Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jiří, živící se prodejem drog, slečna, jež se nedokáže rozejít s dlouholetým partnerem, protože je prostě hodnej, básník žijící ve své romantické iluzi, starostlivé matky a snaživí otcové. Jejich osudy se vzájemně proplétají, ale každý si přitom uchovává svůj vlastní svět, dokud jej nenaruší násilná pouliční vzpoura. HANY drze, s nadhledem a cynickým humorem zobrazuje společnost, které čas protéká mezi prsty. I z tohoto důvodu se tvůrci rozhodli film odvyprávět v jednom kontinuálním záběru. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (170)

HAL 

všechny recenze uživatele

Technicky nesmírně zajímavý experiment s fantastickou prací s kamerou a se světlem, ale rezignuje na filmové vyprávění, a tu snahu o "generační výpověď" předvádí jen formou kaleidoskopu střípků vcelku obyčejných charakterů a situací normální české ulice. Je hodně chvályhodné že bezstřihová kamera působí tak zpřítomňujícím dojmem že si divák připadá jako přímý účastník dění (dokážu si představit že by tu dobře fungovalo i 3D), a že ty střihy filmu vůbec nechybí. Co ale filmu chybí je příběh, takže čemu je to všechno kolem dobré, když si stejně dobře mohu sednout večer do hospody a uvidím skoro to samé - jen ti lidé kolem mne nebudou tak teatrálně deklamovat (u Egona je to v pořádku, je to stylizovaný záměr a znám pár takových, u všech ostatních už to ale problém je, což je problém spíš herců... ale mají ho tu prakticky všechny postavy pod třicet), a nepřijde tam ta kratičká deus-ex-machina demonstrace a bitka (pitomě nabouraná jímavým hudebním podkresem), jejíž nulové ukotvení v ději přitom jen dál prohlubuje pocit z jeho nereálné vykonstruovanosti. Hany nevypráví o "generaci", ale spíš o random dění na jedné Ulici očima otravného primitiva. 6/10 ()

Baxt 

všechny recenze uživatele

Vyprávěním v reálném čase se daří evokovat zdání výseče, z níž není možné vystoupit a jejíž kontext se nedá moc domyslet. Někdo bude určitě žasnout nad rozvolněnou narací, která se občas zříká kauzality i logiky, rámec příběhu je ale vesměs konvenční. Kamerová virtuozita je obdivuhodná, nejde ale o žádný experiment – obtížné pohyby kamery vcelku uspokojivě nahrazují klasickou střihovou skladbu. Co mi vadí je snaha o generační výpověď skrz její extrémy, jinými slovy, přes permanentně ožalé a zfetované figury se to o úpadku vypráví dost snadno. Metafory vesměs průhledné. ()

Reklama

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Teorie, že Peklo se nachází už tady na Zemi, a ne až po smrti, bude asi pravdivá. Tento film je toho pravým dokladem. Je to takový "ples kreténů", večírek v jedné ulici, vlastně v rámci jedné hospody, nikdo tu není normální, všem padají z huby samé nesmysly, a to jen proto, aby umlčeli křik svých vlastních mindráků. Poznáváme, jaká odporná havěť vlastně my jako lidi jsme. Alespoň to jsem si z projekce odnesl já. Dobře natočené to nepochybně je, jelikož je z toho jednomu na blití. Navíc to uteklo jak voda. Proto 70%, ale vidět už to nikdy nechci. ()

Lischai 

všechny recenze uživatele

Formálně ohromná frajeřina. 90 minut na tři záběry včetně pouliční demonstrace a jízdy tramvají - za to palce vzhůru. Hodně se mi líbilo civilní herectví a formanovské gagy ("Dobrej, pane Šetlík."), bohužel scenáristicky to šlo úplně mimo mě. Většina replik jsou buďto super-civilní dialogy o ničem (které sice působí krásně realisticky, ale nudí tím, že nikam nesměřují) nebo pseudoartové intelektuální výměny, které zní jako něco od Ionesca. Místy se objeví náznak příběhu nebo konfliktu (procházka v parku), film začne být zajímavý, ale pak je to zase hned pryč. Závěrečná pointa je opět tak prudce artová, až se nestydím přiznat, že jsem ji vůbec nepobral. Celé to svým nápadem a přílišným akcentem na uměleckost bez sebemenšího vykročení směrem k divákovi působí jako absolvák z FAMU na steroidech. ()

kaposlav odpad!

všechny recenze uživatele

Tak toto bol omyl kinematografie. O čom to vlastne bolo? Vydržal som to pozerať cez 20 minút a doslova to bolo trápenie, až priam katastrofa. Rozpočet bol asi viac než malý a herecke výkony boli tomu adekvátne. Scénar som si ani nevšimol a dialógy ako z vyfetenej krčmi a to som teraz ešte urazil feťákov z krčmi. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (17)

  • Na filmu režisér Michal Samir opět úzce spolupracoval s Matějem Chlupáčkem (Bez doteku), nejmladším českých režisérem, který tentokrát projekt zašítil jako producent a technický supervizor. (Zdroj: CinemArt)
  • Proto, aby se film povedlo natočit v jednom záběru, muselo všech 50 herců zkoušet snímek dva a půl měsíce před první klapkou. (Zdroj: CinemArt)
  • Všechny můry, včetně té, kterou měl sníst Jiří (Jiří Kocman), byly vytvořeny digitálně. (Jolinar)

Související novinky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

21.04.2014

Světové "neformanovské" filmy kameramana Miroslava Ondříčka, téměř kompletní domácí hraná i dokumentární tvorba za poslední rok za účasti tvůrců a poprvé i výběr nových slovenských filmů, to… (více)

Reklama

Reklama