Reklama

Reklama

The Last of Us - Season 1

(série)
Trailer 1
USA, 2023, 8 h 37 min (Minutáž: 43–80 min)

VOD (1)

Epizody(9)

V roce 2003 pustoší planetu parazitická houba, která mění lidi v násilné predátory známé jako tzv. nakažené. O dvacet let později je ostřílený přeživší Joel (Pedro Pascal) najat skupinou rebelujících bojovníků za svobodu, aby propašoval čtrnáctiletou Ellie (Bella Ramsey) pryč z represivní karanténní zóny. Z původně rychlé a jednoduché práce, se brzy stane brutální a temná cesta napříč postapokalyptickými Spojenými státy, kde se Joel a Ellie budou muset spolehnout jen jeden na druhého. (Magic Box)

(více)

Videa (12)

Trailer 1

Recenze (198)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Som milovníkom hororových hier a vždy budem tvrdiť, že priame prepojenie s dejom, človeka ďaleko viac zasiahne, či už po akčnej, alebo samotnej hororovej stránke. Prešiel som jednotku, prešiel som dvojku, pričom k pokračovaniu hry môžem povedať akurát jednu vec, že je to spolu s Resident Evil dvojkou, remake-om z 2019, najlepšia hororová hra, akú som kedy v živote hral. Ja osobne som bol od počiatočných prezentovaných názorov tvorcov seriálu, skeptický. Nič totiž nenasvedčovalo tomu, že pôjde o pružný, dynamický, hororový projekt, ale skôr drámu, ktorá bude námetovo čerpať z iného projektu, ktorý však v porovnaní s týmto, dokázal zaujať nie len príbehovo, ale aj hororovo. No a výsledok? Tak 3 epizódy boli skutočne hororové, ostatok boli len samé tliachanice, ktoré sa navyše stali hlavnou črtou celého seriálu. Nie, toto určite nie je najlepšia filmovo/seriálová adaptácia hry. Resident Evil I, alebo III, či dokonca Raccoon City, boli ďaleko hodnovernejšou kópiou. Druhú sériu si ale rád pozriem, i keď ten čo hru hral, zrejme nebude nijak dejovo obohatený, keďže sa zrejme bude pokračovať v kopírovaní deja, no snáď už aj s akciou. Dobrý, silný priemer .. ()

Remivsremi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mé nadšení dosahovalo vrcholu ve třetí epizodě. Do té doby jsme dostali úžasné scény, kdy strach navodil pouhý popisek události jednoho člověka. Vztahy fungovaly jak měly. Postavy dostaly prostor se ukázat a předvést své motivy a povahy. Pak se ale nepochopitelně šláplo na plyn a začaly se objevovat první trhliny. Děj zbytečně a nesmyslně spěchal. Tam, kde měly přijít prokreslující rozhovory, ukázky budování pevnějších vztahu, vznikly ukvapené momenty bez prostoru zobrazit, co skutečně udělá s hlavou těžké rozhodnutí. Je to vlastně prodloužený highlight hry. Chválu si určitě zaslouží herci, zejména Pedro jasně dokázal, jak schopný a všestranný skutečně je. Vizuální stránka je též krásná. Ale druhá polovina zvolila nešťastné tempo a ztratila své kouzlo ze začátku. Nejedná se o špatný seriál, přesto vám hra nabídne ucelenější, vydařenější příběh, který stojí za to zažít a prožít. Slabších 70% ()

Reklama

J.Lajner 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Z herní série The Last of Us (TLOU) se stala natolik populární a vlivná značka, že bylo otázkou času, kdy její duchovní otec Neil Druckmann, spojí sílu s nějakým streamovacím gigantem, aby svou vizi mohl adaptovat pro potřebu filmového média. Výsledkem spolupráce se společností HBO je devítidílný seriál. Jako člověk, který oba dva díly postapokalyptické herní série dokončil několikrát, si nyní říkám, zdali to v souvislosti s čerstvě zhlédnutým seriálem není spíše na škodu. Herní TLOU je v zásadě cestovním simulátorem, což obrazně řečeno platí i pro jeho televizní inkarnaci, včetně stěžejního příběhového pilíře. Parazitická houba napadne a následně ovládne mozky lidí, čímž způsobí apokalypsu globálních rozměrů. Čas trhne oponou a my poznáváme Joela (Pedro Pascal). Muž, který přežil, ale zároveň přišel o všechno. Druhou postavou je čtrnáctiletá Ellie (Bella Ramsey). Dívka zrozená v chaosu, pro niž je stará podoba světa jen sbírkou nažloutlé literatury, starých fotografií a vzpomínek vyprávěných pamětníky. Tyto povahově nesourodé postavy spolu musí putovat z bodu A do bodu B, a na cestě čelit různým překážkám. Díky prožitým hrůzám i střípkům nefalšované krásy, mezi nimi postupně vzniká citové pouto. Je jasné, že herní přímočarost a častý přísun akce, musel seriál něčím nahradit. Televizní TLOU tedy na hlavní dějovou kostru usilovně roubuje nové podzápletky nebo skrze flashbacky rozšiřuje vedlejší linie příběhu, nicméně výsledek je nevyvážený. Retrospektivní vsuvky mapující nástup apokalypsy pomáhají dotvořit komplexnost světa , ale jinak se spíše přešlapuje na místě. Zajímavé dějové segmenty jsou osekány na kost a méně podstatné výplně si pro sebe kradou celé epizody. Díky tomuto defektu se několik dílů táhne a finále je naopak uspěchané. Seriál nepříjemně překvapí i častým výskytem logických lapsů. Oplocený pozemek zkušeného preppera napadnou ozbrojení banditi. Místo toho aby se dotyčný schoval za nějaký kryt, stoupne si doprostřed otevřené ulice a začne střílet naslepo. Joel, chlap, který v postapokalyptickém prostředí strávil dvacet let života, dělá základní školácké chyby a činí neuvážená rozhodnutí. Chová se hlučně i když ví, že nepřítel je extrémně citliví na zvuk, nebo dorazí do perfektně vybaveného skladu zbraní odkud si vezme jednu pušku. Absurditu tohoto momentu ještě zvýrazňuje skutečnost, že má k dispozici pojízdné auto s úložným prostorem. Scenáristé občas přijdou se zajímavým nápadem, který sice okázale představí, ale více se k němu již nevrátí. Například originálně pojatou komunikací mezi houbou napadenými lidmi (alternativa zombií). Ostatně, jejich minimální výskyt citelně narušuje tolik potřebný pocit ohrožení, pocit strachu o hlavní postavy. Jakoby seriál nevěděl jestli se má striktně držet předlohy nebo kráčet vlastní cestou, což se kromě nevyváženého poměru mezi akcí a dramatem, týká rovněž osobnosti Joela. Je hezké, že jej autoři značně polidštili a vykreslili v rovině citlivého člověka se sklony k depresím. Tento krok ale bohužel vede k nesourodým kontrastům, protože když se má Joel náhle změnit v nelítostnou vražednou zbraň, je těžké tomu uvěřit. Se znalostí herní předlohy vyplouvají uvedené nedostatky zřetelněji napovrch, ale zatracovat kvůli tomu celý seriál, by určitě nebylo objektivní. Důvodů není málo. Výprava je na televizní poměry grandiózní, atmosféra ucházející, zásadní dějové zlomy ve většině případech fungují a herci jsou skvělí. Především chemie mezi ústřední dvojicí šlape na jedničku. TLOU si pozornost zaslouží, neboť působivá výprava a nadčasové poselství, které na svých bedrech nese, nezadusí ani nával scenáristických nedodělků a občasná nuda. Ideální volba pro ty, kteří se k herní předloze nikdy nedostanou, avšak výroky o televizní události roku, doporučuji brát s rezervou. () (méně) (více)

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Na seriál jsem se původně dívat nechtěl, protože mám hru někdy v budoucnu rozhodně v plánu, ale jak se znám, dostanu se k ní tak za dvacet let, takže jsem si radši dal ten seriál. Má pro mě dva hlavní klady. Ústřední hereckou dvojici a celkový setting a dávkování. Ať si říká kdo chce co chce, Bella Ramsey je boží. A pak taky fakt, jak umírněný celý seriál je. Nečekal jsem, že i já budu nakonec volat po více akčních scénách. Ale nakonec jsem vlastně nadšený, protože to, že jich je málo, způsobilo, že si je užívám a jsem za ně rád a v podstatě do poslední si je vybavuji. Na konci však bylo houbáků opravdu málo (zřejmě z finančních důvodů). Hlavní nebezpečí v seriálu od začátku do konce představují lidé. Ze seriálu je hodně cítit, že je podle hry, zároveň se mu podařilo, aby to vlastně skoro vůbec nevadilo. Jediná věc, co je na palici, je status quo. V podstatě se nikdy nic nestane a vždycky se všechno vrátí do zajetých kolejí. Je to logické, ve hře prostě hrajete za ty dva od začátku do konce, ale po několika dílech už je to dost otravné. Seriálu si vážím paradoxně i pro jeho výplňové epizody, třetí díl byl fantastický, sedmý zajímavý. Když se nad tím ale zamyslím, nedává smysl tyhle epizody označovat jako výplňové. Výplňová epizoda je tady vlastně každá. Žádná nás nikam neposune. Celkově nejde o nic jiného než o post-apo road movie, kde se každý díl zastavíme v nějaké vesnici, kde se něco pokazí. Pořád to ale stačí na suverénně nejlepší videoherní adaptaci ve světě filmu nebo seriálu, protože autoři ji zpracovali inteligentně, sugestivně, zbytečně neškrtali, a to, co přidali navíc, je dokonce výborné. Závěrečné rozřešení bylo pro mě trošku nepříjemné, takže jsem rád, že si můžu od příběhu dát chvíli pauzu, ale pokračování si rozhodně dám. ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Hru jsem nikdy nehrál, nebyl jsem tedy příběhu vůbec znalý a absolutně jsem netušil, co všecko nás v dneska již nejsledovanějším HBO seriálu čeká a nemine. A možná i o to víc jsem si užil téměř každičkou epizodu, i ty, které schytaly průřezem internetu extrémní bídu. Já jsem se totiž mnohem víc než samotnou story kochal naprosto precizním zpracováním, kde se od dokonalé hudby dá opěvovat hlavně práce s kamerou a i na to se nesmí v seriálovém/filmovém světě zapomínat. Na základě toho si uvědomíte, jak důležitý je pro tuhle branži pokrok ve vývoji technologií. A jaký zážitek díky tomu můžete dostat. [viděno na HBO Max] ()

Galerie (323)

Zajímavosti (115)

  • Na začátku epizody si Joel (Pedro Pascal) a Ellie (Bella Ramsey) pouštějí v autě skladbu „Alone and Forsaken“ od Hanka Williamse. Píseň zazní také ve videohře, když Joel a Ellie vstoupí do Pittsburghu, a je také použita v prvním traileru k seriálu. (BROKEN_)
  • Hra ukazuje, že Bill a Ellie majú medzi sebou zlý vzťah. Neustále sa na ňu naváža, že sa dotýka jeho vecí, ona mu takmer zlomí ruku fajkou a dokonca Joelovi poradí, aby sa na ňu vykašľal. V seriáli sa však táto dvojica ani nestretne. (molcan2)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno