Režie:
Juraj NvotaKamera:
Jan MalířHudba:
Ľubica ČekovskáHrají:
Táňa Pauhofová, Ondřej Vetchý, Milan Mikulčík, Anna Šišková, Július Satinský, Csongor Kassai, Lukáš Latinák, Ady Hajdu, Szidi Tobias, Zuzana Kanócz (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tatiana Pauhofová a Ondřej Vetchý v slovensko-českém koprodukčním filmu o pokušení, tajemství i bezradnosti lásky, situovaném do třicátých let minulého století. Téma pokušení a věčné bezradnosti v hledání lásky objevuje scenáristka Scarlett Čanakyová a režisér Juraj Nvota v osudech českého notáře a jeho dcery na malém slovenském městečku v třicátých letech minulého století. Jemná a ironická analýza lidských citů a nesplněných přání zrcadlí až překvapivě aktuálně současné citové bariéry, hroucení konvencí i touhu po pevných hodnotách v lidských vztazích.
Poklidné plynutí života místní smetánky maloměstské společnosti, jejíž součástí je český notář, lékař, ředitel obecné školy, učitel, pan správce a jeho manželka, naruší náhlý příjezd dosud utajované dcery pana notáře, Valentiny. Notář nejprve donutí svého přítele, aby se prohlásil za Valentinina otce, nechce si pokazit reputaci. Sám má život komplikovaný, plný lehkomyslných pletek se dvěma ženami. Vlivem dívčina působení však poprvé v životě prochází zmatky pocitů, kterým ani sám jako pravý starý mládenec nerozumí. S jeho proměnou se vychyluje i dosavadní propletenec milostných vztahů a nadějí. I nezralá Valentina prožívá bouřlivé období ve svém citovém životě. Sled absurdních nedorozumění, vznikajících ze zbytečné lži a přetvářky, strachu o vlastní důstojnost, vedou až ke komickému, grotesknímu konfliktu...
(Česká televize)
Recenze (50)
Táňa ako mladé zubaté dievča Valentína znovu niečo ukázala a nebol to len intímny kúsok tela, ale aj slušný výkon ako žena troch mužov. Príbeh v štýle ľúbi alebo neľúbi trochu nudil, možno bolo nutné sa do neho viac ponoriť, ale na slovenský film príjemný zážitok. –––– Pán farár, je ľúbiť hriech? ()
Spíše než komedie je to velmi podprůměrné drama, které se snaží udělit hlubší význam divákovi. Přihlouplá postava neschopného chlapa, který se zjevně neřídí heslem "co si nadrobíš, to si sníš"(hraje ho Vetchý) se díky své neschopnosti uchýlí ke lži. Jeho dcera (zjevně z nějakého nejapného úletu) "díky" smrti její matky přijíždí do městečka kde žije její biologický otec, ale protože se mu nechce se o ni starat tak ji svěří svému kamarádovi jako jeho údajnou "neteř". Hloupoučká zrzatá slečna hledá sama sebe,zdárně rozvrací vztahy a zamiluje se jak do svého "strýce" - shodou okolností také ředitele místní školy, který ji zachránil před křesťanskou internátní školou a vzal ji k sobě domů a také do učitele. Ke konci filmu si s ním dokonce uletí a pak jede studovat do Prahy. Vrací se se slovy - "Přivezla jsem vám z Prahy Plzeň!" a tím film končí - zbytečné, nudné a o ničem. Oceňuji pouze herectví pana Ondřeje Vetchého a dohromady miniroličku(asi minuta) Zuzany Kanócz. ()
Divný zvyk míchat drama s komedií. Kruté radosti jsou jednoznačně drama. A ještě divnější zvyk dávat dobým filmů jen průměrné hodnocení. Pravdou je, že se současné slovenské tvorbě nijak intenzivně nevěnuji, ale tohle je jeden z nejlepších novodobých slovenských filmů, které jsem v poslední době viděla. ()
Pre mňa najlepší slovenský film od rozdelenia, ale aj tak to bolo až príliš "slovenské", na to aby to mohlo byť niečo viac. České filmy majú stále väčsiu poetiku. Herecké výkony sú na doteraz zvyknutý štandart výjnimočné, hlavne Kassai hrá vynikajúco, no aby sme z toho mali plnohodnotný zážitok musli by sme sa lepšie vcítiť do role hlavnej predstavitelky a to sa mne bohužial nepodarilo. Rozhodne je to však dobrý začiatok a výzva do budúcnosti. ()
Melancholicky vypravěný příběh i lidských charkterech, které mají velký vliv na vzájemné vztahy. Z počátku jsem měl trošku problém s tím kdo je kdo a kdo s kým jebe, ale to se poměrně rychle brzy urovná a pak už je to jen o tom, aby se divák stal mlčenlivým svědkem lidských vztahů. Po delší době působily dívčí slzy reálně a nebylo problém jim uvěřit. Film až na jednu scénu nemá žádnou dramaticky vypjatou chvíli, ale prostřednictvím dialogů umí zapracovat na emocích. Velmi vydařený výkon předvedla mladinka Táňa Pauhofová a Ondra svým výrazným herectvím opět vyniká ve všech svých scénách. ()
Galerie (22)
Photo © Alef film
Reklama