Režie:
Bernard BorderieKamera:
Armand ThirardHudba:
Paul MisrakiHrají:
Gérard Barray, Mylène Demongeot, Georges Descrières, Bernard Woringer, Jacques Toja, Daniel Sorano, Françoise Christophe, Guy Delorme, Jean Carmet (více)Obsahy(1)
Na prohry spojené s potupou se nezapomíná. Mylady, Rochefort a kardinál Richelieu prohráli boj, ve kterém měla padnout královna, čímž by se definitivně posílila pozice a vliv, kterou má kardinál Richelieu na krále. D'Artagnan za pomoci svých přátel přivezl včas královniny přívěsky, které neprozřetelně darovala vévodovi z Buckinghamu. Kardinál jako muž intrik, který se drží v pozadí, ví, že nemůže zaútočit přímo, jeho nástrojem se stává Mylady, která je posedlá touhou po pomstě. Snad by dokonce svou podlostí horkokrevného a zbrklého d'Artagnana přemohla, ale ten má své věrné ochránce Athose, Porthose a Aramise. A navíc jeden z nich má s ní nevyřízené účty z dávné minulosti. Tři mušketýři, kteří jsou vlastně čtyři, tak znovu tasí kordy, aby bojovali proti nepřátelům Francie, podlosti a zradě. (Česká televize)
(více)Recenze (66)
Ještě o stupeň lepší, než první část, opět dle předlohy. První část se dá v obou případech považovat za rozjezd, až tady začíná ta správná paráda. Ještě více humoru, akce, intrik a spikleneckých konverzací Rocheforta, Milady a kardinála. Strhující podívaná a definitivní potvrzení toho, že je tahle verze jasně nejlepší. Jean Carmet je opět totální pán a krása Myléne Demongeot mně nepřestává fascinovat. Pokračování v tomhle stylu bych si nechal líbit. Perfektní. 1.část 80%, 2.část 95%. ()
Maličko nostalgické, dětinské, pokorné i fanfarónské pokračování příběhu ze sladké Francie, kde mocní s hlavou plnou velkých plánů v tajnosti spřádají intriky a osnují své pomsty ... a horkokrevní chrabří muži, zrození pro dobrodružství, se při každé příležitosti bijí jako lvi - za svou čest, za královnu ... a pro lásku. A heslo "Jeden za všechny, všichni za jednoho !“ nejsou jen prázdná slova. ()
Ze souboje s Lesterovou verzí vychází jako plichta. Každá má něco do sebe. Tahle má úžasnou atmosféru staré Francie, vonící po víně, kyselých hroznech a bujných dekoltech krásných dam. Gérard Barray je nejlepší D'Artagnan všech dob a na démonického Guye Delorma, coby Rocheforta, rovněž nikdo nemá. Jenom mi není jasné, proč jsou zde uváděny oba díly zvlášť, když jde o jeden film. ()
Pro mne - a nejen pro mne - vůbec nejlepší adaptace původního mistrova románu. Borderie musel předlohu milovat a dokonale znát, včetně ilustrací, neboť jeho záběry jsou podle nich přímo okatě koncipované. Ale co je hlavní, na rozdíl od dnešních režisérů si nemyslel, že je lepší, než Dumas a že jeho geniální dílo je potřeba udělat takzvaně jinak - moderněji a přizpůsobit jej dnešním telenoveláckým tupcům, jako to udělala BBC ve svém dvaceti(!) dílném seriálu: http://www.csfd.cz/film/348913-tri-musketyri/komentare/?_fid=6h4k#_=_ , u kterého jsem dokázal přežít jen první díl a to s velkou nevolností v žaludku! Tímto respektem k předloze získal Borderiho film také nadčasovost, jako předloha. Kdo to necítí a nevidí, tak toho je mi upřímně líto. ()
Druhý díl klasického filmu přináší dramatické rozuzlení příběhu o královských mušketýrech, v němž je zlo nakonec po zásluze potrestáno, Rochefort i Milady de Winter umírají a d'Artagnan prožívá tragickou lásku k paní de Bonacieux, jako pravý hrdina ze všech nesnází prochází vítězně a bez jediného šrámu, přesně tak, jak jsme si to jako kluci přáli, dospělí mohli obdivovat krásné šermovačky i jiné souboje, film nepostrádal humor třeba právě v těch nejnapínavějších částech, vždy jej však budu spojovat především se svým dětstvím, hodnotit jej po více než padesáti letech je obtížné, třeba i nový dabing je slabou stránkou, za což ovšem tvůrci nemohou. Hvězdičku tak strhávám hlavně z toho důvodu, že proti prvnímu dílu tato část postrádá nějaký nosný děj a je už jen dohrou dílu předcházejícího. Snad by se měly oba díly promítat současně. ()
Galerie (8)
Photo © Les Films Modernes
Zajímavosti (2)
- V československých kinách bol tento film premietaný ako dvojprogram s filmom Traja mušketieri: Kráľovnine prívesky (1961) a s návštevnosťou 11 653 464 divákov sa jedná o štvrtý najnavštevovanejší film v československých kinách vôbec. [Zdroj: Filmkult] (Raccoon.city)
- Ve filmu jsou použity chybné rekvizity pistolí. Zobrazené pistole jsou na principu křesadlového zámku a v této podobě se objevily zhruba o sto let později. Typičtější pro toto období jsou pistole s kolečkovým zámkem. (tomalakis)
Reklama