Reklama

Reklama

Clona

(seriál)
  • Velká Británie The Lens
Trailer
Česko, 2014, 6 h 8 min (Minutáž: 52–53 min)

Scénář:

Marek Epstein

Kamera:

Jan Cabalka

Hrají:

Kryštof Hádek, Vica Kerekes, Viktor Preiss, David Novotný, Rostislav Novák ml., Taťjana Medvecká, Jan Hartl, Simona Prasková, Jordan Haj, Jenovéfa Boková (více)
(další profese)

Epizody(7)

Obsahy(1)

Clona je příběhem, v jehož středu stojí postava mladého policejního kameramana Romana (Kryštof Hádek). Ten svou práci, kterou mu dohodil jeho otec (Jan Hartl), vnímá jako jednoroční výplň, kterou je nucen absolvovat po neúspěšných přijímacích zkouškách na vysokou školu. Při jedné z prvních akcí se však situace fatálně zvrtne a banálně vyhlížející výjezd se změní v tragédii, při níž pod koly ujíždějícího automobilu umírá Romanův otec. Touha vyřešit otcovu vraždu, napínavá policejní vyšetřování a Romanův vztah k Lence (Vica Kerekes) i vlastní matce (Taťána Medvecká) jsou leitmotivy celého seriálu. (Česká televize)

(více)

Videa (8)

Trailer

Recenze (165)

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

Co se to, sakra, stalo ?? Česká krimi se probouzí k životu, když po velmi podařených Případech prvního oddělení přichází Clona, další žánrovka, která překvapivě svého seriálového předchůdce nenapodobuje, jde si svou cestou, moderní, svěží, mladistvou, ostatně Tomáš Řehořek i Marek Epstein, byť druhý jmenovaný již není žádné tele, platí za nadějné mladé tvůrce, rukopis obou je zcela jasně patrný a byť se tedy ta temná manýra až příliš hlásí o slovo, já tleskám vstoje nesmírně originálnímu a odlišnému projektu, který sice jistě v mnohém připomíná Cirkus Bukowski, nicméně se od té jeho cynické zralosti velmi úspěšně diferencuje, stejně jako od věcně realistického Prvního oddělení, což nejlépe dokládá geniální až mysteriózně laděná kamera Jana Cabalky, která i dík střihu a zvuku odsunuje běžnou rutinu naprosto do pozadí, zde neuvidíte běžné činnosti, ty si divák jen domýšlí, i samotný dialog ustupuje fantastické atmosféře, jíž je podřízeno vše.. Matěj Hádek snad ani nemůže zklamat, stejně jako ostatní protagonisté v čele s Viktorem Preissem, moje modlitby byly končeně vyslyšeny, či Taťjanou Medveckou, které s Hádkem tu matku se synem prostě uvěříte, herecky celkem komorní záležitosti v tomto směru nelze takřka nic vytýkat, když navíc nádherná Vica Kerekes dává příslib, nakonec však takový planý, věcem příštím.. Kdybych tedy měl hodnotit po zhlédnutí pilotu, napálím asi pětihvězdí a ani nemrknu, prozatím jen padám na prdel a s otevřenou hubou se nemůžu dočkat další epizody, nicméně však bohužel s přibývajícími epizodami začíná přicházet naprosto fatální rozčarování, které ukazuje, jak moc jsem se mýlil a ty zmiňované Případy prvního oddělení vypadají jako (kr)Kavčí výkřik do tmy !! Ona totiž ta jedinečná vizuální stylizace, nad kterou jsem se tak rozplýval po zhlédnutí první epizody, s každou další stále více a více přestává stačit, tohle totiž jeden ještě spolkne u filmu, nikoliv u seriálu, a začíná dokonale vnímat, jak moc Cloně schází kvalitní scénář, když si Marek Epstein jako vůbec ne špatný tvůrce prostě jen ukrojil příliš velký krajíc chleba a v neznámých žánrových vodách už neplave kraula ani čubičku, on se jednoduše topí !! Některé žánry, obzvláště pak ten detektivní, si prostě z prstu vycucat a vyfantazírovat nelze, zkušenost a zralost scénárista ničím nahradit ani zamaskovat nezvládne, a tak to mé tvrzení, že Epstein už není žádné tele, byť jsem mluvil spíš o počtu jeho scénářů a věku, začíná vyznívat dost ironicky !! Marku, jestli tohle myslíš vážně, pak opravdu už nejsi tele, ale pořádné hovado, tohle ti totiž nikdo nezbaští !! Celý seriál i přes relativně nízký počet epizod s každou další naznačuje, že by mu skutečně spíš slušela filmová podoba, ten dojem rozředěnosti se prostě ne a ne ztratit, navíc v něm dost vyniká skutečnost, že si tvůrci poněkud neví rady s rytmem vyprávění a citem pro atmosféru, která i dík přepjatému soundtracku odosobňuje i pasáže, u nichž je to evidentně na škodu.. Nemůžu si pomoct, ale tohle se nakonec hodně nepovedlo, a tak Tomáš Řehořek, který tu působí, jak v tátových o tři čísla větších botách, ruku v ruce s Epsteinem, jen potvrzuje svoji nezkušenost, která podobné žánrovce sama kope hrob.. () (méně) (více)

HappyDeath 

všechny recenze uživatele

Kde nic není ani smrt nebere. Není to nejhorší ale zdá se mi to zbytečně ploché a určité naprosto nelogické kroky pachatelů - např. v jednom z prvních dílů jak u Romana objevili zapnutou kameru a pak ji roztřískali ale SD kartu už nevytáhli!!! Ten scénář mohl být zřejmě daleko lepší.... škoda. Hold případy 1. oddělení nasadili laťku moc vysoko. Ještě by mě teda ale zajímalo, jak pan kapitán přišel ke své funkci, když to všecko vlastně vyřešil 25ti letý kameraman. Pokud ho fakt vzali na tu školu, tak mu tu mordpartu nechají rozpustit. ()

Reklama

netahlo 

všechny recenze uživatele

Cekal jsem cele tri dily, jestli se to nejak nerozjede. Bohuzel, ma to spise opacnou tendenci. Po Pripadech 1. oddeleni kvalitativni pad o nekolik pater. Jakekoliv srovnavani s Cirkusem Bukowskym (ano, opravdu to nekteri delaji) je uplne mimo misu. A vubec nejhorsi je, ze takovej frajer, jakym je Viktor Preiss, nema co hrat. Nuda k uzoufani, dalsi dily uz si s cistym svedomim necham ujit. ()

venison 

všechny recenze uživatele

Líbí se mi "umělecké" zpracování - vizuálně se na seroš kouká příjemně.. Škoda Hartla, kterého jsem už delší dobu nikde neviděla :-( A Preiss by měl rozhodně dostat větší roli :-) Vica Kerekes už je pro mě celkem okoukaná a jako Hádkův protipól se mi absolutně nehodí.. Některé případy byly silnější, některé slabší.. Co mi na filmu vadilo hodně je, že se zabývá moderními digitálními technologiemi (foto, video, dron), ale spousta situací, která se kolem těchto hračiček točí by v reálu nemohla dost dobře fungovat (např. focení nabouraného auta uprostřed noci z ruky a bez blesku a ještě stojí fotograf mezi lampou a fotografovaným místem) apod. Seriál by se dal vystihnout příslovím: Nahoře huj a vespod fuj. Daleko před "Kriminálkou Anděl" a hodně vzad za "Případy 1. oddělení".. ()

crackonosh 

všechny recenze uživatele

Hodnocení, které možná budu několikrát přepisovat, ale i tak: od Clony jsem nečekal nic, protože česká krimi se obvykle potácí v tragických (filmově, obsahově) polohách. Ale první díl na mě fungoval skoro na výbornou. Může za to především režie společně s kamerou. Efekty a filtry mi tady nevadí, k žánru patří a jsou pořád ještě na horní hranici únosnosti; nevyznívají trapně, spíše ryze filmově, a to je dobře. Po doku-televizním přístupu veškeré české konkurence, která ve své doslovnosti prakticky nikdy nefunguje, to je najednou snímání a stříhání s velkým smyslem pro kompozici, napětí, drama. Řehořkův přístup sice působí trochu okázale, protože je v rozporu s českým seriálovým standardem, ale v jistém slova smyslu je nesmírně úsporná. Nevidíme žádné zbytečné dialogy, žádné zbytečné zdravení postav, žádné nadbytečné scénky příchodů, odchodů, vysvětlujících voice-overů. Několikrát mě příjemně překvapilo, kolik toho zůstává nevyřčeno postavami. Stačí chytrý záběr a chytrý střih, abychom pochopili různé souvislosti. Bavil jsem se celý díl a s napětím čekám, jestli přijde zklamání, nebo zůstane laťka stejně vysoko. Dobrý Hádek. ///////// Druhý, třetí a čtvrtý díl to rozmělňují, příběh na sebe skoro vůbec nenavazuje (co se stalo s tou zmizelou bývalkou?!) a ubylo chytré režie a nadstandardní kamery, která se mi tak líbila v první části. Škoda, jde to do kelu. ()

Galerie (251)

Zajímavosti (9)

  • „Nejedná se o profesní kriminálku, ale spíše o příběh mladého muže, který se řízením osudu ocitl v nesprávný čas na nesprávném místě,“ prozradil o seriálu Clona kreativní producent ČT Jan Lekeš. (SONY_)
  • Natáčelo se především v reálném prostředí, například v SaSaZu, vyhlášeném holešovickém nočním klubu, dále na letišti v Roudnici nad Labem a Bubovicích, na Nákladovém nádraží Žižkov i na uzavřeném úseku dálnice R7 či v depu stanice pražského metra Háje. Také na policejní akademii v Modřanech, v Břevnovském klášteře, na Slapské přehradě nebo v budově bývalého Federálního shromáždění, dnes nové budově Národního muzea. (Zdroj: TV mini) (Rodriguez)
  • Jeden z mála českých televizních seriálů, jehož licenci se podařilo prodat do zahraničí. (raininface)

Reklama

Reklama