Režie:
Dan GilroyScénář:
Dan GilroyKamera:
Robert ElswitHudba:
James Newton HowardHrají:
Jake Gyllenhaal, Rene Russo, Riz Ahmed, Bill Paxton, Kevin Rahm, Michael Hyatt, Ann Cusack, Michael Papajohn, Marco Rodríguez, James Huang, Leah Fredkin (více)Obsahy(3)
Sociopat Lou Bloom (Jake Gyllenhaal) je reportér na volné noze, který natáčí videa trestných činů v jejich syrovosti pro zpravodajskou stanici v Los Angeles. Lou stírá hranice mezi účastníkem a pozorovatelem, aby se stal hvězdou svého vlastního příběhu. Jak daleko je ochoten zajít ...? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (7)
Recenze (1 015)
Příliš mne nebavilo sledovat kariérní postup zloděje kanálových poklopů až k pozici profesionálního strkače kamery do cizích neštěstí. Já zkrátka takové vlezlé hyeny nesnáším a upřímně jim přeju jen to nejhorší. Tady je však Lou za hrdinu a tak jsem si mohl dvě hodiny zaníceně zanadávat na reprezentativní vzorek fanoušků černé kroniky, kteří chtějí vidět stále více krve, násilí a nenávisti. Oni úchylného Loua potřebují, ale já bych ho raději čelně seznámil s nárazníkem svého auta. ()
Opět film bez jakýchkoliv kladných postav, zato s naprosto strašlivým Jakem Gyllenhaalem (myšleno co do image hlavního hrdiny). Jake je normálně celkem sexy chlap a hlavně automaticky sympaťák, ve Slídilovi se ovšem přetavil v neuvěřitelně šílenýho úchyla, jehož žabí úsměv a oči jen tak z hlavy nedostanu. Je obdivuhodné, jak Jake dokázal v Bloomovi vystřihnout dokonalýho slizáka. Zvláštní, co dokážou umaštěný vlasy, pár kilo dole a permanentně "sjetej" výraz s vykulenýma, téměř světélkujícíma očima. Ústřední linka filmu je správně aktuální a zajímavá a Dan Gilroy jí zručně ukočíroval až do cynického konce. Není to zrovna film, co člověka naplní radostí ze života, takže teď to chce urychleně nějakýho toho Prince z Persie na vyrovnání hladiny depresivnosti. ()
Tak tenhle film mi sedl jak facka od tý tlustý cuchty v baru na Silvestra, když jsem jí bez dovolení osahával kvalitně nahuštěnou pneumatiku, neboť, jak o mně není známo, i já se v investigativní žurnalistice marginálně pohybuji a jsem v této branži taktéž považován za ambiciózního zmrda. Sice ne v tak dramatickém měřítku, jako je to ztvárněno v tomto filmu, ale bez jakýchkoliv výčitek jsem schopen stáhnout cizí fotografie, třeba Blesku, a pak jim bez skrupulí v Malování oříznout vodoznak a v článku neuvést jejich zdroj! A když ten den nemám rebelie ještě dost, tak prostě jdu a udělám si kafe bez mlíčka. Bez jediné kapky mlíčka! Inu, novinařina je zkrátka drsná forma obživy a kdo nemá duši na to čas od času oželet Tatru v plechovce, tak má holt smůlu a nezbyde mu, než standardně zametat hovna v městských parcích, kde serou holubi, psi a bezdomovci. Ač se mi film líbil, dávám jen za tři, protože jsem závěrem očekával nějaký pořádný wtf mindfuck, který bych nečekal, jakože toho úlisného kokota s extrapedofilním sestřihem třeba přejede o půlnoci růžový tank, řízený Novotným bezprostředně po peelingu, protože to bych fakt nečekal. Tak zase někdy příště. ()
Nemohu nevzpomenout několik dřívějších filmů na téma "televize bez zábran", např. Město šílenců, 15 minut či Vražda v přímém přenosu. Zde ovšem nejde zas tolik o média samotná (s těmi se film slušně vypořádá v drobnostech, např. při občasných srážkách zhasínající ředitelky zpravodajství s novinářem, který v sobě ještě má kus etiky), ostatně ty "syrové" či emotivně zabarvené reportáže očekává až příliš mnoho diváků, kteří se jimi nechají blbnout, moc si nenalhávejme, že je to čistě jen vina televize. Středem zájmu je hlavní antihrdina Lou, odporně slizká kreatura nadrcená z příruček "Jak blufovat o byznysu" a "Staň se úspěšným podnikatelem" a plná odhodlání pro svůj čin udělat cokoli. Není to pro něj zvláštní oběť či nutnost překonávat zábrany, jelikož žádné zábrany nemá a empatie je mu sprostým slovem. Individuální úspěch a kariéra jsou jediné hodnoty, na kterých mu záleží. Příběh sám o sobě příliš nepřekvapí, ale je vyprávěn, natočen a zahrán s takovou suverenitou, že to musím maximálně ocenit. A noční automobilová honička, kde jsou pěkně bez hudby slyšet jen motory a kamera to sleduje v dlouhých záběrech, by klidně sedla do nějakého neokázalého, zato však syrového krimithrilleru. ()
„POTKÁTE MNE V NEJHORŠÍ DEN VAŠEHO ŽIVOTA…" /// Jake Gyllenhaal po nocích brouzdá po L. A. a jako sup čeká na svoji příležitost. Nejen charakter, ale celá jeho vizáž je úchylná. Ulíznutý vlasy, vyzáblej obličej a vyčnívající modrý oči. Všehoschopnej slizkej hajzl, neštítící se ničeho, ukazuje, jak maká paparazzi. Televizní stanice zase nechaj nahlídnout do zákulisí zpravodajství. Všechno spojuje absence svědomí. Slídil je o tom, co jsou lidi schopni udělat, pro prachy, nebo zvýšení ega. Je o morálce a tvrdě útočí na všechny, kteří se přiživujou na lidským neštěstí. Příběh vodsejpá a překvapí akcí a napětím. Každá cesta za reportáží je taková (malá) akční jízda a samotný reportáže zase thriller, kterej zvyšuje míru slizkosti. Uznání si zaslouží Dan Gilroy, kterej má na svědomí nejen scénář, ale i režii. Že se umí vetřít svým postavám pod kůži, dokázal už v Maximálním limitu. Ale Slídil je jeho parádní kus. Není jen nejzvrhlejší, ale taky nejzábavnější. Jake Gyllenhaal má celej film pro sebe a nikoho nenechá ani chvíli na pochybách, že o tom ví. Časopis „The New Yorker“ napsal, že nejděsivější věc v novém filmu Jaka Gyllenhaala je sám Gyllenhaal. Líp bych to kurva neřekl! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Dělám v telce zprávy. (Smíchov? Si děláš prdel…) 2.) Chcu se konečně začít živit poctivě. Prodávám soustruh a kupuju kameru…. 3.) Thx za titule ,,-OverLord-“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Galerie (38)
Zajímavosti (35)
- Riz Ahmed (Rick) sa nechal počuť, že ide o jeho obľúbenú filmovú postavu, hneď po snímku Štyri levy (2010), kde stvárnil postavu menom Omar. (belinko)
- Hudba filmu vychází z toho, co se děje v Louově (Jake Gyllenhaal) hlavě, proto někdy působí nesourodě s děním ve filmu (např. ve scéně, kdy Lou přemísťuje mrtvolu). (KGBelik)
- Hodinky, které ve filmu nosí Lou Bloom (Jake Gyllenhaal), jsou Breitling Chronomat. (Narcis)
Reklama