Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tomáš není společenský typ. Jeho minulost a jeho práce ho uzavřely do osamělé smyčky: na zavolání se dostaví do práce, vyčistí domácnost, většinou zcela o samotě, po práci si vyzvedne výplatu a jde domů – čekat na další telefonát. Nejbližšími lidmi jsou sousedé, jejichž hovory jsou slyšet větrací šachtou. S matkou si pouze telefonuje a shodnou se, že se mají fajn. Jeho stereotyp naruší zmatek v jedné z domácností, kde pracuje. Musí se v ní ukrýt a stane nepozorovaným svědkem rodinného života, na hony vzdáleného tomu, jak žije on sám. Z pozorování cizích životů se stane záliba a ze záliby brzy vášeň. Takhle se jednoho dne dostane do bytu krásné Kristíny a jejího pochybného bratra Adama. Rozhodne se porušit své hlavní pravidlo jediné návštěvy a opakovaně se sem vrací. S každou další návštěvou poznává, že v této rodině není něco v pořádku a pravděpodobně je jen otázkou času, kdy bude muset zasáhnout... (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (58)

curunir 

všechny recenze uživatele

,,ČISTIČ... VIKTOR." __ Zo začiatku som všetkému nie úplne rozumel, dokonca pre viaceré nejasnosti klíčiace z viacerých absentujúcich dialógov uvažoval, že ďalšie sledovanie nadobro odložím. Premohol som sa a všetko to nevypovedané sa začalo postupne vyjasňovať aspoň do takej miery, aby si z toho divák predsa čosi odniesol. Správaniu sa hlavného protagonistu a pôvodu jeho prapodivných záujmov som sa beztak nerozumel. Videl som obdobné diela na podobnú tému a o iných ďalších viem, viaceré ma lákajú propagovanou atraktívnosťou. ,,Čistič" sa v istej miere snažil naplniť takéto tendencie a prirodzene v ňom bolo vidieť snaha o vyššie umelecké ambície, čo vo všebecnosti považujem skôr za neduh našej súčasnej kinematografie. Nie každý vážnejšie mienený film to potrebuje, nie každý scenárista to dokáže adekvátne podať a nie každý režisér to dokáže správnym filmárskym jazykom preniesť na plátno. Nemožno povedať, že by bol film nakrútený rutinérsky, nie je však nakrútený dostatočne nápadito a viacero pasáži stratilo svoj potenciál príliš statickým nasnímaním, kedy dlhé zábery chceli zakryť nedostatočné technické možnosti. Samozrejme, kamera vedela chladnými filtrami vyčariť príbehu atmosféru a hudba s jasnými citáciami klasických diel (Franz Schubert použitý v ,,Barry Lyndonovi") bola zaujímavá, dej sa však poriadne rozbehne až v poslednej tretine filmu a prinesie záver, ktorý mi dlho uviazne v hlave. Takže verdikt: vynikajúci námet vs. slabšie spracovanie s akútnou potrebou prepracovanejšieho scenára. Že to patrí k neduhom slovenskej kinematografie? ...(Nuž, povedzme.) (205. hodnotenie, 22. komentár k filmu) ()

Stegman 

všechny recenze uživatele

Naprostá filmařská špička. Nevyzpytatelností hlavního hrdiny (a důrazem na psychologii vůbec) mi to trochu připomnělo bratry Dardenny nebo J. Audiarda či některé filmy P. Almodóvara, a to znamená jediné: Bebjak jako jeden z mála v ČR/SR zachytil (a to bravurně!) moderní přístupy artové kinematografie. ... Ale ono i kdyby to nebylo zrovna v kurzu, tak si ten film zaslouží absolutorium. Na zdejším hodnocení to ale bohužel neuvidíte, sráží ho tu konzumenti hororů, které sem asi nalákal Bebjakův předchozí počin. Snad to (ne)přijetí diváků Bebjaka neodradí a ještě se někdy o artovější produkci pokusí. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Myslím si, že tenhle snímek v sobě měl o dost větší potenciál, než co zde prezentoval. Mohlo to být ještě divnější, stejně jako mohly být některá sledování nudnější, aby bylo vidět, že někteří lidé prostě zajímaví nejsou. Ale má to fajn - lehce očekávané - sebedestruktivní směřování, které má hezky otevřený konec. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Čistič ma skutočne pozitívne prekvapil. Som rád, že sa na Slovensku konečne viac začínajú točiť filmy a nielen seriály Tv Markizy a Joj. To je skutočne pozitívne. Musím povedať, že to všetko leží na pleciach Noelovi Czuczorovi a poňal svoju rolu priam fantasticky. Ako hrdina je maximálne uveriteľný a podáva skvelý výkon. Rovnako ako aj jeho kolegyňa Rebeka Poláková. Páči sa mi temná atmosféra a rovnako aj symbolické momenty filmu, ktoré ho vedia ťahať správnym smerom. Rovnako ale aj fakt, že tu nemáme toľko známych tvári, ako zväčša naše obrazovky ponúkajú. Dobrý scenár, dobrá réžia a aj herci to vedia správne posúvať a film je nepríjemné sledovať ale rozhodne v tom pozitívnom slova zmysle. ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Je mi ľúto, že musím takto hodnotiť slovenský film, radšej by som naň písal pochvalné slová (ako v prípade koprodukčného Kandidáta), ale jednoducho si nemôžem pomôcť. Musím súhlasiť s užívateľom Primavera, že sa jedná o maximálne nevyužitý námet, z ktorého mohlo vzísť niečo úplne iné. Úprimne, nudil som sa 3/4 filmu a jediné za čo tvorcom môžem z môjho osobného hľadiska dať palec hore je výborná hudba (Jurak Dobrakov). A taktiež treba uznať, že niečo do seba mala aj kamera (Martin Žiaran). Na druhej strane ma ale nezaujal ani jeden z hercov a scenár.. no, domyslíte si. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (2)

  • Vo filme si môžete všimnúť, ako hlavný hrdina jazdí na bicykli cez tunel. To ale nie je možné, keďže do tohto tunela majú povolený vstup len električky. Navyše je tunel monitorovaný a na jeho konci by ho čakali policajti. (Johnny.ARN)

Související novinky

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

17.01.2019

Jeden z nejúspěšnějších slovenských režisérů Peter Bebjak (Čára, Spravedlnost) připravuje nové drama z koncentračního táboru Osvětim. Snímek Správa / The Report se pak navíc možná dočká i americké… (více)

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

16.08.2017

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě… (více)

Reklama

Reklama