Reklama

Reklama

Fotograf

  • angličtina Photographer (festivalový název) (více)
Trailer 3
Česko, 2015, 133 min (Alternativní 130 min, Televizní verze: 86+87 min)

Kamera:

David Ployhar

Hrají:

Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (více)
(další profese)

Obsahy(1)

V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v  soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky. (Bioscop)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (484)

Zazie 

všechny recenze uživatele

Film stejně kontroverzní jako jeho protagonisté. Stopáž mi nevadila, protože jsem film sledovala v televizi jako dvoudílný; bavila jsem se u obou dílů. Celou dobu jsem přemýšlela, jestli se mi film vlastně líbí nebo nelíbí. Nakonec jsem se přiklonila k "líbí", když pro nic jiného, tak kvůli neodolatelnému Rodenovi. A jinak naprosto souhlasím s komentářem kleopatry. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Spoluscénáristou příběhu s podtitulem "volně inspirováno životním příběhem fotografa Jana Saudka" je sám Jan Saudek aneb Tříhodinový bonmot. 1) Kontroverzní film je nepochybně vtipně napsán i podán s nadhledem. Za problémy s ženami si může umělec sám a tvůrci to nijak nezastírají. Snímek je prodchnut živočišnou radostí, hrdina svůj život nepopisuje, ale žije. Saudkův sexuální apetit mě nepohoršuje a stejně tak ani jeho výběr sexuálních objektů._____ 2) Hlavní problém vidím v tom, že se hlavní hrdina v příběhu (lze-li tak volně řazené anekdotické příhody označit) nijak nepohybuje, nevyvíjí se, nikam se neposouvá. Viděli jste deset minut - viděli jste všechno. Žádná peripetie, žádná katarze._____ 3) Neumím určit míru autobiografičnosti. Silné sympatie tvůrců k hlavní postavě dávají vzniknout pochybnosti, zdali to opravdu tak nějak bylo. Odvolávat se na prohlášení, že snímek je životem pouze "volně inspirovaný" je nesporně duchaplné, ale také poněkud zbabělé, zvláště když v některých detailech je film víceméně přesnou kopií Mistrova života (například interiéry). K tomu režisérka: Není to životopis o Janovi, spousty věcí se do příběhu nevešly. On toho má tolik, vztahy v rodině jsou natolik propletené, že jsme se rozhodli, že film bude „na motivy" života Jana Saudka, že půjde o inspiraci, nikoliv o nějakou investigativní dokumentární sondu._____ 4) 55letá Irena Pavlásková (scénář, režie) odvedla pozoruhodnou práci: Rok a půl jsem k Janovi týden co týden docházela, povídali jsme si, já zapisovala nebo nahrávala a začala zpracovávat do scénáře. On ho pak dopisoval, mám od něj štos poznámek, i proto jsme spoluautoři scénáře._____ 5) 53letý vynikající Karel Roden (Jan Saudek) a 32letá Marie Málková (mrcha Líba) snímku dodali přesvědčivost. Malou roličku si střihl neobyčejně přitažlivý již 36letý Václav Neužil ml. (syn Marek)._____ 5) Viděl jsem delší, dvoudílnou verzi. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

(Verze: 170 minut) Filmu jsem se nejdřív bez zájmu vyhnul, nicméně díky řadě nominací na Lvy mě zvědavost přece jen přemohla. A teď mám rozpačité dojmy. Vyzdvihl bych solidní vizuál, sem tam něco k pobavení a hlavně herecké výkony výborného Rodena stejně jako Vejvodové a Málkové (s přesvědčivou proměnou). Na druhé straně jsem měl ovšem problém s příběhem jako takovým. A nešlo jen o jeho celkovou nezáživnost a fakt, že mnou prošel a takřka nic nezanechal. Už to úvodní alibistické prohlášení se mi nezdálo, protože ačkoliv to je hraný film, svým způsobem působí jako dokument a hlavně Saudek si sám napsal scénář. Jeho postava sice má přiznané chyby, ale pořád je z toho cítit jen jeden pohled na věc, a to čím dál víc černobílý, zvláště od druhé půlky filmu (osobní msta?). Některé scény pak působí maximálně nedůvěryhodně až směšně (třeba kritik v galerii byl vrchol umělosti). Moje smíšené pocity mi tak nedovolují dát vyšší, ale na druhou stranu ani nižší hodnocení než průměrné. ()

helianto 

všechny recenze uživatele

Jan Saudek je natolik kontroverzní osobností naší kultury, že bych očekávala, že film o něm, nota bene, film, na němž se on sám navíc i podílel, bude působit stejně. Těšila jsem se na barvité líčení života geniálního bouřliváka, milovníka žen, zajímavou sondu do jeho zajímavých vztahů, možná i určité vysvětlení jeho mnohdy skutečně neotřelých názorů na život. Místo toho se mi dostalo zcela nudné a zbytečné podívané, jejímž jediným kladem byla ústřední postava, naprosto geniálně ztvárněná Karlem Rodenem. Ano, Karel Roden byl Janem Saudkem, přes veškerou rozporuplnost, jedinou živou postavou v panoptiku jinak se skládajícím jen z nevýrazných, zcela zaměnitelných, ženských postav. Nevyčnívá z nich jediná. Ani Sára, která je sama o sobě jistě osobností neméně zajímavou a kontroverzní než je Jan sám. Náš světově nejproslulejší fotograf současnosti by si zasloužil mnohem důstojnější pomník… ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Bohéma může pochopit asi jen bohém. :-) Krásný film. A pro ty, kteří by si přáli ve filmu méně nahoty, sexu a silných žen: máte smůlu, Jan Saudek prostě takový je a byla by hloupost to do filmu o něm nedávat. Komu se jeho fotografie nelíbí, tomu se nebude líbit ani jeho příběh. Karek Roden je excelentní! ()

Galerie (49)

Zajímavosti (17)

  • První verze filmu, sestříhaná podle původních představ režisérky Ireny Pavláskové, měla tříhodinovou stopáž. (vasosak)
  • „Já jsem Jana Saudka nijak podrobně nestudoval, nepouštěl jsem si dokumenty s ním, ale samozřejmě jsem o scénáři a postavě jsem hodně přemýšlel. Přesto mi to první natáčecí den moc nešlo,“ řekl Karel Roden. (SONY_)

Reklama

Reklama