Režie:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
Thomas NewmanHrají:
Mark Rylance, Domenick Lombardozzi, Victor Verhaeghe, Brian Hutchison, Tom Hanks, Joshua Harto, Henny Russell, Alan Alda, John Rue, Billy Magnussen, Amy Ryan (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Svět po obou stranách železné opony se propadá do šílené paranoie. Uplynulo už více než deset let od porážky nacistického Německa a lidstvo teď ohrožuje studená válka, napětí mezi USA a SSSR je téměř hmatatelné. Když v roce 1957 FBI zatkne Rudolfa Abela (Mark Rylance), sovětského špióna žijícího v New Yorku, strach a mocenská nedůvěra se ještě více vystupňují. Abel se ve skutečnosti jmenuje Viljam Genrichovič Fišer, řídil síť agentů a do Moskvy důmyslným způsobem odesílal kódované zprávy, i proto vyšetřování do dějin vstoupilo jako „Případ dutého nikláku". Americká vláda osloví Jamese Donovana (Tom Hanks), uznávaného právníka z Brooklynu, aby se chopil Abelovy obhajoby. Přes počáteční obavy jeho i rodiny a odmítání tak nepopulární kauzy se Donovan nakonec rozhodne Abela zastupovat. Chce zajistit, aby byl podroben spravedlivému soudu. Během příprav na obhajobu se mezi oběma muži začne vytvářet pouto, které je založené na vzájemném respektu. Donovan obdivuje Abelovu sílu a loajálnost. Před soudem přednese vášnivou obhajobou, aby ho uchránil před trestem smrti. Abel je v říjnu 1957 odsouzen na čtyřicet pět let vězení. O tři roky později je nad sovětským vzdušným prostorem sestřelen americký průzkumný letoun U-2 a jeho pilot Francis Gary Powers (Austin Stowell) je zajat a odsouzen k deseti letům vězení. CIA se obává, že Powers bude krutými výslechy a tvrdými vězeňskými podmínkami přinucen k odhalení přísně tajných informací. CIA proto osloví Donovana a přesvědčí jej, aby se stal členem záchranné mise. Donovan se vydává do Berlína, kde má za úkol vyjednat výměnu Abela a Powerse. Nedlouho po svém příjezdu se dozví i o americkém studentovi, který byl zatčen ve východním Berlíně. Navzdory pokynům CIA soustředit se pouze na sestřeleného pilota, Donovan se rozhodne vyjednat propuštění obou – pilota i studenta, protože odmítá v této zemi kohokoliv opustit. Velká hra začíná ... (CinemArt)
(více)Videa (14)
Recenze (961)
„A to by pomohlo?“ Dobré, ale nudné. Zďaleka najlepší je Tom Hanks. Chválený Mark Rylance (ktorý v Intimite už viac ukázať nemohol a stále ma pri sledovaní Mostu špiónov mrazilo, lebo som si na "tie" scény nechtiac spomínal) mi prišiel naopak nesympatický a nepríjemný, hoci ako charakter bol prepracovaný, to treba priznať. Ale proste nebola to rola, ktorú by som si zamiloval. Tvorcovia si dali záležať na retro atmosfére, ale čo z toho, keď to dosť dobre nešliape? Zaspáva to, uspáva to a monotónne sa to vlečie od začiatku cez stred až do finále a (márne) sa to snaží bojovať so samovražednou minutážou. Mnohé scény sú super a rozhovory medzi Hanksom a Rylanceom skvelé. ()
Film, jehož výpovědní hodnota je mnohem víc, než to jak doopravdy baví a obohacuje koncového diváka. Zároveň je to ale typický Spielberg posledních deseti let. Tedy inteligentní, poctivý, s menším drajvem než dřív, méně originální a průkopnický. Zároveň nonšalantně akademický, s precizně vykreslenými dobovými reáliemi Berlína a celkově skvostnou výpravou (za ty peníze !). Umí si pohrát i s postavami (spolehlivý Hanks, fantastický Rylance) a ty Kaminského detaily beze slov (poslední scéna) - to je něco, co se dá nazvat stálicí už velmi dlouho. Sázka na jistotu. Neurazí, nenadchne. ()
Jakmile jsem v kině viděl pouze seniory, věděl jsem, že nebudu cílovka. Je to hezky zrežírované i poměrně inteligentně napsané, Tom Hanks hraje výborně a občas se mu vydaří fórek, ale více chvály vyslovit nemohu. Vadilo mi, že ze soudní síně se divákovi nedostane vůbec nic, stopáž je velmi přepálená a o zábavnosti nemůže být příliš řeč. ( ve srovnání s Catch me if you can, což byla také pouze dlouhá konverzačka, tak šlapala a působila na diváka mnohem úderněji i zábavněji). U Bridge of Spies mě více zajímalo kdy bude konec, než jak film skončí a to je předpokládám špatně. Kina sice nelituji, mělo to světlé momenty ( Pád letadla, konverzace v Berlíně), ale nestrhlo mě to. Silné tři. 70% ()
Nejcharakterističtější Spielberg snad za několik dekád. Žádná strana není černobílá, hlavní hrdina v podání dokonalého Hankse má s houstnoucí zápletkou stále jasněji srovnané lidské pohnutky a technická stránka zlomových scén (letadlo, zeď a koneckonců celý Berlín) je natolik blízká a zároveň formálně dokonalá, až to bere dech. I přes štědrou stopáž není prostor k nadechnutí a každý dějový posun nebo komplikace mě nutí zas a znovu roztočit mozkové závity a přemýšlet, jak z nastalé situace vykličkovat. A sem směřuje jediná, ale zároveň všeobsahující výtka. Všechno totiž dopadne tak, jak jsem bez znalosti konkrétních historických událostí očekával. Bolestně současné poselství působivě dolehne na diváka, ale zůstává pocit malé domů, kterou si Steven přihrál. V jeho rukou totiž taková tématika nemohla dopadnout špatně, ale i přes formální dokonalost mohla dopadnout ještě o chlup upřímněji. ()
Tento komentář nechci věnovat filmu, ale někomu speciálnímu a sice tomu vocasovi co mi dneska před CSFD projekcí na Florenci při couvání autem přejel nohu! Co se stalo? No přecházím si to (pravda mimo oficiální přechod, moje blbost) a v pruhu který chci přejít couvá jakési auto červené barvy z místa kde parkovalo. Říkám si dobrý jenom potřebuje kousek zacouvat a pak se rozjede... A co se nestalo? Ten píčus couval prostě dál já mu tam sice vlezl pravda, ale ať mi ten kokot netvrdí, že mě neviděl! No to už se nedozvím. Každopádně vzhledem k tomu, že jsem fucking drsňák, tak jsem se doplazil do sálu a samozřejmě bylo by snadný tenhle film kvůli této události odstřelit, ale neudělám to. Film celkem dobrej akorát jsem tedy doufal v trochu vážněji pojatý špionážní drama z dalším kulervoucím výkonem Hankse. No a Spielberg z toho udělal zábavu pro celou rodinu, jak už je jeho zvykem. Hanks sice hraje pořád dobře, ale obávám se, že s tímhle šaškováním si asi letos pro Oskara nedojde. Škoda, protože jinak řemeslně těžko filmu něco vyčítat i se dá říct, že v rámci možností se celkem drží i historických faktů, ale podobná látka si prostě říkala o trochu realističtější zpracování. Takhle je z toho nenáročná pohoda která neurazí, ale dalo se z ní teda vytěžit o dost víc. No a co já ptáte se? Mno moji největší obavou bylo, jestli se po skončení filmu budu vůbec schopnej zvednout ze sedačky a dopajdat se domů. No díky bohu jsem to zvládnul i když trasu z autobusový zastávky odkud to mám domů zhruba 300 metrů jsem šel asi 20 minut. No nic zejtra vzhůru na chirurgii a při mým štěstí to vidím na sádru až do vánoc. Někdo je holt klikař no... Že se vám to pořád nezdá a myslíte si, že si dělám srandu nebo chci bejt zajímavej za každou cenu??? Nikoliv vážení přátelé nejlepší příběhy píše život sám jak všichni víme a tak stejně jako tento film je i komentář k němu napsán podle skutečné události. Sám tomu nemůžu uvěřit, ale je to tak. Takže tě zdravím blbečku v červeným autě. Asi přejíždíš lidem nohy každej den co? že sis ani ničeho nevšimnul a z místa odjel co ty hovádko? Každopádně u scény z Četníků : Přejeďte jim nohy! už se smát nebudu.70% ()
Galerie (61)
Zajímavosti (76)
- Mark Rylance, ktorý vo filme hrá Rudolfa Ivanoviča Abela, o Stevenovi Spielbergovi povedal: "Steven je veľmi otcovský typ. Neuvedomil som si, ako dôležito a koľko času venuje svojej rodine, až pokým sme spolu nespolupracovali. Neviem ako nájde si čas na všetky veci, ktoré robí, ale je skutočne rodinným človekom, čo je u takého zaneprázdneného človeka celkom výnimočné.“ (Pat.Ko)
- Berlínsky múr bol postavený 13. augusta 1961 v skorých ranných hodinách (00:00 - 6:00). Bol postavený tak, aby proces nevidelo veľa ľudí. Vo filme sa však ukazuje, že sa stavia za denného svetla a veľa ľudí to pozoruje. (Pat.Ko)
- Keď Pryor (Will Rogers) prechádza cez Berlínsky múr, prvýkrát na krku má fotoaparát Zeiss. Pri zatknutí má aparát typu Rolleiflex. (Pat.Ko)
Reklama