Režie:
Richard StanleyScénář:
Richard StanleyKamera:
Steven ChiversHudba:
Simon BoswellHrají:
Dylan McDermott, Stacey Travis, John Lynch, Carl McCoy, Iggy Pop, Mac McDonald, William Hootkins, Lemmy, Richard Stanley, Eva Garbo, Chris McHallemObsahy(1)
Je 21. století a svět postihla nukleární válka i ty nejhorší ekologické katastrofy. V této nehostinné krajině se snaží přežít mladý pár, do jehož života však nečekaně zasáhne nepřátelsky naladěný robot. Režisér Richard Stanley celovečerně debutoval právě tímto apokalyptickým snímkem odehrávajícím se v budoucnosti po nukleární válce. Země se proměnila v radioaktivní pustinu, na níž vyschly oceány a vše vypadá jako neúrodná poušť. Dylan McDermott zde ztvárnil roli „tvrďáka“ Mosese „Mo“ Baxtera, vyčerpaného bývalého vojáka, který tráví většinu času v „zóně“, vyprahlé krajině poseté zbytky radioaktivního odpadu z války. Na „výletě“ se svým parťákem z války Shadesem (Jon Lynch) narazí Mo na zajímavou věc – hlavu robota. Koupí ji od hrůzně vypadajícího „poutníka“ (Carl McCoy, frontman gothicrockové formace Fields of the Nephilim) a odveze ji domů své samotářské přítelkyni, umělkyni Jill (Stacy Travis), aby ji mohla použít na svou poslední sochu. Ani jeden z nich však netuší, že rozbitý robot je ve skutečnosti prototyp bojového kyborga Mark 13, který je schopen, pokud je v boji zničen, se sám z dostupných materiálů obnovit. Mark 13 se o svou obnovu samozřejmě pokusí, napojí se do elektrické sítě v Jillině obydlí, které se spíše než domu podobá pevnosti, a chystá se ji zabít. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (69)
Kyberpunkový horor z postapokalyptické budoucnosti, v němž celkem hezká zrzka si to rozdá s killerujícím robotem v uzavřeném bytě. Čekejte hodně rudých filtrů, POV z pohledu zákeřného šrotu, několik peprných gore, rock-metalovou muziku a malé štěky pro legendárního Lemmyho a Iggyho Popa. Možná trochu trash, ale rozhodně má koule. ()
Moje cesta tímhle filmem – od naprostého znudění a zmatení až k velké spokojenosti. První půlku vůbec nechápete, co vám ten film chce říct, kam směřuje, pouze si všímáte v samém počátku celkem pěkné výpravy, hlasu Iggyho Popa coby dýdžeje v rádiu a Lemmyho Kilminstera, který tu má malou roličku taxikáře a pouští svůj motorheaďáckej hit ´Ace of Spades´. Zbývá hodina a čtvrt do konce, vy víte, že po zbytek filmu děj neopustí jeden byt a divíte se, čím to ještě chtějí vyplnit, vzhledem k jednoduché premise. A pak, s útokem robota, se spustí gejzír obrazové kreativity, vizuální osobitosti a pěkně čvachtavého gore. Je tu něco z ´Terminátora´, hodně z ´Tetsua´, trocha atmošky z Blade Runnera a vyhřezlé vnitřnosti, za které by se nestyděl ani Fulci. Opravdu velmi, velmi nečekané, jak film radikálně přehodí výhybku a z umorousaného béčka se stane obrazově osobitým dílkem, který originálně míchá žánry. ()
Zábavně blbé nízkorozpočtové béčko prodchnuté nihilismem s nápaditou výpravou a pokusem o mírný art, kde nepřátelský robot je zdaleka nejsympatičtější postava. Vrcholem filmu je smrtelná drogová halucinace a neuvěřitelný úchylný stalker. Osmdesátky byly prostě skvělý a pobavení pomáhá vědomí, že na těchto nenápadných hitech si bratři Weinstenové pomalu stavěli své impérium Miramax. ()
Začátek je pěkný opět tu máme možnost sledovat život po jaderné katasrofě a asi nejzajímavější je moderátor rádia "Válka" vyložený optimista. Docela dost ponurý, jenže pak to zklouzne docela k boji proti androidu. Celý se to odehrává v takovém pološeru, kdy neustále bliká světlo, tak že máte mžitky před očima a nic pořádně nevidíte. Na můj vkus až příliš chaotický, aneb jak zabránit lidem , aby se množili , celkem pochopitelné vzhledem k radiaci a následkům z nich. ()
Cyberpunková výprava s espritem živých nočních můr Kylea Reese naráží na strop trikových možností a scénáristického důvtipu, ale mezi tím metalovým fašismem, industriálním apartheidem a pasivním přijímáním autoritářství mu nutno přiznat, že není zas tak nízko. Zarážející, jak se dokola omílá, co Číslu 13 žije urychlí cestu do křemíkového nebe a oni to nechají dojít až k finále, aniž by se alespoň objevil Geňa se svým: „Když tě pochčím, zkoroduješ..?“ ()
Galerie (67)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer
Reklama