Reklama

Reklama

Final Cut - Dámy a pánové

(festivalový název)
  • Maďarsko Final Cut: Hölgyeim és uraim (více)
Trailer
Experimentální / Drama / Romantický / Komedie
Maďarsko, 2012, 84 min

Režie:

György Pálfi

Hrají:

Brigitte Bardot (a.z.), Alain Delon (a.z.), Bruno Ganz (a.z.), Greta Garbo (a.z.), Rita Hayworth (a.z.), András Kozák (a.z.), Tony Chiu-wai Leung (a.z.) (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Opravdový zamilovaný film vypráví příběh „opravdového" muže a „opravdové" ženy. A jaký je opravdový muž? Šarmantní jako Marcello Mastroianni v Dolce Vita, ale i svalnatý jako Brad Pitt v Klubu rváčů. Chlapecký jako Leonardo di Caprio v Titanicu... nebo spíš jako Alain Delon V Roccovi a jeho bratřích, jen trochu vyšší – spíš jako Belmondo. Ohromující jako Clark Gable, rozhodný jako Sean Connery... A jaká je opravdová žena? Určitě nevyzpytatelná a živočišná jako Lollobrigida, přitom křehká jako Audrey Hepburn. Dívčí jako Aurdey Tautou, přitom však odtažitá jako Greta Garbo. Bláznivá jako Julia Roberts, ale s úsměvem Avy Gardner. Ví, co chce, jako Sharone Stone.... Páni, co když se ti dva potkají? Film sestříhaný ze 450 děl světové kinematografie. (Současná filmová tvorba – Střední Evropa)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

To muselo dát práce... A přitom taková blbost, co? Jenže tohle blbost v mnoha ohledech není. Spíš naprostá bomba a stroj na čím dál vzácnější diváckou extázi. Zdrcující efekt, který Definitivní sestřih na protřelého diváka působí, spočívá v tom, že naplno těží ze slabiny čím dál většího počtu nově natočených filmů - že totiž každý připomíná film jiný. Final Cut připomíná všechny a k tomu ještě každý druhý obyčejný divácký život. György Pálfi naplnil sen mnohých o žánru filmového remixu, jakýsi Since I Left You v obrazech. Pro jen trochu protřelého diváka jde o maximální overkill, nejlepší nenatočený díl Videostopu blahé paměti. Final Cut: Ladies & Gentlemen nicméně mimoděk dokumentuje i neblahou skutečnost, že čumíme na ten samý příběh stále dokola. Příznačné pro nádherný svět kinematografie je i to, že bezpochyby nejpovedenější pocta jí samé nebyla skrze potíže s právy uvedena do oficiální distribuce. Nejmonumentálnější pomník století filmu tak nadále matně září v podsvětí torrentů. Kdyby to tak alespoň bylo v HD... ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Vulkán obrazů, smršť střípků, nekonečné puzzle. Nejsou vynechány žádné klíčové motivy, a tak když muž zfackuje ženu, netrvá dlouho, a žena mu vše vrátí i s úrokem. Když dojde na válku a té hrůzy je moc, nevynoří se sice Švejk, ale Monty Python vše odlehčí také výborně. A sex? Je natolik obnažený, až úplně tam, leč než stačí pohoršit, je pryč. Telefony, sprchy, postele, útěky, svatby, těhotenství, pohřby ne, avšak umírání ano. A česká stopa nechybí - Ostře sledované vlaky, Lásky jedné plavovlásky, Postřižiny...Musela to být mravenčí práce s obrázky, kterou doplňuje skvělý soundtrack. Skutečný milovník filmů nemůže zůstat netečný... ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Zápory tohoto filmu jsou, že asi nebudu mít nervy na druhé jeho zhlédnutí, a pak to, že i přes poměrně krátkou stopáž působí vlekle a celý ten nápad po určité době prostě začne nudit. Ačkoliv má svůj děj, který překvapivě odněkud někam jde. Líbí se mi ale nejen samotný nápad, kdy Pálfi využil toho, že bez svolení studií a majitelů práv lze zdarma využít dvě až tři sekundy z filmu(ů), nebo samotná snaha, kdy tohle celé sestříhat dohromady muselo dát fušku neskutečnou, a koneckonců mě potěšily tři československé filmy ve výběru, ale líbí se mi, že to není podané až tak vážně a jsou tu různé skvělé zcizující prvky, které svědčí o humorném nadhledu (třeba ten E.T. :-)) A v určité chvíli jsem si říkal, jak je neskutečné, že spousta těch scén se fakt opakuje ve skoro každém filmu a některé jak jsou vlastně úplně blbé. Kolikrát se vám třeba stalo, abyste utíkali přes půl města, abyste si padli do náruče se svou milou? Nebo že by žena tajila své těhotenství tak, až by si manžel myslel, že má milence? Nu a hudební sestřih je také lahůdka a v tomhle highlights pojetí je vidět, vlastně slyšet, jak se některé ty tklivé momenty rády opakují. ()

Script 

všechny recenze uživatele

Co se stane, když máte mnoho dobrých či skvělých obrazů a rozřezáte je na malé kousíčky skládačky a pokusíte se ty kousky spojit s těmi ostatními rozřezanými kousky jiných obrazů? Vznikne jedna velká matlanina. Tenhle film je výsledkem toho příkladu s obrazy. Ze začátku jsem dal 3 hvězdy, ale pak jsem si to rozmyslel, protože závěr filmu mě přesvědčil o opaku. Prvních deset minut si řeknete že je to zajímavé. Máte tam snad stovky prostřihů z různých filmů, ale po těch deseti minutách si řeknete, že to není až tak zajímavé. Pak když už ten chaos delší dobu sledujete tak vás to přestane bavit. Závěr filmu je k nevystání a pouštěl jsem ho zrychleně abych ho přetrpěl. Za mě je to pěkně velká slabota. ()

easaque 

všechny recenze uživatele

4* filmová lahůdka, na které je vidět dlouhodobá a úctyhodná práce, za což si režisér pochvalu zaslouží. Vytvořená mozaika ze sestřihů tolik stovek filmů vypráví příběh, který není úplně hloupý a hlavně romantický tón osvěžuje občas velmi vtipnými vložkami. Rozhodně doporučuji a užijete si ho, když máte náladu na něco nenáročné, docela vkusné a oživující. To vše najdete v Posledním sestřihu. [ PŘÍBĚH: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 1+ /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Galerie (7)

Zajímavosti (7)

  • Film vznikl, aniž by autoři řešili autorská práva. Filmy, z nichž čerpali, stáhli díky torrentu. Na poslední veřejné projekci v Budapešti Pálfi před publikem prohlásil: "Z torrentu jsme vzešli, na torrent se vracíme". Nevyřešený copyright zabraňoval tomu, aby film vidělo platící publikum, takže je jeho oficiální distribuce omezená na "potřeby výuky" na dvou maďarských filmových univerzitách a na DVD (stáhnutelné v HD verzi), které je součástí "učebnice o filmu Final Cut". Po projekci v Cannes v roce 2012 si film vzal pod křídla Wild Bunch, aby vyřešil právní problémy s použitím cizích záběrů, do roku 2014 se však situace kolem autorských práv nezměnila. (Ydiot)
  • Film vznikal tři roky z peněz, které měl György Pálfi z grantu určené na filmovou postprodukci. Šlo o znouzectnost v době, kdy vznikal a měnil se systém financování maďarské kinematografie a autoři neměli peníze na to, aby natáčeli filmy. Pálfi se tedy rozhodl vytvořit film z peněz, které měl určené pro postprodukci - tedy bez natáčení, jen postprodukcí cizího materiálu. (Ydiot)
  • Na filmovom festivale v Cannes 2012 bol film uvedený v sekcii Cannes Classics. Keďže nezískal oprávnenia od všetkých držiteľov práv na spomínané filmy a hudbu, v tom čase ho bolo možné premietať len na niekoľkých filmových festivaloch a v špeciálnych kategóriách. (Arsenal83)

Reklama

Reklama