Režie:
Drake DoremusScénář:
Nathan ParkerKamera:
John GuleserianHrají:
Nicholas Hoult, Kristen Stewart, Guy Pearce, Jacki Weaver, David Selby, Bel Powley, Rizwan Manji, Kai Lennox, Aurora Perrineau, Scott Lawrence (více)Obsahy(2)
Vítejte v Kolektivu, ve světě budoucnosti, který byl zbaven toho největšího nebezpečí - emocí. Nikdo v něm nepociťuje chamtivost, agresi, ale ani lásku a touhu. Silas (Nicholas Hoult) žije poklidným životem jako správný Vyrovnaný, dokud se u něj neobjeví závažné onemocnění - syndrom přepnutí. Obyvatelé s touto diagnózou totiž začínají cosi cítit... Stejný problém má i Nia (Kristen Stewart) a oba dva spolu poprvé v životě propadnou lásce a intimitě. Jenže city jsou zakázané a jedinou šancí je útěk. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (146)
Neskutočná nuda s dobrým začiatkom, náhlym ale predvídateľným koncom a neskutočnou vatou uprostred. Kristen nesklamala, aj keď už má od dôb Tvaljatu nacvičenú tretiu mimickú obrnu tváre, je tak hnusná, že Nicholas fakt radšej mohol zabudnúť, že spolu niečo mali. Zlaté Equilibrium. To na béčkové pomery vtedajšej doby bol oproti tomuto fakt bombový zásah. ()
Pro mě to nejsou 3 hvězdičky, ale spíš dvě...je to takové ponuré, zvláštní a depresivní...takové bez citů :) Nedokážu si představit necítit a neprojevovat nějaké city...a hlavně - když už to umět, tak to v sobě potlačovat...Přišlo mi to hodně strnulé...což je vlastně dobře, jelikož to takové být mělo...Ale nějak mi to nesedlo...Budoucnost - zajímavá, dobře vyladěná a vymyšlená - to jejich jídlo bych chtěla...a nebyl tam vlastně vůbec žádný zásah jako do té lokality mimo Kolektiv...takže to bylo čiště v tomto prostředí a žádná "budoucnost" či ukázka toho, co se stalo s ostatními lidmi, kteří nejsou ovládání žít bez citů...Překvapil mě Guy Pearce - to bylo příjemné :) ()
Postapokalyptický poválečný film o budoucnosti po válce nově vytvořeném systému šelmy (NWO). Další z celé dlouhé řady rediktivně podprahových.(programovacích) filmů na způsob Dárce, Equilibirum, Demolition Man, Divergence, Hunger Games atd.. Všechny zmíněné filmy rovněž doporučuji. Opět lidem dopředu ukazují, co chystají a jak bude vypadat svět potom, co zničí starý systém a svět, jak jsme ho doposud znali. A lidé stále spí ()
Je to úplně na 4 hvězdy? Asi ne. Vysměje se mi má budoucí žena, že jsem dal 4 hvězdy filmu s 56 %? Dost možná. Chybělo tomu pár melounů v rozpočtu? Já ani nevím. Věc se má tak, že mi ve filmu všechno sedělo. K emočně chladným lidem padne studená architektura, na to prachy nepotřebujete. Na dva lidi, kteří v sobě z čista jasna probudí emoce zase nepotřebujete ani dobré herce, ale světe div se, já viděl dobré herecké výkony od dobrých herců. A sledovat objevování emocí, které mají být nemocí, je snad i v tuhle dobu docela surrealistické. Na mě to prostě skvěle zafungovalo. Ten minimalismus, absence mluvení, popisování pocitů, protože to hlavní postavy samy neuměly popsat, záběry na tváře jako pomyslné studie výrazů a co asi znamenají. Navíc to není komedie, takže prostě jen vnímáte film a vstřebáte z něj to, co sami chcete a nerozptylují vás debilní fóry o pérech a tak. Lidi jsou dnes tak vyprahlí po kontaktu až budou tyhle interakce po covidu možná docela komické. Pro mě teda ne, já jsem v tom tragický 24/7. Fakt uvažuju nad tím, proč to nemá o těch 10 % víc, takové hodnocení už by mi i smysl dávalo. ()
Podobných snímků je v poslední době hodně. Young adults sci-fi, které táhne, a to hlavně proto, že jsou zde silní hrdinové, případně nějaká hezká romance. "Equals" tohle má, ale přitom je to slabé. Tvůrci se pokusili o umělečtější přístup místo akčního, ale nemyslím si, že by to fungovalo. Zdlouhavé a předvídatelné. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (6)
- Některé scény neměly přesně daný scénář a točily se formou zhruba třicetiminutových sekvencí. (Masai)
- Režisér Drake Doremus vymyslel některé velmi zvláštní formy zkoušek před natáčením. Nechal například hlavní herce celou hodinu jen sedět naproti sobě a pořád dokola říkat pouze: "Helo Nia" "Hello Silas". (Masai)
- Média uvedla, že se jedná o adapci románu George Orwella z roku 1984. Film ale s románem nemá nic společného. (Steel32)
Reklama