Režie:
Ján SebechlebskýKamera:
Peter KelíšekHudba:
Jan MaxiánHrají:
Barbora Poláková, Jan Kolařík, Norbert Lichý, Anikó Vargová, Pavla Vitázková, Igor Chmela, Lukáš Kantor, Raego, Tereza Kašparová, Květa Fialová, Jan Skopeček (více)Obsahy(1)
„Nezáleží na tom, jestli jste lepič plakátů v montérkách nebo úspěšný manažer ve značkovém obleku. Citové problémy mohou bolet a trápit úplně stejně,“ říká režisér televizního filmu J. Sebechlebský, který vznikl podle scénáře jednoho z nejčtenějších českých spisovatelů – Michala Viewegha. Budeme sledovat osudy několika partnerských dvojic. Byť pocházejí z různých sociálních skupin a vlastně se mohou potkat jen v tom nejveřejnějším prostoru, jakým je např. sportovní stadion, nákupní centrum či rekreační oblast – mají jedno společné „neskromnou ambici“ nalézt skutečnou a opravdovou lásku. Máme tu otce rodiny (N. Lichý), který se marně snaží každodenní životní stereotyp i počínající krizi středního věku zažehnat až pubertálním zahořením k neznámé krásce. Je tu i mladá dívka (B. Poláková), která odmítá puritánsky svázanou morálku svých nejbližších a snaží se žít po svém. Přitom zoufale hledá životního partnera. Hrdinou příběhu je i někdejší sportovní hvězda (J. Kolařík) prožívající trpký konec kariéry. Provází ji nejen rozpad osobních vztahů, ale v podstatě všeho, pro co stojí žít. A pak je tu i bezdětný, slušně zajištěný manželský pár (P. Vitázková a I. Chmela). Ona i on se až dojemně snaží zakrývat své mimomanželské milostné aktivity, aniž si uvědomují, že už jsou vlastně veřejným tajemstvím… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (230)
Když se sterilita televizního filmu osudově potká s tvůrčí sterilitou slavného pana spisovatele, čerstvě tedy také televizního scénáristy, vznikne Definice lásky. Jeden pozitivní aspekt jsem ale přece jen našel - klavírní doprovod. Ten romantický motiv (i když tedy celkem dost povědomý) vůbec nebyl špatný... ,,Stáří je postupná ztráta všeho, co dává životu smysl." ()
Česká televizní variace na Lásku nebeskou a zároveň důkaz ze Viewegh opravdu není až tak dobrý spisovatel/scenárista.Tu a tam vykoukne relativně fajn nápad či náznak humoru/romantiky,ale jinak je to celé takové divně sterilní se spoustou nikam nevedoucích dějových linek a dost mi vadila absence konce...40% ()
Z nějakého důvodu jsem si myslel, že tohle budou jen další šílené Decibely lásky - snad jen s výrazně lepším hereckým obsazením a bez tanců se zpěvy. To byl omyl. Ze scénáře je Viewegh celkem dobře cítit a řekl bych, že je z toho cítit i jakési možná dokonce jeho osobní bilancování. Bilancování nad vztahy a i nad přihlašujícím se stářím. To si leckdo začne uvědomovat zhruba tehdy, když se koncovka ve čtyřicet -cet mění v na -sát. padesát, šedesát, sedmdesát, osmdesát... :-) . Těm co to mají doma nebo v životě v pohodě, budou ti televizní hrdinové připadat jako partička exotů co se jen tak ,,plácají'' ve svých existencích aniž by se snažili o jakoukoliv změnu. Ti co jsou na rozcestích a to na jakýchkoliv možná ve filmu najdou hlubší smysl a lépe pochopí onu větu, která ve filmu zazní. Život není to co chceme, ale to co máme. Většina normálních běžných lidiček nejsou střelci. Není to o neodvaze, ale spálit za sebou mosty a začínat znovu nedokáže každý. Nedokáže to většina. A střelci nejsou ani hrdinové tohoto snímku. V tom je uvěřitelný. Žijí, bilancují, sní, váží pro a proti... Leckdo z komentujících by rád viděl nějaký drsný zvrat v příběhu a že se to tam mohlo dramaty jen hemžit! Ale tvůrci se rozhodli film udržet v romantických kolejích a udrželi ho tam. Pravda některé okamžiky byly krapet za hranou, například zabouchnuté ruce v kufru auta ale což... Pavla Ptáčková je pořád pěkná baba a Báru Polákovou bych taky rád vydrbal ve vaně :-) ! Film mi sednul, velmi příjemná byla hudba talentovaného Jana Maxiána. Já tedy dávám za 3 odpreparované hákové kříže z předloktí ! :-) * * * ()
Jednoduchý přímočarý film jako mozaika několika vztahů , celkem fungující i jako komedie. Příjemný film, žádná vysoká kinematografie, ale mne to pobavilo, když jsem měl 79 minut volného času. Co mi přišlo hodně odvážné, byla milostná scéna Pavly Vitázkové s jejím milencem, která překračovala meze víc než obvykle - až pak jsem si všiml v titulkách, že jejího milence hrál její skutečný manžel, takže si to mohli dovolit. Výrazné své role zahrály Barbora Poláková a Norbert Lichý. ()
Láska má mnoho podob a dá se definovat mnoha způsoby. Ovšem, tyto způsoby, které nám představil Michal Viewegh byly příliš ploché a promitivní. Nechtělo se mi ani nad osudy jednotlivých párů přemýšlet. Jediný, kdo mi přišel normální byli Květa Fialová a Jan Skopeček, ale u nich za to samozřejmě mohly životní zkušenosti. Všichni ostatní mi přišli jako idioti, kteří se plácali v tom, do čeho se sami vlastní vinou dostali a některým to snad i vyhovovalo. Bohužel jsem se s nikým nedokázala stotožnit, protože to vypadalo jako bych si pročítala nějakou vztahovou encyklopedii nebo listovala v příručce. Hudební doprovod dalekosáhle předčil děj televizního filmu. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (5)
- Pro Danu Syslovou se jedná o snímek natočení 50 let po jejím filmovém debutu, který si odbyla v titulu Pražské blues (1963) (M.B)
- Pavla Vitázková si zahrála roli nevěrné manželky Igora Chmely, kdy jejím filmovým milencem byl skutečný manžel Dušan Vitázek. (Yekkal)
- Natáčení probíhalo v ulicích Brna, v nákupní galerii Vaňkovka, v Kajot aréně, na Brněnské přehradě a v Náměšti nad Oslavou. (DecentFellow)
Reklama