Reklama

Reklama

Zbraň

  • Česko Hardware (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Je 21. století a svět postihla nukleární válka i ty nejhorší ekologické katastrofy. V této nehostinné krajině se snaží přežít mladý pár, do jehož života však nečekaně zasáhne nepřátelsky naladěný robot.  Režisér Richard Stanley celovečerně debutoval právě tímto apokalyptickým snímkem odehrávajícím se v budoucnosti po nukleární válce. Země se proměnila v radioaktivní pustinu, na níž vyschly oceány a vše vypadá jako neúrodná poušť. Dylan McDermott zde ztvárnil roli „tvrďáka“ Mosese „Mo“ Baxtera, vyčerpaného bývalého vojáka, který tráví většinu času v „zóně“, vyprahlé krajině poseté zbytky radioaktivního odpadu z války. Na „výletě“ se svým parťákem z války Shadesem (Jon Lynch) narazí Mo na zajímavou věc – hlavu robota. Koupí ji od hrůzně vypadajícího „poutníka“ (Carl McCoy, frontman gothicrockové formace Fields of the Nephilim) a odveze ji domů své samotářské přítelkyni, umělkyni Jill (Stacy Travis), aby ji mohla použít na svou poslední sochu. Ani jeden z nich však netuší, že rozbitý robot je ve skutečnosti prototyp bojového kyborga Mark 13, který je schopen, pokud je v boji zničen, se sám z dostupných materiálů obnovit. Mark 13 se o svou obnovu samozřejmě pokusí, napojí se do elektrické sítě v Jillině obydlí, které se spíše než domu podobá pevnosti, a chystá se ji zabít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (69)

majo25 

všechny recenze uživatele

Netradičný mix rôznych sci-fi žánrov - mieša sa tu postapo s kyberpunkom a ešte k tomu so scifi-hororom. Máme tu jedného úchyla, jedného narkomana, párik tupých černochov, trpaslíka-servismena, nezávislú hrdzaňu, ktorá nevie čo chce a nakoniec hl. hrdinu, na ktorom ale prekvapujúco veľa toho z filmu nestojí. Začiatok vyzeral slubne, aj efekty neboli zlé, pár akcií cekom vyšlo, ale záver sa tvorcom veľmi nevydaril. Hodnotenie: 55% ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nebudem troškáriť a dám filmu nadpriemerné hodnotenie, keď ani Stanley s ničím netroškáril. Extrémne temná atmosféra extrémne nehostinnej budúcnosti. Množstvo brutálnych krvavých scén, pretechnizovaná mizanscéna a nič moc logika. Je to taký béčkový mix Blade Runnera, Terminátora, ale asi najviac mi toto neznáme dielko pripomenulo úchylného Tetsua. Hardware je tiež úchylný, ale všetko je v ňom tak za hranou a tak béčkové, že ani neviem, či sa mi film páčil ako dobré sci-fi, alebo ako guilty pleasure úlet. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Z počátku více než zajímavé sci-fi z prostředí světa po nukleární válce, které se po pár minutách zvrtne v podstatě hloupý a prázdný boj proti technologiím. I ta představa světa, v kterém se přes zdi lidé ukájejí ve sledování svých sousedů nebo neustále "drogové" stavy postav mi nepřijdou jako "ten" svět, který by nás čekal. Snaha se přesto tvůrcům ubrat rozhodně nedá. ()

Quint 

všechny recenze uživatele

Cynická, mega brutální variace na Terminátora pro ty, kteří Terminátora považují za večerníček pro děti. Po Sarah Connor přichází další hrdinka, která se musí postavit proti nebezpečnému robotovi. Poté, co si ve svém bytě začne vyrábět sochu z jeho rozpadlých součástek, nalezených v poušti, v domnění, že šlo o neškodného údržbářského robůtka, se stroj sám reaktivuje a snaží se hrdinku napadnout svým železným penisem. Ve skutečnosti jde totiž o vojenského robota určeného ke sterilizaci žen ve zdejším přelidněném světě. Nebudeme se tu pouštět do žádných psychoanalýz a pojďme rovnou na hodnocení. Hardware vykrádá řadu známých sci-fi klasik (od Blade Runnera po Vetřelce), ale najdeme v něm i pár neokoukaných prvků. Zatímco většina postapokalyptických filmů se odehrává převážně v exteriérech, tady strávíme většinu času v klaustrofobicky malém bytě. Přesto je film, díky poutavé výpravě a kameře (ale i pohledné hlavní herečce), ohromná vizuální slast. Výtvarníci dokázali kreativně vyjít s malým rozpočtem a povedlo se jim vyrobit působivé dekorace jen ze starého harampádí. Videoklipový režisér Richard Stanley umí slušně pracovat s atmosférou a s pomocí zvuků na pozadí dokáže navodit pocit, že se venku rozprostírá rozsáhlý živoucí svět. Nedokáže se ale oprostit od svých videoklipových kořenů a celovečerní stopáž je pro něj příliš dlouhá. Film tak působí dojmem zbytečně natahovaného kraťasu (robot je mnohokrát poražen a opakovaně znovu ožije) a podobně jako ústřední robot je poskládán z nejrůznějších prvků do poněkud nesourodého celku. Výsledek bych ve zkratce popsal jako "gotické kyberpunkové MTV art giallo na tripu". Zajímavý, ale chaotický mišmaš. Akční scény jsou často zmateně poslepované z videoklipových záběrů bez větší návaznosti. Robot je skvěle nadesignovaný a v ponuře nasvíceném bytě vypadá docela děsivě, ale pohybuje se příliš pomalu a nemotorně na to, aby působil nebezpečně. I přesto je tahle kultovka díky svým osobitým vizuálům nezapomenutelným zážitkem. Po druhém zhlédnutí (na Blu-ray, kde si můžete pořádně vychutnat její extrémně syté barvy) se mi dokonce líbila o něco více než napoprvé. A kdo ví, napotřetí třeba odhalím její skrytou genialitu. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Vraždiaci robot s maskou, symbolicky vo vizuále americkej vlajky? Kurva, aké trefné :) Až na pár pasáži, ktoré tendenčne pôsobili ako z čias Commodoru 64’, je samotné spracovanie nesmierne vydarené. Myšlienka sa snimku taktiež uprieť nedá, o tom potom, na čisté sci-fi to ujde, no na horor je toho ale akosi málo. Medzi 2-tri. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (6)

  • Bouře v úvodní scéně na poušti byla skutečná. (hladass)
  • V původním scénáři byl Moses Baxter bez práce a umíral na rakovinu. (hladass)
  • Aby mohla hrát Jill, obarvila si Stacey Travis vlasy na červeno. (hladass)

Reklama

Reklama