Obsahy(1)
Hongkongský snímek CHUNGKING EXPRESS režiséra Wong Kar-waie je v odborných kruzích považován téměř za kultovní záležitost. Milostný příběh s kriminální zápletkou je natočen v "asijsky hbitém" tempu a zároveň je dramaturgicky značně rozvolněn. Snímek je považován za vrchol režisérova specifického a formálně svobodomyslného stylu, ve kterém např. kameramané snímají jednotlivé obrazy téměř výhradně z ruky. Zachycuje milostné trable dvou policistů, kteří se vyrovnávají s tím, že je opustily jejich partnerky. Lehce načrtnuté příběhy slouží k stylově čisté a působivé studii, stylizovaně zachycující všednodenní život. Film je složen ze dvou nezávislých příběhů o lidech z okraje společnosti nebo o lidech pro společnost zcela bezvýznamných, jako jsou pašeráci drog nebo prodavačky v bufetu. Vyprávějí o samotě uprostřed davu, o neschopnosti komunikace a nenaplněné lásce. Zároveň je snímek oslavou hektičnosti přelidněného Hongkongu, "města tisíce přistěhovalců", jak se někdejší britské kolonii přezdívalo. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (119)
Chvílemi mě zasněně melancholická atmosféra Wongova majstrštyku míjela a taky jsem si díky němu vypěstoval doživotní alergii na Mamas and Papas,jenže... Ten film má prostě kouzlo.Styl,jakým je natočený,dalece převyšuje jeho obsah,ale ve dvou nesourodých příbězích dvou různých policistů je tolik vjemů,tolik nevyrčenýc pocitů,tolik magické exotičnosti,že z něj můžu čerpat ještě několik dní.Navíc žeru Tonyho Leunga.Takže vlastně velká spokojenost a druhé zhlédnutí jisté. 85 % ()
Nemůžu si pomoci, ale pro mne je to film, v němž forma natolik převažuje nad obsahem, že když si ji odmyslím, dospívám k tomu, že obsah je do té míry řídký, že bez formálních fines by nebylo o čem hrát déle než dvacet minut. Některé nápady jsou hezké (plačící byt, měření emocí expiračními lhůtami konzerv...), atmoféra příjemná, ale pro mne to na víc než tři hvězdy nevydá. ()
Veľmi zaujímavý a podnetný film od režiséra, ktorý je údajne slávny a mne o tom ešte nikto nepovedal. Najprv som sa snažil "vysomáriť" zo zvláštnej výstavby deja, ale po neúspechu som už film vnímal bez potreby všetko pochopiť a všetkému porozumieť. Je prirodzené, že človek ako ja už nemôže byť fanúšikom takých režijných postupov, aké používa Kar-wai Wong, nechápe kultovosť diel tohto typu, ale za úspech považuje už to, že ho film neodradil, nenudil, zaujal, v niektorých momentoch nadchol, i keď necíti potrebu vidieť ho opakovane. ()
Je to ako sínusoida. Kupovať konzervy ananásu kvôli tomu, že ho mala rada vaša bývalá, a navyše výhradne s dátumom spotreby 1.5., pretože máte vtedy narodeniny, je poľutovaniahodné. Čistiť cudzej žene topánky kravatou, ktorú máte stále na krku, je neprakticky submisívne. Nájsť však po príchode do bytu potopu a pomyslieť si, že buď som nechal tiecť kohútik, alebo je môj byt len precitlivený a tak sa rozplakal, je zase milo ujeté. Taká je vlastne väčšina druhej poviedky. Prvá zase dominuje obrazovou poetikou. A inštrumentálny aj piesňový soundtrack bol skvelý. No film samotný trochu moc nesúrodý na môj vkus. ()
Tak nevím. Začátek se mi líbil, po polovině se mi nelíbilo, závěr byl zase dobrý. Dávám 4* s vědomím, že na ně film kvalitativně má, ale nebyl to vyloženě můj šálek čaje. Tony Leunga jsem viděl už lepšího a když porovnám druhé dva filmy od Kar-wai Wonga (Stvořeni pro lásku, 2046), tak toto mě zaujalo nejméně. Nejlépe u mě asi vyšel Takeshi Kaneshiro. ()
Galerie (74)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (22)
- Wong Kar-Wai prehlásil o snímke: „Policajný príbeh či gangsterka? Musíte si vybrať. Ja hovorím, že je to policajný príbeh i gangsterka. Máme tam gangstrov a aj policajtov. Ale vlastne to nie je ani policajný príbeh, ani gangsterka. Je to o ich životoch – a to je tak zhruba všetko.“ (Biopler)
- Film dvoch rozdielnych príbehov ponúka aj spoločné prvky. Obaja policajti prechádzajú rozpadom vzťahu. Obaja sa náhodne stretnú so ženou, ktorá ich priťahuje – v prvom príbehu hneď, v druhom pomalšie. V oboch príbehoch žena náhle odchádza. (Biopler)
- Kar-wai Wong napísal aj tretí segment, ale mal pocit, že film je už kompletný aj bez neho. Tento tretí príbeh vytvoril základ pre film Padlí andělé (1995). (Bilkiz)
Reklama