Režie:
Michal SamirScénář:
Michal SamirKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Boris CarloffHrají:
Jiří Kocman, Hana Vagnerová, Jitka Schneiderová, Michał Sieczkowski, Ondřej Malý, Pavla Tomicová, Tereza Vítů, Róbert Nižník, Lukáš Adam, Ondřej Mataj (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Jiří, živící se prodejem drog, slečna, jež se nedokáže rozejít s dlouholetým partnerem, protože je prostě hodnej, básník žijící ve své romantické iluzi, starostlivé matky a snaživí otcové. Jejich osudy se vzájemně proplétají, ale každý si přitom uchovává svůj vlastní svět, dokud jej nenaruší násilná pouliční vzpoura. HANY drze, s nadhledem a cynickým humorem zobrazuje společnost, které čas protéká mezi prsty. I z tohoto důvodu se tvůrci rozhodli film odvyprávět v jednom kontinuálním záběru. (Cinemart)
(více)Videa (3)
Recenze (170)
Passivity in a character is a real danger to dramatic values. But a figure who does not (or cannot) actually do things or who hasn´t got the gumption to struggle in a way that produces new situations and developments is to be a dead weight on the narrative. In effect, a bore. - Alexander Mackendrick. ____ Kluci by se mohli někdy podívat třeba na O slavnosti a hostech a ne tolik hltat videoklipy Kaneyho Westa. Nebo v lepším případě si přečíst nějakou knížku o stavbě dramatického díla, potřebujou to jako sůl. ()
Pochvalu si tvůrci filmu Hany zaslouží snad jen za technické zpracování spojené především s věrným navozením pocitu pro diváka, že je film natočen na jeden záběr. Bez jakéhokoliv střihu. Bohužel tak to opravdu není. Jinak je Hany snůška rádoby intelektuálních nebo uměleckých dialogů a dějových linek. Naprosto nezajímavé, neosobní a nudné. Trailer nalákal, ale snímek jako takový opravdu nezaujal. ()
Vzhledem k tomu, že Hany je celovečerním debutem Michala Samira, zasluhuje si poklonu za výborně zvládnutou technickou stránku. Plynulá nekonečná jízda kamery, která tu vyjede do x-tého patra a oknem šmíruje lidi při hádce, tu s hlavními protagonisty nastoupí do tramvaje.. No, ani si nechci představovat, jak po natáčení musela kameramana bolet ruka! Vše je do puntíku připravené, zinscenované jako na divadle a vytváří to zajímavou atmosféru. Tady ale bohužel chvalozpěvy končí. Hany vyznívá jako experiment, který byl natočen jen proto, aby byl natočen.. Aby si režisér něco dokázal a ne proto, že chce svým dílem něco divákům předat. Dialogy jsou prázdné a podivné - příkladem budiž třeba scéna, kde se Tomicová a Malý hádají. Je zde evidentní snaha vytvořit kultovní dialog ála Samotáři, ale bohužel to nevychází (,,Co děláš?" ,,Nic." ,,Zas to tvoje nic!" ,,Tak asi když nedělam nic, tak nedělam nic, ne? Si jdi za tim debilem Šetlíkem." ,,Hele, Šetlík není žádnej debil! Jenom jsem ti chtěl říct, že Šetlík neni debil!" ,,Je!" ,,Neni!" apod.) Jinak na to, že má Samir vystudovanou režii se zaměřením na hereckou průpravu a u tohoto snímku měl dokonce přizvaného hereckého supervizora, na to hrají herci dost špatně, křečovitě a přehnaně. Zkrátka s Hany mám podobný problém jako třeba s kapelou Nightwork - kluci z tohoto uskupení si dělají legraci ze špatné hudby, z disca, funky.. Ale tím vlastně hudebnímu trhu nepřinášejí nic jiného, než další špatnou hudbu, byť dobře technicky zahranou.. A podobně Hany je o vyprázdněnosti současné mladé generace. Je to technicky zvládnuté, jenomže když sledujeme hodinu a půl mladé lidi, jak se nudí a řeší blbosti, tak co pak může cítit divák..? ()
Viděno na festivalu Finále 2014. Slavnostní předpremiéra nedopadla příliš slavně. Vlastně většina přítomných cítila rozpaky. Někteří vyjadřovali svůj názor hlasitě, jiní se mlčky snažili přehoupnout přes nepochopitelný zážitek. Nejlepším hřebem večera tak zůstal moderátor Jan Burian a jeho improvizace při výpadku elektrického proudu. Je to natočeno poctivě, i když ne na jeden záběr, jak je deklarováno. I herecké výkony jsou na solidně vysoké úrovni. A lidé z Plzně vidí známá místa, kterými často prochází. Ale obsah? A dá se mluvit o obsahu? Nebo jde jen o sled obrázků se slovy? Bez výpovědi, bez sdělení, bez myšlenky? Ano životní vyhořelost. Ale i ta se snad dá zobrazit zajímavějším způsobem. Z herecký rolí: Jiří Kocman v jakési roli bohémského světáka, představitelky Han Hana Vagnerová a Jitka Schneiderová, básnický recitátor Michal Sieczkowski a jeho matka Pavla Tomicová. Herci se musí zmínit, herecké výkony jsou jedinou věcí, která z tohoto filmu stojí za to. Jinak se ostatní zúčastnili bizarního třídenního večírku. Festival začal neslavně. Nejsilnějším momentem Finále se nakonec stala debata po uvedení dokumentu Dělníci bulváru. Zúčastnil se ji i sám Novotný. A i tam pokračoval ve svém veřejném exhibování a nikdy nekončící masturbaci. ()
Je obdivuhodné, že se někomu podařilo natočit něco tak náročného. Škoda je jen, že to dějově, ani herecky tolik nezaujme a film nudí až unudí. Beru to jen jako takovou filmovou zajímavost, kterou by měl každý vidět, alespoň kousek. Fandím tvůrcům k další práci, ovšem chtělo by to příště nějaký už opravdový fungující scénář. Hvězdu dávám za technologické zpracování a za píseň Michala Horáčka ♪♫ ()
Galerie (23)
Zajímavosti (17)
- Automobil, který je zničen během pouličních nepokojů, je BMW řady 5 generace E34 z let 1988 až 1996. Jednalo se o vrak bez motoru, který byl na místo natáčení přistaven pomocí vozu odtahové služby. (Martin_L)
- Film byl natočen v jednom jediném záběru bez střihu. Jedná se tak o první český film natočený tímto způsobem a jeden z mála na celém světe. (Zdroj: CinemArt)
- Na place byl přítomen James Kemp z Londýna ve funkci hereckého supervizora, kterou zastával sám Michal Samir právě u filmu Bez doteku. Pod Jamesem Kempen se učilo mnoho významných herců jako například Tom Hardy, Michael Fassbender nebo Paul Bettany. (Zdroj: CinemArt)
Reklama