Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chceš bony, ňáký bony?" Ulice v centru Prahy patřily jim, vydělávali hodně peněz a divoce je utráceli. Co ale dělá partička někdejších veksláků dnes? Z vězení jsou už dlouho venku. Svět kšeftů s valutami a bony, nelegálně směňovanými poukázkami do obchodů s jinak nedostupným západním zbožím, je sice dávno pryč, ale způsobů, jak vydělat „rychlý prachy", je pořád dost. Stačí vědět, jak na to – podvody s dotacemi, úplatky, tunelování, krádeže. Stejně jako ve filmu Bony a klid z roku 1987 i tentokrát příběh začíná příjezdem naivního mladíka Martina (Jakub Prachař). Nemá práci, rodiče, holku, ani kamarády. Zato má dluhy a jdou po něm vymahači. Do Prahy se vypravil z Boleslavi sehnat peníze. Pak už stačí, aby potkal Bínyho (Roman Skamene), který už zase šlape chodník, nyní však pouze jako naháněč cizinců před restaurací na Staromáku. Osamělý Bíny vycítí v outsiderovi Martinovi možného parťáka pro nejistou budoucnost a zatáhne ho do svých kšeftíků... (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (359)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Vit Olmer /Bony a Klid, Tankovy Prapor/ natocil sice len priemerny film, ale stale su jeho Bony a Klid 2 kvalitnejsie ako Troskove Babovresky 2 , popripade retardovany Kamenak 4. Takisto ako v jednicke sa film Bony a klid 2 zacina prichodom naivneho mladika Martina /Jakub Prachar - vnuk Ilju Prachara/ do Prahy. Mladik prisiel, a nema nic : ani peniaze, ani pracu, ani rodicov ... a k tomu este dlhy. Takisto sa totiz zacinal aj prichod Martina /Jan Potmesil/ v jednicke z roku 1987. Tunajsi Martin /Jakub Prachar/ sa zapletie do kseftikov s miestnym Binym /Roman Skamene/, aby spolocne uskutocnili par mensich kradezi a podvodov. A film sa moze zacat. Pokial Bony a Klid 1 boli o vexlakoch, v dvojke uz logicky niet po nich ani chyru - napokon, doba a podmienky sa zmenili. A tak divak je svedkom osudov a postupnych stretavok vsetkych zucastnenych hercov z /pre mna/ kultovej jednicky. Chyba z logickych dovodov len Tomas Hanak, ale ten ako je zname sa zabil uz v jednicke. Ako je u rezisera Olmera dobrym zvykom, divak sa opat dozvie co - to o starostovani, podvodoch, uplatkoch, tunelovani - to je pre mna ako divaka dost zaujimave. Praha rovnako ako v jednicke hra samostatnu ulohu a rovnako je tomu aj v dvojke - akurat stara normalizacna osarpana Praha z Bony a Klid 1 sa zmenila na moderne velkomesto so vsetkym, co k tomu patri. Predsa vsak oproti Kamenaku 4 a Babovreskom 2 ma tento film zmysel opakovane vidiet : reziser Olmer po dlhom case natocil aspon priemerny film, Roman Skamene utrusi sem tam nejaku vetu, na ktorej sa da aspon pousmiat, zaujimava je pani s obrovskymi kozami, a hudba je tiez dobra. Takze Bony a Klid 2 uz sice nemaju na kvality jednicky, ale ako letnu zabavu a nenarocny oddych po tazkom dni - praci -behu sa na to dobre pozera. Toto moje hodnotenie je pochopitelne aj tzv. subjektivne nadhodnocovanie casto objektivne spatnych filmov, lebo stale sa hlasim k cechoslovakizmu a stale pozeram ceskoslovenske filmy /hrdost na staru cs tvorbu sa neda vymazat/. Jo adlhodobo ich pozerat budem a som proti tomu, aby cs kinematografia zanikla. To si rozhodne neprajem, ne, ne : 60 % ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Zasloužilí i vysloužilí veksláci s postkomočním (a postkomunistickým) syndromem. A ten si vyžaduje přece svůj KLÍDEK. V tomto případě s.r.o., a k tomu bych se přimlouval i já. Nebyl jsem určitě jediný, koho zajímalo, co bylo eventuálně dál s osudy vekslácké party kolem Martina, když se za nimi před 27 lety zavřely brány věznice. Historie se opakuje. Do Prahy přijíždí obrýlený mladík, shodou náhod i okolností opět s křestním jménem Martin, a dokonce opět z Mladé Boleslavi, t.č. bez práce a zadlužený, i když završil studium na knihovníka, který hned po svém příjezdu naráží v ruchu velkoměsta na zchátralého "vekslšuse" Bínyho, který i po letech nejenže neodolatelně hláškuje, stále pije "magický voko", ale stále s větší vehemencí vymýšlí pochybné i podřadné kšefty a ještě více bezskrupulózně šije na svého novopečeného parťáka podrazy, když dokonale zneužije jeho naivní důvěry. Do děje postupem času vstupují staré známé postavy z veksláckého podsvětí, které se s ústřední dvojkou postupem času spojí, ať už je to bezcharakterní Richard, který povýšil do funkce starosty, nebo charakterní a ctnostná Evička, tentokrát opravdu bez pověstného trička, jež bylo definitivně nahrazeno luxusním outfitem, ale také vlivnými konexemi na vlivných místech, a koneckonců také Martin, ten původní, z kterého je po odpykání trestu v kriminálu schopný právník. A v ději, který by vyžadoval lepší dramaturgickou strukturu, se objevuje celá řada známých i zcela nových postav, které jsou bez rozdílu, až na několik výhrad (Prachař, Kratochvílová), zahrány perfektně, protože Vít Olmer stále zvládá práci s herci na jedničku. Tentokrát si však ukrojil velký krajíc, když se pustil do nepřímé kritiky stavu dnešní společnosti, do nepříliš promyšleného hodnocení vychytralého a prospěchářského politikaření, vyšlápl si se svým typickým ironickým humorem na větší či menší kritiku obsazení vlivných míst "kmotřím" neřádem, a to vše prostřednictvím staré známé party veksláků. I když bylo cítit, že je to především on, kdo si vyřizuje s dnešní dobou účty. Výsledek jeho snažení je značně rozpolcený, rozpačitý a osciluje mezi sociální komedií s prvky moderního kriminálního thrilleru a černohumorné i politické parodie, potažmo satiry. Pokud tohle byla, pro kdysi uznávaného režiséra, jedna z posledních možností, jak se vrátit do dobré formy, tak režijně to vypadá zajímavě a moderně, ale scénář, jehož je rovněž autorem, je neucelený a na mnoha místech až odfláklý, což je obrovská škoda. Potenciál filmu byl značný, ale z filmu nebyl vyždímán na doraz. Vlastně skoro vůbec. Divák je prakticky svědkem opakujícího se nešvaru všech horších pokračování svých kvalitních předchůdců probíhající jen lepší (technickou) formou. Ať už se jedná o nejednoznačnost žánrového pojetí, kdy se do filmu cpe více, než se dá spolehlivě ustát, z čehož pramení následná nemožnost uspokojivě se vyrovnat s přepáleným množstvím témat a motivů, anebo o nepříliš věrohodné náhledy na vyšší místa, které nezřídka inklinují k parodii nebo parodií končí, o čemž svědčí nezvládnutý závěr filmu. Olmer se i ve svých dřívějších filmech často pouštěl do sociální kritiky, činil tak však s mnohem větší lehkostí, ačkoliv ani tady se nedá upřít režisérský esprit a energie, kdy v detailech jednotlivých scén umí zahrát na sarkastickou notu léty protřelého režiséra. Jeho syrový styl je však přece jen upozaděný, zvláště ve srovnání s jedničkou. Důsledně tak doporučuji zapomenout na jakoukoliv atmosféru, která by se více jak čtvrt století staré jedničce nějakým způsobem blížila. Je zcela nahrazena pravidelnými, rozhodně ne nezajímavými, retrospektivními flashbacky, anebo starými, osvědčenými hláškami, jež jsou připomínkou na staré zašlé časy. Olmerovi se vedle toho také nedá odpustit promarněná šance svléknout některou z pohledných hereček, a tím také značně zklamal diváka nemravu. Ve filmu měl za tímto účelem k dispozici Julii Zugarovou, Mariku Procházkovou, Evu Zubíčkovou nebo Gábinku Kratochvílovou, ale doslova NIC erotického s nimi neprovedl. O to větší je to zklamání k poměrům provokativní jedničky, která koketovala s explicitní erotikou. Což o to, Kratochvílová, jako někdejší Miss, má jistě k agentuře určité závazky, kdy se nikde nemůže prezentovat nahá a problémy už měla s ostřejšími slůvky, které jí zrovna nešly přes našpulené rty, ale co do erotiky, je film velká bída. Navíc na zámku plného neřesti, kde docházelo k rekvalifikaci prostitutek, přece jen pořádná nahota měla hrát svůj prim. Pokračování nemá příliš mnoho silných momentů. Asi nejsilnějším momentem jsou záhadou obestřené okolnosti kolem Martinova úrazu, jehož následky ho natrvalo upoutaly na invalidní vozík. Nepříjemným jevem je však zbrklost, která zajímavě nahozeným tématům ubírala na diváckém prožitku. To si vybralo svoji daň. Po skončení filmu se vám totiž toho příliš z neorganizovaného děje nevybaví. Film oproti tomu disponuje solidním tempem. Události, často až mírně bizarního rázu, mají spád, film nenudí a rychle uteče. Provokativní hudba Frankie Goes to Hollywood and co., která byla neodmyslitelnou součástí prvního filmu, a do značné míry byla vztyčeným prostředníkem pro už tehdy oslabujícího bolševika, se tady opět line k diváckému sluchu, avšak už je jen nostalgickou připomínkou, která už nikoho ze židlí nezdvihne, jako tenkrát. Navíc se o poměrně kvalitní hudební doprovod postaral osvědčený Ondřej Soukup, jehož hudba mě tentokrát bavila o něco víc. Jo, vekslákům bývalo hej, a podle filmu, se ani v dnešní době neměli špatně. Bínyho originální replika, kdy si neodolatelně posteskne "my vydělávali víc peněz než Gusta Husákú", je jednou z mnoha, které filmem zazní a výborně pobaví, avšak v globálu se jedná o dramaturgicky nevyvážený celek, který by se potřeboval zbavit přebytečných filmových kil navíc. Asi jako když veksláci při policejním zátahu v dřívějších dobách odhazovali do popelnic zboží, se kterým kšeftovali. 60% () (méně) (více)

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Hodně, ale hodně povrchní pohled na současné "mafiánské" praktiky v ČR očima bývalých hrdinů původního filmu a pár nováčků včetně jednoho, který do tohoto prostředí zaplouvá podobně jako jeho předchůdce. Vieweghovy knihy jsou oproti tomuto filmu hlubokou sondou. Postavám nevěřím nic, ani dobrý den, a "pádlo" nakonec je jak z laciné telenovely - kdo by o ty staré fuchtle v Itálii stál? Honička mafiánů pak připomene Nahoru na prodej neblahé paměti. Špatný střih, zbytečné zrychlovačky a zpomalovačky a nevyvážený soundtrack, a máme zde skutečně velmi špatný film, jak je to k panu režisérovi kruté vzhledem k jeho lepším počinům. ()

Nivenx 

všechny recenze uživatele

České filmy skomírají a režiséři stárnou. Nemůžete po Olmerovi ani chtít 100% zábavu jako když byl o několik desítek let mladší. Ano jeho filmová tvorba je kapitola sama o sobě, ale má to takový zvláštní styl a nádech. Spíš by jsme potřebovali mladou dravou krev, co se pohrne se vší vervou do dokonalého díla, co u nás zkrátkachybí. Oproti prvnímu dílu se změnil pohled a styl. Herci dělají co mají, příběh by i ušel, ale zpracování nepřináší to co se očekávalo. Dnes je doba někde jinde a hlad po filmech také o nečem jiném než v socialismu. Ale zázraky se u nás nekonají a všechno žije minulostí a potom se nemůžete divit, že to dopadá takto. 25% ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 5/10 Děj 4/10 Hudba 5/10 Prostředí 3/10/// PLUS: pro někoho snad možnost "zjistit" jak se daří postavám z filmu Bony a klid v dnešní době, v tomto směru se casting povedl, mám rád Jakuba Prachaře, do určité míry použití původního soundtracku MÍNUS: snaha zopakovat stejný příběh podruhé nemůže prostě fungovat, děj je všeobecně nevěrohodný, s hodně velkou vatou./// Shrnutí: Původní film je jednoznačně lepší a to i na dnešní poměry. Od jednoho uživatele to tu už padlo: film měl vzniknout dříve, klidně někdy po revoluci. Do dnešní doby z toho mohla být podobná série jako Básníci, kdy by jsme se v různých dekádách s našimi hrdiny setkávali průběžně. Takto film osloví jen malé procento diváků, ostatní jej zařadí do škatulky zbytečného nebo nejhoršího filmu roku. Pro mě film znamenal zvědavost a mírnou zábavu. Nic víc./// Celkem 41%/// ()

Galerie (52)

Zajímavosti (9)

  • Film sa natáčal hlavne v Prahe a v Stredočeskom kraji, ale tiež na zámku Liblice. (BathoryMan)

Reklama

Reklama