Režie:
Johannes RobertsKamera:
Maxime AlexandreHudba:
Joseph BisharaHrají:
Sarah Wayne Callies, Jeremy Sisto, Javier Botet, Sofia Rosinsky, Logan Creran, Suchitra PillaiVOD (4)
Obsahy(2)
Maria žije se svou rodinou v exotické Indii. Vede šťastný život až do dne, kdy její malý syn zemře při autonehodě. Zoufalá Maria zjistí, že existuje prastarý rituál, který umožňuje živým navázat kontakt s mrtvými a rozloučit se s nimi. Cestuje tedy do starověkého chrámu, kde jsou dveře střežící dva světy. Zničená matka neposlouchá varování, aby dveře nikdy nikdo neotevíral, a naruší křehkou rovnováhu mezi životem a smrtí. (LIVINGDEAD)
(více)Videa (2)
Recenze (129)
Ztráta dítěte je bezesporu hodně bolestivou a traumatizující událostí, zvláště stane-li se tak i nešťastným přičiněním jednoho z rodičů. I proto není divu, že toto téma dost často využívají ve své zápletce nejedni filmoví tvůrci napříč různými žánry. A není žádným tajemstvím, že i v hororovém žánru je toto téma dost často využíváno. Ať už jde o klasické duchařiny, nebo se zoufalí rodičové zapletou s prastarými rituály (viz takové Pet Sematary). A je jedno zda v tom má prsty indiánská, indická či hinduistická mytologie. Britsko-americká spolupráce zasazená do prostředí Indie sebou zprvu nesla i vcelku kýžené ovoce. Mělo to zajímavou atmosféru, krajina taky nebyla nejhorší, divák se dokáže vcítit do smutku hlavních hrdinů i okamžiku, kdy žena poruší daná pravidla. Ostatně i samotní Aghóríové vypadali docela děsivě.Potom to však celé začalo pomalu ale jistě sklouzávat k tuctové duchařině, která diváka ani tolik nevyděsila, jako spíš začala lehce nudit. Žádné originální lekačky (jedinou výjimkou je démonická oživlá socha ženy s prsty přes obličej) a i psychologická stránka příběhu začala místy dostávat menší trhliny. Dneska už moc lidí blikající světla, šoupání židlí a zašpiněné děcka opravdu nevyděsí. Co se hereckých výkonů týče, tak jsem byl docela mile rád za účast Sarah Wayne Callies – kterou si pamatuji ze seriálu Prison Break a ani představitelka dcery si nevedla vůbec špatně. Jeremy Sisto tu byl bohužel odhozen na vedlejší kolej. 40% ()
Co je na tomhle filmu nejvíc děsivý je herectví a scénář. Zápletka se snaží bejt originální ale zůstává pouze debilní, kde jsou ty časy kdy se nasranej duch vrátil sám a nepotřeboval k tomu náký výpravy do chrámu, zapalování svíček a instrukce od indický služebný. V pár místech to bylo napínavý ale celkovej dojem z filmu je téměř odpadovej. Je to tak akorát pro Livingovo mámu. ()
Tak tady trošku zklamání, zápletka nadějná, prostředí exotické Indie mnoho slibující, ale pak člověk až do poslední třetiny sleduje takové nic moc duchařské hašteření, atmosféra kolísavá, vše předvídatelné a málo se tlačí na pilu. Konec samotný to hodně vytahuje nahoru, ten se povedl, ale celkově takové nemastné neslané.... ()
Nemôžeme sa čudovať Marii, že tie dvere otvorila, veď ktorý rodič by odolal tomu pokušeniu, ešte raz vidieť svoje dieťa, nehladiac na následky? A tie veru prišli... Ústredná pointa bola teda celkom zaujímavá, len škoda, že sa nerozvinula do čohosi pútavejšieho a atmosfericky dusivejšieho. Čo sa týka hororových prvkov, tiež sa mohlo trocha pridať a nehrať všetko len na pár vydarených ľakačiek a niekoľko pôsobivejších záberov. Hlavný bubák bol fajnový, dobre urobený, ale mohlo ho tam byť viac. Celkovo však aj napriek tomu, že išlo vo veľkej miere o indický snímok (čo ja moc nemusím) tak som celkom spokojný, strata času to určite nie je. 65/100 ()
Zpočátku se z toho rýsovala poměrně solidní záležitost, protože v hororech hraje svou významnou roli i prostředí a přiznejme si že Indie je pro svou tajemnost a mytologii úplnou oázou pro to, abychom byli svědky něčeho významnějšího a děsivějšího. Bohužel scéna v chrámu je osekaná na minimum, záhadnost jde pryč prakticky okamžitě po návratu domů a potom si už divák odškrtává jen povinné scény. Poslední scéna malinko překvapí snahou o to ukázat že lidská blbost nezná mezí :) 40% ()
Galerie (20)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (6)
- Aghoriové (ve filmu zmínění v 17:54) skutečně existují. Žijí v blízkosti pohřebišť a mažou se popelem z pohřebních hranic. Aghoriové, sídlící především poblíž hory Alo, se živí hnijícím lidským masem. Vylovují ohořelé zbytky těl plující po posvátných řekách anebo kradou mrtvoly připravené k pohřbu. Jsou přesvědčeni, že takto získávají magické schopnosti. Aghoriové své počínání považují za nevinné, protože vychází z pantheistické nauky indické filosofie, podle níž: „Jestliže vše ve tvoření je pouze projevem všeobecného Ducha, nemůže být nic nečistého". (Wez)
- Režisér si všimol herca Javiera Boteta v horore Mama (2013). (Marceloo)
- Pri natáčaní si Javier Botet (Myrtu) pri páde zlomil ruku, kvôli čomu sa natáčanie jeho scén muselo preložiť. (Marceloo)
Reklama