Reklama

Reklama

Film NSR o mužovi, ktorého bezohľadnosť a sebectvo zviedli na šikmú plochu. (oficiální text distributora)

Recenze (69)

kebom 

všechny recenze uživatele

Prekvapujúco dynamický dej, rýchly a napínavý spád filmu, obstojné herecké výkony, prehliadka kultových športových áut danej doby, vtipné scénky aj keď ich nie je veľa, kvalitná sprievodná hudba (okrem predzáverečnej scény zámockej párty), vynikajúci pôvodný český dabing: to sú atribúty kvalitného, áno kvalitného nemeckého filmu. Prvý raz som ho videl až v roku 2013 a konštatujem, že nemecká kinematografia sa mala uberať aspoň týmto smerom. Vynikajúca oddychovka, ktorá stojí za pozretie... Neodporúčam odchovancom amerických akčných filmov a priaznivcom veľkého pyrotechnického a kaskadérskeho cirkusu. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Vadila mi nedotaženost některých částí děje, např. jeli ukrást auta, žádné podrobnosti, prostě to najednou bylo a hotovo. Naopak skvělý je český dabing, velmi ojediněle se v něm objevil Jiří Schmitzer, který podle dostupných informací jiný film (kromě kousku komedie Zítra vstavu a opařím se čajem, kde namluvil "postavu svého otce Jiřího Sováka v mládí") nedaboval. Spojení Schmitzer Bernd Stephan sedí jak pověstná zadnice v nádobě na vaření. Západoněmecký snímek je spíš originální raritkou než dokonalou komedií/krimi. ()

Reklama

curil 

všechny recenze uživatele

Další z nostalgických zavzpomínání na západoněmeckou produkci a koprodukci vč. s tehdejší ČSSR. Film ve své době viděl každý fanda aut, čímž nemyslím wartburgy, moskviče, volhy, trabanty, žiguly, olcity atd. Filmu nelze upřít napětí, opravdu krásné auťáky a solidní herecké obsazení. Není to náročná podívaná, ale splňuje svůj účel; honičky, krásné evropské destinace - Alpy,   Riviéra. Snad lze zmínit i dabing, kdy B. Stephana namluvil Jiří Schmitzer, který daboval poprvé a myslím, že i naposledy. ()

Patrikbiker 

všechny recenze uživatele

Perla mojí filmotéky, kterou minimálně párkrát do roka opráším. Poprvé jsem tento, dnes již dle mého názoru kultovní film, viděl jako malý kluk, a na tu dobu to byla revoluce. Jednak nádherná přehlídka aut z doby, kdy se k autům přistupovalo jinak než v dnešní době. Snad nejrozsáhlejší ukázka Porschů, Mercedesů, Rolsů v jednom filmu, ale i takové unikáty jako CV 311 v kabátě Mercedesu, která v té době vznikla pod taktovkou spíše Porsche a v úvodních titulkách jde o autentické záběry z testování vozu na okruhu pilotované Nikim Laudou, dnes s cenovkou kolem milionu eur v případě, že se náhodou jeden z několika málo desítek kusů bude prodávat. Celkově rád odpustím filmu drobné chybičky jako například jednoduchost odcizení aut, či nedokonalý překlad značek aut. Vše se vám vrátí v pěkných záběrech jak aut, exteriérů, ale i scenérií Itálie, Rakouska, Francie a Německa, kde se film natáčel. Rovněž velice vkusný výběr hereckého obsazení a celkově pohodový průběh celého děje s příjemným humorem, nadčasovou zápletkou, která se postupně a zvolna rozplétá i překvapivým rozuzlením.... Skvělý dabérský výkon Jiřího Šmicera v hlavní roli šéfdesignera Robertha Mehringa posunul laťku nad hranici originálu. Musím říct, že film 60 sekund (2000), který je tak trochu vykrádačkou tohoto snímku, mne zdaleka tolik nezaujal. O to více doporučuji původní Gone in 60 seconds (1974), kde je snad nejdelší policejní honička, na tomto snímku remake také stavěl. ()

ledofredo 

všechny recenze uživatele

Tak na tenhle film se vždycky rád podívám, kde "italský Pavel Zedníček" krade drahá sportovní i velice luxusní auta, ten film má v sobě pořád napětí od roku svého vzniku. Stačí se nechat unýst už na začátku kde ukradnou Porsche Targa se to na ulici hemží vozy, který jsou k vidění už jen jako veteráni. ()

Zajímavosti (1)

  • Ačkoli nazvali celníci projíždějící bílý sportovní vůz Maserati, jednalo se o prototyp Mercedesu CW 311 z roku 1978. Tento vůz disponoval 12válcovým motorem o objemu 6,9 litru, výkonem 276 kW, maximální rychlost vozu byla 320 km/h a zrychlení na 100 km/h se událo za 4,9 s. Označení vozu 311 je odvozeno od koeficientu odporu vzduchu cx = 0,311. Mimo jiné, jedním z pilotů, kteří testovali tento automobil, byl i rakouský jezdec F1 Nicky Lauda. (DruidKarel)

Reklama

Reklama