Reklama

Reklama

Český žurnál - Série 2 (2014) (série)


Dělníci bulváru (S02E01)

(epizoda)
  • angličtina Tabloid Workers (festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Dokumentární film Víta Klusáka Dělníci bulváru proniká do světa českých celebrit a novinářů. Při práci sleduje především žurnalisty, kteří tyto celebrity vyrábějí i nesnášejí současně. Výsledkem je filmová reflexe, která záměrně není plakátovým odsudkem mediálního světa pomluv, intrik, nevěr a nemocí slavných, ale pozorovatelskou sondou tragikomického fenoménu, který jako jeden z posledních veřejně sdílených zájmů propojuje českou společnost napříč. „Píšu jen to, co moje čtenáře zajímá. A lidi chtěj jen to, co je zabalený mezi kozy a fotbal. Jsem dělník bulváru a jsem jeden z nejlepších," říká Pavel Novotný, šéfredaktor druhého nejčtenějšího bulvárního serveru v Čechách a jeden z protagonistů Klusákova dokumentu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (301)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Já přijdu na večírek, šáhnu jí na prdel, pošlu pár lidí do hajzlu, nažeru se na rautu, napiju se dobrýho šampusu, přijde mi na účet 90 tisíc a má mi z toho bejt blivno? Pane bože, někdo to dělat musí! Že musím přežívat tady s tím póvlem? Já mezi ně moc nechodím. Já jsem dělník bulváru jenom…“ Velmi zábavný dokument, a to i ve chvílích, kdy si divák plně uvědomuje, že se tohle skutečně děje, i když pak mu ten smích poněkud zhořkne. Nicméně trefnější název už být zvolen ani nemohl, i když hlavní roli má především jeden „dělník bulváru“ Pavel Novotný, neuvěřitelná postavička, kterou můžete stejně dobře nenávidět a pohrdat jí, jako s ní sympatizovat či v některých ohledech snad i souhlasit (někdy vám vlastně ani nic jiného nezbude). Způsob natáčení mě také bavil, zvláště dobrým tahem na branku byla volba hudby (Nymanova Time Lapse) evokující postupný rozklad, nebo také série mořské plody-kolotoče-vibrátory, všechny o tom, že se „to“ děje všechno pořád dokola. Osobně jsem měl problém možná jenom s některými ne úplně zvládnutými vstupy samotného režiséra či poněkud vypočítavým závěrečným pohledem na dceru. Za nejzajímavější pasáž filmu však považuju konkurz, ten byl opravdu parádní a tolik říkající. Z výroku o Bartošové zas trochu zamrazí...Přes mírné nedostatky to vidím na solidní 4*. ()

maseer2 

všechny recenze uživatele

příliš povrchní a okrajové, ale je otázka, zda bylo vůbec možné jít více do hloubky.. na Novotného po zhlédnutí každopádně trochu měním názor, i když je mi pořád krajně nesympatický.. co mě ale neskutečně štvalo, byl příšerně iritující a úplně zbytečný komentář většiny scén - když totiž vidím Novotného rozvaleného na pohovce, tak k tomu opravdu nepotřebuji slyšet "Pavel Novotný leží lhostejně rozvalený na pohovce..." - oči mi totiž zatím slouží dobře.. za 3* ()

Reklama

Nathalie 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tablo tabloidu. Je příznačné- a absurdní, když se tvůrce a objekt jeho zájmu chytnou do stejné pasti. Na publikum zbude jen prázdnota a povrchnost. A vůbec nezáleží na tom, zda se dívá liberál, marxista nebo konzervativec, založením skeptik, nebo těšitel. Stačí, aby byl kritickým divákem s otevřenýma očima a myslí, který není líný samostatně přemýšlet, dívat se pod masky a pod pózy, ptát se, proč. Tedy přesně to, čím Klusák není. 50% ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zcela průměrný dokument o podprůměrných lidech, kteří dávno ztratili ambici být lidmi slušnými. Bulvár svoji existenci obhajuje tím, že ho lidé chtějí. Že právě ti, kdož skládají slova pro bulvár (a mnoho jich skládat nemohou, neb jejich vyjadřovací schopnosti výrazně inklinují k vyjadřovacím schopnostem kozy sánské bezrohé) do bezduchých článků, srazili českou žurnalistiku přehluboko do žumpy, si nechtějí připustit. A vychovává-li žumpa, je jasné, co bude produktem její výchovy. Klusák téma pouze ohmatal, ale netroufnul si jej ani obnažit, natož pitvat. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Je to sice jenom výsek, malý výsek, ale i tak má nepopiratelnou hodnotu, alespoň tedy pro mne, člověka, který bulvár nesleduje a takřka nic o něm neví, pominu-li tedy obecné mechanismy fungování. Portrét Pavla Novotného (a o ten se jedná v tomto dokumentu především) má až bulvární charakter, dotyčný si Víta Klusáka a jeho štáb pustí až do obýváku a nechává se (evidentně záměrně a komponovaně) natáčet ve spodním prádle ve velmi nelichotivé poloze a při velmi intimním rozhovoru se svou manželkou. Pominu-li estetický odsudek, zbude ve mně při sledování promluv a sebereflexí těch lidí prázdno - je horší tenhle amorální cynik, který má pocit, že je inteligentní, protože je schopen bez studu psát o těch nejpokleslejších věcech útočících na první signální, nebo jeho manželka, která si takovéhle monstrum dobrovolně vzala a má s ním i dítě a je si moc dobře vědoma, z čeho jeho peníze pocházejí? Bulvární ,,žurnalisté" zde vyobrazení jsou souborem fyzicky velmi neatraktivních lidí pachtících se po světě krásných a úspěšných, nevím, jestli je to jen náhoda (vzniklá dokumentárním iniciováním tohoto ,,výseku reality"), nebo nějaké obecnější pravidlo, každopádně to působí dost paradoxně. Každopádně Klusákovi se podařilo dostat před kameru hned čtyři zásadnější protagonisty - mimo již zmíněného Novotného ještě majitele serveru extra.cz mluvícího o Noamu Chomskym a potřebě další revoluce, u člověka neštítícího se vydělávat peníze takovýmto způsobem vyhraněně levicová ideologie celkem překvapí, dále pak zřejmě doyena bulvární branže, který byl v dokumentu zneidentifikován rudou hvězdou a hovořícího bez obalu o ,,nesnesitelné lehkosti žití" v této branži v Česku, a neposledně nebývale cynickou, vyhořelou a zahořklou Novotného kolegyni s profesní zkušeností ze sex-shopu (ty interpunkční záběry s vibrátory se přímo nabízely), která ráda natáčí a fotí celebrity, nerada ale, když někdo natáčí ji...Suma sumárum lidský odpad, který dobře dokumentuje Achillovu patu současné doby a kapitalismu obecně - pro peníze, moc a ,,easy life" je ochotna udělat dost velká skupina lidí prakticky cokoliv... ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Díky reakci svého okolí se rozhodla Kateřina Kristelová na sociální síti Facebook komentovat scénu s Pavlem Novotným. Zkráceně se vyjádřila v tom smyslu, že o kameře samozřejmě dobře věděla, k odvysílání svých záběrů dala svolení a že šlo jenom o hru, která jí živí, ale není ji možné brát vážně. (Olík)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno