Reklama

Reklama

Jacques Batkin se domníval, že svou gangsterskou minulost nechal za sebou. Podařilo se mu vybudovat prosperující dopravní společnost, ale co je pro něj ještě důležitější, má respekt a úctu svých zaměstnanců. Asi se měl více věnovat svému synovi a nenechat ho přátelit se zlatou mládeží. Na jedné párty, kde zdaleka nezůstalo jen u alkoholu, zabije jeho pubertální kluk pod vlivem drog policistu. Případ se ihned dostane na přední stránky novin, policie a veřejnost nehodlá Jacquesi Batkinovi nic odpustit, naopak. Batkin najímá nejlepšího advokáta a pouští se do boje, zatímco je jeho syn ve vězení konfrontován nejen se svým svědomím, ale i s otcovou minulostí. (Česká televize)

(více)

Recenze (31)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Alain Delon sa nám tu predstavuje v úplne rozdielnej úlohe, na aké sme boli v tomto období uňho zvyknutí. Má síce na sebe oblek a občas aj dlhý baloňák, ale inak ide o podnikateľa, ktorý netasí zbraň a (väčšinou) nepoužíva päste ako Delonovi policajti či gangstri. Film sa snaží problematizovať otázku toho, kto je v spoločnosti do akej miery zločinec a dobre z toho nevychádzajú ani polícia, ani justícia a už vôbec nie tlač. Nie žeby Batkinov syn bol vo veci nevinne, drogy mu nikto brať nekázal, ale svoj podiel viny na smrti policajta tak majú aj dílery drog. Posolstvo je tak teda jasné, nie je cielené iba na dobové francúzske reálie, ale otázka viny-neviny, vinníka či obete je v každej dobe a krajine zovšeobecniteľná. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Z pohľadu do mojich hodnotení vyplýva, že José Giovanni je o čosi lepší scenárista, než režisér, i keď jeho trojka (Posledná adresa, Dvaja muži v meste a Čierny talár pre vraha) je pre mňa nezabudnuteľná. Bohužiaľ Jako bumerang ma nezaujal. Bolo tam veľa hluchých miest, falošných tónov a neoslovilo ma ani herectvo hlavných predstaviteľov. Za omyl považujem obsadenie úlohy Eddyho Batkina. Bol úplne nevýrazný a vekom mi pripomínal skôr Delonovho brata, než syna. ()

Reklama

borsalino 

všechny recenze uživatele

Každý, kdo trochu zná tvorbu José Giovanniho, si musí vzpomenout na téma defitivní zaškatulkování druhdy kriminálníka, dnes normálního člověka, které je nejvíce cítit ve filmu Dva muži ve městě. Boomerang takovou sílu neměl, přesto obviňuje soudní předpojatost a policejní zlovůli a výkon Delona zde působil absolutně věrohodně a v kombinaci s perfektní hudnou, jsem si film opravdu vychutnal. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Já toho Joseho mám strašně rád, protože v jeho příbězích jde především o obyčejnou lidskost vyprávěnou prostřednictvím citlivého příběhu, který pozvalna graduje v tradičně tvrdé finále. Mám jednu výtku, nikdo si příliš nelámal hlavu s tím začátkem, já jsem nějak nepochopil co tam policajt dělal a celá ta úvodní pointa mě přišla na vybroušeného scénaristu, jakým José bezepsoru je značně pitomá. Delon skvělej a kompozice Georges Delerueho ještě lepší. Mám dojem, že jeho francouzská kariéra mu seděla lépe než americká, ale tak to je asi věc ucha. ()

evapetra 

všechny recenze uživatele

José Giovanni byl asi velkým odpůrcem trestu smrti, když se ve více svých filmech snažil poukázat na problémový dopad jeho využití. Příběh otce a syna Batkinových se nese ve stejném duchu jako o něco starší Dva muži ve městě, má podobně tragickou a bezútěšnou atmosféru, přesvědčivého Delona v hlavní roli. I když se ale taky jedná o velmi dobrý film, takovou sílu jako zmiňovaní Dva muži přece jen nemá. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama