Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vraždu přítele nelze jen oplakat, pravý muž ji musí pomstít... Komisař Stan se společně se svým přítelem, inspektorem Simonem rozhodnou jednou provždy skoncovat s policejní kariérou. Chtějí koupit hotel a usadit se na pobřeží slunných Antil. Jako obvykle jdou zakončit pracovní den do své oblíbené vinárny. A tam během jediného okamžiku, kdy je inspektor Simon náhle brutálně zastřelen bezohledným zabijákem, jejich sen o společné budoucnosti končí. Stan se znovu smiřuje s policejní prací s jediným cílem, najít vraha svého přítele. Ale co s malým Simonovým synem, přece nepůjde do dětského domova… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (221)

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Herec jako Belmondo dává filmu zcela jiný rozměr, než kdyby ho hrál někdo méně výrazný. A přece je dneska už vyloučeno takové filmy točit. Pohlíží se na ně proto jako na něco, co bylo dříve možné, ačkoli dříve snad byla ve společnosti ještě víra, že pravda se dá uchopit snadněji, a dopátrat se odhalení je možné. Dneska si přečtete noviny, kde vypadá vše jasně, a za měsíc to celé někdo pozmění pod návalem nových faktů a vše je jinak. Pochopitelně, že co se odehrává v jedné části společnosti, tedy v politice, tak se děje i v jiném oboru, tedy u kriminálních případů. Lidi jsou podobní ve všech možných oborech lidské společnosti. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

No vida, jak časový odstup mění úhly pohledu a názory... Měl jsem Solitaira v hlavě uloženého jako napínavou kriminálku s démonicky psychopatickým vrahounem Schneiderem, no a po stu letech, po kterých jsem si ho znovu pustil, koukám na standardní vážnou-nevážnou belmondovštinu, se všemi jejími plusy, ale i nešvary. Pro typickou "belmondovskou" extrémní stylizaci většiny scén jsem měl odmala tyhle filmy rád, ale nemůžu je prostě brát vážně, jako nějaké plnohodnotné kriminálky. No a čím jsem starší, tím radši mám tenhle žánr zpracovaný seriózně, realisticky. Takže jako oddechová belmondovka je Solitaire dobrý, ale žádný výrazný zážitek mi nepřinesl. Naopak kvůli infantilní linii s blonďatým spratkem nemůžu dát ani čtyři, a Le Professionnel tedy nadále zůstává nejlepším Belmondovým krimifilmem, který znám. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Možná vůbec nejdrsnější krimoška z Bebelovi filmografie, není to ani tak zásluha Jeana-Paula jako komisaře Stana,ale především díky hlavnímu záporákovi Schneiderovi, kterej by byl i mezi psychoušema za radikála. Ale co, píšou se osmdesátý léta a to nějaká ta mrtvola sem, mrtvola tam nehrála žádnou roli, ve filmech se hulilo, padali vulgarismy a tak nějak všeobecně se s tím nesralo. Osobně si myslím, že Samotář stojí a padá na Bebelovi bez něj by se jednalo o typickej tucťák, kterejch na světě vegetujou tisíce. ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Belmondo jako stárnoucí polda, který neodejde do důchodu, dokud nepomství vraždu svého parťáka. Metody, které vedou k cíli, jsou rozhodně hodně hrubé, řekl bych až "dirtyharryovské". Ale na hrubý pytel, hrubá záplata. :-))) Kromě toho, že se hlavní hrdina stará o sirotka po mrtvém kolegovi, není námět až tak inovativní. Což ale nijak zvlášť nevadí, protože Belmondovo charisma z filmu stejně dělá skvost. Asi nejdrsnější Belmondův film, kde musel temné atmosféře ustoupit jinak obvyklý humor. Filmový důkaz, že hard-core krimi umějí točit i v Evropě. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Samotář má překvapivě vysoké hodnocení, protože Jacques Deray i Jean-Paul Belmondo umí lepší kousky a tenhle film je ve skutečnosti jen rutinně natočená kriminálka, jakých se v 80. letech objevilo ve Francii spoustu. Tenhle žánr měl ve Francii vrcholné období v 70. letech. Scénář je plytký a spoléhá na osvědčená schémata, snad jen ten polda je o poznání brutálnější než jeho předchůdci. Zhruba ve stylu Drsného Harryho, možná i hůř. Tahle poloha mi ale nesedla, tady už nejde ani tak o boj proti zločinu jako spíš o začátek fašounského hodnotového žebříčku. Celkový dojem: 50 %. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (5)

  • Soundtrack k filmu vydalo hudební vydavatelství Polydor Records na LP a kazetě. Kromě hudby britského skladatele Dannyho Schoggera obsahuje dvě písně v podání Carlos Sotto Mayor (Eva). (sator)
  • Natáčanie snímky prebiehalo na mnohých miestach vo francúzskej metropole Paríž. (dyfur)

Reklama

Reklama