaparkované. Ve skutečnosti platí na mostech i tunelech zákaz stání. (tommahol)
  • Rasa psa, která doprovází ve filmu Jana (Jiří Bartoška), je francouzský ovčák beauceron. Stejná rasa psa se vyskytuje např. ve francouzských filmech o Angelice jako policejní pes Sorbon nebo ve filmu Medvědi (1988). (modra.pani)

Související novinky

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

17.05.2017

Festival SOUNDTRACK Poděbrady přináší letos již po druhé jedinečnou podívanou ve spojení moderních technologií spolu s poslechem skvělé filmové hudby. Lázeňské město Poděbrady bude ve dnech 24. – 27.… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno