Obsahy(1)
Hongkongský snímek CHUNGKING EXPRESS režiséra Wong Kar-waie je v odborných kruzích považován téměř za kultovní záležitost. Milostný příběh s kriminální zápletkou je natočen v "asijsky hbitém" tempu a zároveň je dramaturgicky značně rozvolněn. Snímek je považován za vrchol režisérova specifického a formálně svobodomyslného stylu, ve kterém např. kameramané snímají jednotlivé obrazy téměř výhradně z ruky. Zachycuje milostné trable dvou policistů, kteří se vyrovnávají s tím, že je opustily jejich partnerky. Lehce načrtnuté příběhy slouží k stylově čisté a působivé studii, stylizovaně zachycující všednodenní život. Film je složen ze dvou nezávislých příběhů o lidech z okraje společnosti nebo o lidech pro společnost zcela bezvýznamných, jako jsou pašeráci drog nebo prodavačky v bufetu. Vyprávějí o samotě uprostřed davu, o neschopnosti komunikace a nenaplněné lásce. Zároveň je snímek oslavou hektičnosti přelidněného Hongkongu, "města tisíce přistěhovalců", jak se někdejší britské kolonii přezdívalo. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (120)
Tak tohle bylo pro mne příjemné překvapení. V jistých kruzích dosti chválené Stvořeni pro lásku mne nezaujalo ani náhodou. Spíše mě úplně minulo významově i atmosférou. Ale dle mnohých nejlepší Kar-waiův nejlepší film - Chungking expres mě bavil od začátku do konce. Vcelku neobvyklý romantický film o nenaplněné lásce je o dvou nedávno opuštěných policistech, kteří jsou osamoceni a ne zcela ještě smířeni z toho, že je opustily přítelkyně. Jednoduchý dva vzájemně se lehce propojující příběhy, z nichž mě bavili oba. Jediné co bych vytkl, je možná to, že příběhy nemají obdobnou délku a druhý policajt dostal trochu (alespoň pro mě) zbytečně moc prostoru na úkor toho prvního. Snímek má skvělou atmosféru i boží soundtrack. A troufám si tvrdit, že na podruhé by mě to mohlo bavit snad i více. No uvidíme. Možná dám někdy znovu šanci i Stvořeni pro lásku. 8/10. ()
První povídka zaujme hlavně hitovkou Things in Life od Dennise Browna. Druhá povídka se mi líbila více, hlavně díky roztomilé Faye Wong. Když si tam tancuje na California Dreaming, tak je fakt cool. Ze začátku jsem byl unesen živou atmosférou Hongkongu, ale postupně mě to přestávalo bavit. U těchto filmů, bez děje, jsou vždycky určité pasáže naprosto super, ale jako celek to prostě (alespoň pro mne) nefunguje. ()
Mám radši druhou část filmu s kouzelnou Faye Wong. WKW "napsal" krásný scénář a kameraman Christopher Doyle snímá Hong Kong topící se v neonových barvách modré a červeno-oranžové. /At the high point of our intimacy, we were just 0.01cm from each other. I knew nothing about her. Six hours later, she fell in love with another man./ ()
Veľmi zaujímavý a podnetný film od režiséra, ktorý je údajne slávny a mne o tom ešte nikto nepovedal. Najprv som sa snažil "vysomáriť" zo zvláštnej výstavby deja, ale po neúspechu som už film vnímal bez potreby všetko pochopiť a všetkému porozumieť. Je prirodzené, že človek ako ja už nemôže byť fanúšikom takých režijných postupov, aké používa Kar-wai Wong, nechápe kultovosť diel tohto typu, ale za úspech považuje už to, že ho film neodradil, nenudil, zaujal, v niektorých momentoch nadchol, i keď necíti potrebu vidieť ho opakovane. ()
Ať dělám, co dělám, filmy tohoto typu se mě nechtějí ani dotknout. "Vše má svoji lhůtu spotřeby", se praví ve filmu - lhůta tohoto filmu se mi spotřebovala ještě před jeho koncem. Místo 30 švestkových knedlíků je možno si dát 30 ananasových konzerv, ale proč, když mám rád zrovna ty knedlíky... A přitom ta ruční kamera snímající pohyblivé objekty byla tak slibná... ()
Galerie (74)
Photo © Miramax Films
Reklama