Režie:
Anders Thomas JensenScénář:
Anders Thomas JensenKamera:
Sebastian BlenkovHrají:
Mads Mikkelsen, David Dencik, Nikolaj Lie Kaas, Søren Malling, Nicolas Bro, Ole Thestrup, Bodil Jørgensen, Kirsten Lehfeldt, Lisbet Dahl (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Gabriel a Elias se u smrtelného lože svého otce dozví, že jsou adoptovaní. Jejich biologickým otcem je Evelio Thanatos, odborník na výzkum kmenových buněk. Po příjezdu na ostrov Ork bratři zjistí, že mají další tři sourozence – velmi neortodoxní sourozence. Jako zkultivovat trio neotesaných buranů, kteří chodí spát se slepicemi a pro ránu nejdou daleko? Uznávaný mistr černých severských komedií se po desetileté režijní pauze vrací s filmem o vejcích, která padla daleko od stromu. (Film Europe)
(více)Videa (10)
Recenze (214)
Tak takhle by vypadal Darwinismus v praxi. Nenechte se zmýlit slupkou absurdní komedie. Nejedná se vůbec o bezobsažné, či samoúčelné dílko. Už Jung varoval před přílišným užíváním ratia lidského a světonázoru založeného (pouze) na jasných důkazech a empirii. Dnes, ve věku Dawkinse, Harrise, či Hitchense jsou podobné úvahy nasnadě (možná více, než kdy dřív). Tenhle film myšlenku „přízemnosti“ rozvíjí do konce, nejdříve zde máme Nietzscheovský moment smrti boha/otce a pak se noříme stále hlouběji do omezení člověka na pouhý organismus, jehož jediným cílem je souhrn násilí, sexu a zvířeckosti. Proto jsou hlavní postavy velmi inteligentní, avšak ve svém odvrhnutí jakéhokoliv vyššího smyslu značně autističtí. Chovají se jako přechytřelé děti, mají v hlavě spousty poznatků, ale ty jsou jim z hlediska duševního rozvoje k ničemu. Podobně jako rozdělil Žižek Hitchcockokův „psycho“ dům na tři podlaží, můžeme to udělat i v tomto případě. Superego je symbolem (mrtvého) otce, ego jest v prostředním patře a id se skrývá v celé své zrůdnosti ve sklepě. Konec je pak satirický obraz toho, co by se stalo, kdybychom pokračovali v současném trendu a nechali id převzít kontrolu (byť pod maskou ega). ()
divil jsem se, že můj oblíbený režisér, už tak dlouho nic nenatočil a vida - už se něco objevilo. Čekal jsem znovu bombu jako ty předešlé filmy a proto není divu, že jsem byl po skončení jeho posledního díla poněkud zklamaný, i když vlastně to tak špatné zase nebylo. A.T.Jensen tu nepolevil v jeho typickém absurdním a zvráceném humoru, herecká squadra je v dobré formě, stejně jako námět i výprava je fajn. Přesto to tentokrát není ani na 4 hvězdy - a vlastně ani nevím proč - možná tím, že mi to přišlo až moc nereálné a chvilkami tomu chybělo potřebné tempo. [ PŘÍBĚH: 2 /// ATMOSFÉRA: 2 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
„POKUD CHCEME PŘEŽÍT, MUSÍME TO ZKUSIT A KOMUNIKOVAT. NAŠE ZVÍŘECÍ INSTINKTY MÁME SAMOZŘEJMĚ ZDĚDĚNÉ, ALE KOMUNIKOVAT MUSÍME, JINAK ČASEM, JAKO DRUH, ZDEGENERUJEME A VYMŘEME.…“ /// Marný čekání na humor. A přitom ho v Adamovejch jablkách bylo požehnaně! Ale tady ne. To je samej zavostalej jedinec, tajemství ostrova doktora Evelia Thanatose a lidský panoptikum s vedlejším produktem, kterým se stala farma zvířat. Moc hezky seš zamaskovanej Madsi Mikkelsene! Za řeč taky stojí hnusnej barák, pak ti tvorové… Ano. Příběh je absurdní. A to tak, že ani nevím, co a jak si myslet, protože není ani k smíchu, ani k zamyšlení. Mohl to bejt třeba fajn horor. Místo toho máme podivný drama plný vtipnejch zvířátek (no tak dobře, na ty se třeba usmějete…). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem zoolofil. 2.) Hledám místo, kde určitě „zaskóruju“. (Nou Camp? Tak ten výběr asi nebude až takhle pohárovej…) 3.) Zjistím, že v kuřeti je místa dost! 4.) Thx za titule „eleintron“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Na Jensenových komediích především miluju to, jakým způsobem dokáže vzít téma určené obvykle pro naprosto jiný žánr a natočit ho jinak. Z námětu tohoto filmu by se dal vytěžit celkem slušný horor, ale místo toho je to spíš takové hořkosladké rodinné drama, což ale i přes ony bizarní postavičky bratrů kolem vlastně působilo stále přirozeně. V jejich rolích se objevilo tradiční obsazení Kaas, Mikkelsen či Bro a rozhodně nelze říct, že by se na nich nevyřádili. Scéna s Josefovým výkladem Bible byla k nezaplacení. Rozhodně se podle mého tento režijní návrat povedl. ()
Uh sakra.. a tohle bylo vlastně co? Seveřané jsou krapet jiní. To vím a leckterá jejich tvorba mi tou jinakostí připadá zajímavá a sedí mi. Tohle ale by kandidát na ulítlost roku a možná i desetiletí. Fakt psycho. Neustále onanující Mikkelsen měl být jen lehkou předzvěstí toho co se na diváka chystá na tajuplném ostrově v opuštěném sanatoriu. V naprosto hororových kulsách, kde by se dala natočit nejedna děsivá scéna už jen kvůli geniu loci místa samotného se před námi začne rozplétat příběh hodně zvláštní rodinky a když píšu hodně zvláštní, pak to ještě stále není to pravé slovo. Vlastně vůbec netuším na co jsem to koukal, zda na komedii, která mi nepřišla vtipná (až na rozbor Bible - tam jsem si stejně jako Helmutek také vzpomněl na Katovnu a rozbor Bible :-), nebo na horor, protože leckteré prvky tohoto žánru to bohatě naplňovalo. A nebo na něco co se nedá jen tak jednoduše pobrat. Já to tedy nepobral, možná to nějak umělecky mělo cosi sdělit, nebudu tu ale házet jen tak hvězdama, protože to bylo ujeté na entou a tudíž asi árt. Přiznávám, že jsem to sledoval se zaujetím, ale i s jistým odporem a vůbec netuším co tím tvůrci chtěli říci... Oslava života ve své pravé podstatě? Popírání Darwina (Dacid Dencik jako bymu z oka vypadl) ? Ne, tohle fakt bylo psycho. Jistě, hned něco takového člověk asi hned tak neuvidí, ale mně se film prostě nelíbil. Asi jsem ho nepochopil... Takže zatím dávám za dva údery vycpaného labuťoprasete. * * ()
Galerie (33)
Zajímavosti (3)
- Detský hlas použitý na začiatku a na konci filmu patrí režisérovej dcére Karen Marie Jensen. (Hnacik)
Reklama