Režie:
Shane CarruthScénář:
Shane CarruthKamera:
Shane CarruthHudba:
Shane CarruthHrají:
Shane Carruth, Amy Seimetz, Brina Palencia, Juli Erickson, Mollie Milligan, Andrew Sensenig, John Walpole, Ben LeClair, Lynn Blackburn, Leticia Magaña (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kris (Amy Seimetz) čelí osudnému okamihu svojho života, keď ju bezvýznamný zlodej chytí a nadroguje neznámou látkou. Popri tom sa však v pozadí začína diať niečo väčšie. Nevedomky sa Kris stáva súčasťou životného cyklu organizmu, ktorý prestupuje mikroskopický svet, prechádza fázami červa, rastliny, živočícha a potom sa začína odznova. Na tejto ceste nájde spriaznenú dušu menom Jeff (Shane Carruth), ktorého tiež ovláda sila, väčšia, než je on sám. Obaja spoločne pátrajú po bezpečnom prístrešku ich tela i duše a popritom sa snažia poskladať chaotické úlomky ich rozbitých životov. Stane sa z ich vlastnej identity nakoniec iba ilúzia? (Incantator)
(více)Videa (4)
Recenze (110)
Viac ako spirituálneho Malicka mi Upstream Color ideovo pripomenul Avatara. Áno, toho Cameronovho. A že ma baví, ako sa dá obdobná myšlienka rôznorodo uchopiť, a že mi s ňou indie štylizácia ladí lepšie než trojdimenzionálny Hollywood, a že si Carruthovo čokoľvek rád pozriem znova, dávam plný počet. Vďačne. ()
By ma zaujímalo na čom to vlastne fičí Shane Carruth - režisér, scenárista a hlavná postava v jednej osobe. Tento "skvost" bol fakt neuveriteľne nezmyselný! A ja som o to viac hrdý, že som aspoň ako tak pochopil tú nesmierne "dramatickú" dejovú líniu. No inak to bol poriadny chaos, spleť obrazov bez patričnej súvislosti - ľudia, prasce, orchidei... Inak vraj práve toto je posolstvo celého filmu - že ľudia v tomto príbehu boli nakazení červami a následne sa ich životný cyklus zmenil na tri životné fázy: 1. človek, 2. prasa, 3. orchidea :D (na to som ale sám neprišiel - dočítal som sa to vo filmovej expertíze). A tak verím, že nie som jediný, ktorý sa sám seba počas a po filme sám seba musel spýtať: "čo to do riti bolo?"... Smejem sa na tom "posolstve". Ale aspoň, že kamera a vizuálna stránka filmu bola skvelá (ale aj tak je to odpad). ()
Romantický body horror v ktorom mäsožravý parazit nepožiera iba telo, ale i dušu. Nenápadný, malý, pomerne lacný, no nesmierne citlivý a kreatívny filmový trip. S nejasnou, až "novovlnovou", voľnou štruktúrou rozprávania plnou jemnej symboliky, no emočne súdržný, melancholický. Po všetkých smeroch "iné". Carruth je citlivý intoš (a asi trochu i narcis) a ja chcem viac jeho filmov. ()
Tentokrát ani šílené schema nepomůže... Populární šifrovačka ze Sundance ale naštěstí způsobuje snové ochrnutí ve kterém detaily ani linearita nejsou zas tak zásadní. Carruth záměrně dezorientuje diváka a ač by bylo vhodné za nekonvenční vyprávění děkovat, jsem vděčná spíš za záchranný vizuál (ač primárně plní tutéž matoucí funkci). Na hodinové debaty a analýzy je to jak dělané. Hardcore art. ()
Pro mě nízkorozpočtový béčko, pro ostatni bombová artovka. Podle mě se tam nic závažnýho nedělo, podle jinejch se toho v pozadí dělo spoustu. Beru, že se to nezaměřuje na dialogy a příběh, i když...ale je důležitý si všímat detailu, užívat si vizuálu a hudby, ale když se u toho člověk nudí dějově, tak neni zbytí. Snažím se tomu přijít na chuť, ale očividně se musim tomuhle žánru vyhýbat. ()
Galerie (34)
Photo © ERBP
Zajímavosti (3)
- Rozpočet se včetně distribuce, o kterou se autor postaral sám, odhaduje na 50 000 amerických dolarů. (Hawaj)
- Film byl natočen na foťák Lumix GH2 ve formátu micro 4/3. (Hawaj)
- Snímek s obřím tvorem na skládce, který Kris (Amy Seimetz) v práci stříhá, je ve skutečnosti testovací počítačovou animací pro Carruthovo dlouho připravované a nerealizované sci-fi drama A Topiary. (Brousitch)
Reklama