Tvůrci:
Jenji KohanHrají:
Taylor Schilling, Laura Prepon, Kate Mulgrew, Uzo Aduba, Danielle Brooks, Natasha Lyonne, Taryn Manning, Nick Sandow, Yael Stone, Vicky Jeudy, Jason Biggs (více)VOD (1)
Série(7) / Epizody(91)
Obsahy(2)
Piper (Taylor Schillingová) je mladá, půvabná, vzdělaná, má chápavého snoubence Larryho (Jason Biggs). Na první pohled se zdá, že v jejím životě všechno klape jako na drátkách. Jenže Piper udělala chybu. Před deseti lety se pokusila převézt přes hranice kufr plný peněz. Byly to špinavé peníze vydělané za ilegální prodej drog a Piper za to teď tvrdě zaplatí. Musí opustit snoubence a nastěhovat se do svého nového domova ve federálním ženském nápravném zařízení. Naštěstí je to věznice jen s minimální ostrahou a 15 měsíců se přece dá vydržet… Nebo ne? Dozorci Samu Healymu (Michael Harney) je křehké Piper líto, a tak jí aspoň občas radí, jak v neznámém světě za mřížemi přežít. Piper se snaží porvat s nepsanými zákony, jak to ve vězení chodí, ale není to vůbec jednoduché. Čeká ji několik šokujících překvapení! Holky za mřížema jsou slavný komediálně-dramatický seriál nominovaný na několik cen Emmy, který vznikl podle knižní autobiografie skutečné Piper Kermanové. V příběhu, který je stejně humorný jako napínavý, se objevuje mnoho zajímavých a originálních postav – takových, jaké na televizní obrazovce většinou chybí. (TV Prima)
(více)Videa (37)
Recenze (306)
Najlepšia soap opera na svete. Už teraz mi chýba. S01: 80%, S02: 75%, S03: 70%, S04: 100%, S05: 75%, S06: 70%, S07: 100%. Obľúbené postavy v poradí: Poussey, Morellová, Piper, Nicky, Caputo. V poslednej sérii ešte Shani. A všetky Latiny (konflikt Ruizová verzus Mendózová bol snáď najväčšou diváckou dilemou celého seriálu). Obľúbené epizódy S04E13, S07E04, S07E13. Ps: Chcelo by to bonusovú epizódu s Maritzou, alebo film po rokoch. ()
1.-4. série: První série mě moc nenadchla a chtěl jsem se seriálem skončit. Nakonec jsem mu dal ještě šanci a nelitoval jsem. Žádný etrémní zážitek to nebyl, spíš jen vězeňská oddychovka, která občas bavila, dokázala být i napínavá, někdy se ovšem řešily kraviny a člověk musel přetrpět některá ta ženská témata. Osobně bych řekl, že sudé série (2 a 4) byly lepší než ty liché (1 a 3) (nejlepší sérií byla a zůstala série druhá). 5. série: Dobré a vtipné momenty se určitě našly (top je asi Litchfield got talent), bohužel tu byla spousta balastu a co je asi nejhorší, je to, jak se snažili být hrozně politicky, nábožensky, rasově korektní a sluníčkoví. Tato série byla zajímavá otočenými rolemi vězeň/bachař. 6. a 7. série: V závěrečných dvou sériích to šlo ještě víc z kopce, což mě donutilo srazit hodnocení na finální 3 hvězdy. V šestce se zpočátku ještě objevovaly scény, které dokázaly vyloudit úsměv na tváři, ale obě série se už nesly v rytmu řešení samých kokotin, tak typických pro dnešní dementní US společnost. Dost těžce jsem se tím prokousával a sledoval to mnohdy jen jedním okem. Některé postavy byly až nesnesitelně otravné. No, podtrženo sečteno, tento seriál se rozhodně k mým oblíbeným nepřidá. PS: Předpokládám, že obecný pohled na seriál od ženského publika bude značně pozitivnější. ()
Nevím, zda bych neměl raději hodnotit odpad. Už od počátečních hnusných titulků se mě tento seriál nelíbí a děsně mě nudí každičký díl. Připadá mě to jak telenovela z vězení. Samé nesympatické tváře, napětí nula, lesby. Pokračovat v dalších sériích rozhodně nebudu, naprostá ztráta času, i když konec první série mě navnadil na další. Hodnocení na čsfd už vůbec nerozumím, čím větší kravina, tím větší hodnocení. ()
Uf. Přišlo to podobně s Wentworthem, který je proti tomuhle dost nuda. Nicméně se zásadně nekouří... moooc amér na lesby, mooooc amér na cigára? Tohle by tam asi moc nevadilo, ale co mi fakt vadí, je ta neuvěřitelná nelogičnost různých prvků ve scénáři. Nejsem si jistá, jestli ty šíleně očividné chyby vznikly až při natáčení, resp. u režie, ale je to do očí bijící a bolící. Něco mezi lepší tři - horší čtyři. ()
Ve stoje tleskám Netflixu, který během jednoho roku přišel ne jen s jedním, ale hned se třemi klenoty seriálové produkce Jenže zatímco House of Cards bylo díky britské předloze i hvězdné záštitě sázkou na jistotu, a kýžené pokračování Arrested Development splněným snem fanoušků tohoto kultu, Orange Is the New Black mělo podmínky jako nijak zvlášť nevynikající drama mnohem těžší. Prvním trumfem je hned vedle zajímavého a bohatého prostředí vynikající obsazení v čele s neodolatelnou ústřední Piper a tou dost možná nejvíc sexy dračicí Alex. Ty krásné ženské (ač většinou ne tolik navenek) se prostě nedá nemilovat, tvůrci se mi totiž jejich každodenními radostmi i útrapami trefili přesně do toho sweet spot, kdy jejich příhody jsou sice jednoduché, vtipné i dojímavé, ale přitom ne banální, často i hodně drsné, a především tak hřejivě lidské, jak je to jen možné. Prakticky žádná postava tu není jen do počtu a postupné odvyprávění jejich pohnutých osudů to dokazuje. Ten pocit vlastně perfektně vystihují už i skvělé úvodní titulky. Jak první, tak i druhá řada jsou bez jediné chybičky a nemám nejmenší pochyby o tom, že si OITNB své kvality udrží až do blížícího se skončení trestu hlavní postavy. Tvrdit, že je třetí série mírným zklamáním by bylo trochu pokrytecké, ale nemůžu se tomu dojmu ubránit. Seriál totiž dál pokračuje v nastavených postupech, a prohlubování dalších postav se pořád daří stejně dobře. Problém mám nicméně s docela radikální proměnou Piper, kdy se prakticky zničehonic naplno projevily všechny negativní stránky její osobnosti najednou - a v tu ránu jsem ji až nepřirozeně moc začal nenávidět, přičemž mi spolu s tím začala vadit jedna z hlavních linek série. Ty ostatní ale zůstávají špičkové. Prostě fenomén. Jen škoda těch předposledních dvou řad, na kterých se už dost podepisuje fakt, že už seriál nemá moc co říct. Pátá série je tak naprosto absurdní a to zanechává dost hořkou pachuť do závěrečného rozloučení s vězením Litchfield. Remember all their faces, remember all their voices, everything is different the second time around. And you've got time. ()
Galerie (1 450)
Photo © Netflix
Zajímavosti (52)
- Žádná z hereček se neobjevila ve všech epizodách. Dokonce ani představitelka hlavní postavy Taylor Schilling nebyla součástí všech dílů. Konkrétně chyběla jen v jednom jediném, a to Looks Blue, Tastes Red (2014). (oli009)
- Litchfield představuje Federální nápravné zařízení Danbury v Danbury (Connecticut, USA), kde si svůj trest odseděla Piper Kerman. (oli009)
- Uzo Aduba (Crazy Eyes) se původně ucházela o roli Janae Watson (Vicky Jeudy). Když tuto roli nedostala, rozhodla se s herectvím skončit, poté ale dostala roli Crazy Eyes. (oli009)
Reklama