Režie:
Henri VerneuilKamera:
Jean PenzerHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Charles Denner, Adalberto Maria Merli, Rosy Varte, Jean Martin, Giovanni Cianfriglia, Maurice Auzel, Lea Massari, Albert Delpy (více)Obsahy(1)
V pařížských ulicích řádí vrah, který si své oběti pečlivě vybírá. Říká si Minos, podle postavy z Dantovy Božské komedie, a svými zločiny chce očistit společnost od bahna, které představují ženy žijící amorálním způsobem. Nejdříve jim vyhrožuje po telefonu a pak udeří. Vyšetřování vede inspektor Le Tellier, který je znám svými poněkud netradičními způsoby a především svou buldočí povahou, s níž se honí za „svými“ zločinci. V tomto případu nemá Le Tellier příliš času, neboť Minos stále uniká a nechává za sebou oběti doslova inspektorovi pod nosem... Strach nad městem byl již šestou spoluprací režiséra Henriho Verneuile a Jean-Paula Belmonda. I zde je Belmondo šarmantní, svůdný a neúprosný. Jeho kaskadérské kousky ho v tomto filmu málem stály život. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (239)
Strach nad městem je dnes již kultovní kriminálkou s Belmondem v hlavní roli. Svým způsobem se jedná i o jeden z jeho prvních filmů (mimo komediální žánr), který si získal všeobecnou popularitu. Henri Verneuil je zručný režisér, navíc skvěle buduje napětí, které spoluutváří především sugestivní tvář vraha Minose v kombinaci s děsivou hudbou Ennia Morriconeho. Belmondo zde snad vůbec poprvé hraje roli, jež ho nejvíce proslavila; drsného komisaře a neodolatelného svůdníka, který nejde daleko pro ránu, kaskadérské kousky ani svérázný humor. S odstupem času se ve filmu dají najít určité nelogičnosti, nicméně jako celek Strach nad městem nezastárl ani o den. Zejména při akční sekvenci v metru se mi stále tají dech. A i když jsem ho viděl mnohokrát, ve chvíli, kdy se zjeví psychopatický Minos se skleněným okem, mám pokaždé chuť zalézt pod křeslo. ()
Slusna kriminalka z dobrou atmosferou ve ktery najdeme i par solidne natocenych akcnich scen zatim asi nejlepsi film z Belmondem co sem zkouknul ten magurek se sklenenym okem je celkem zajimavej likvidator a pri sledovani nekterych scen jako honicka po strechach mne tuhla krev v zilach a vzrusenim jsem nedychal peckovni zalezitost ktery by sluselo maximalni hodnoceni ale ja musim trochu ubrat za ten zbytecne rozvleklej konec ta stopaz je bohuzel kapku prehnana a ten zaver z rukojmimy uz tam ani bejt nemusel ale to je tak jedina vytka dalsi vec ktera umocnuje zazitek z filmu je skutecnost ze pri nekterych kaskaderskych scenach vidite Belmondovi krasne do ksichtu tudiz ho opravdu nikdo nedubloval ten magor fakt pobihal po strese jedouciho metra! no proste narez film takhle se kousky podobneho razeni maji delat ()
Tradiční francouzská napínavá kriminálka s Belmondem v nejlepší formě. V Paříži zabíjí maniak ženy, které nežijí zrovna vzorným manželským životem a sem tam si dopřejí nemanželské avantýrky. Vrah přezdívaný Minos si však neměl se zkušeným a vše schopným kriminalistou nic začínat. Film má výborné kaskadérské Belmondovy kousky, více akčních scén by mu však prospělo. Hudba: Ennio Morricone ()
První a zároveň nejlepší film, kde se Belmondo objevil v roli komisaře. Parádní kriminálka s výborným Belmondem, slizkým záporákem, skvělými kaskaderskými kousky (honička po střechách, scéna v metru) a výbornou hudbou od mistra Morriconeho. Jediné co mi trochu vadilo byl zdlouhavý konec, který se k předchozímu dění moc nehodil. Ale i tak to je pro mě nejlepší detektivka s Belmondem. ()
KOMENTOVÁNO PODRUHÉ. První film s Belmondem jako drsným komisařem a taky ten nejlepší. Má jasné zlo. Velkou doménou je zde hlavní záporák, který není žádný tuctový padouch ale celkem nebezpečný strašidelný vrah s děsivou motivací sexuálního utlačování, která je poměrně chytře vymyšlena a v rámci ačkní kriminálky Belmondem docela překvapí. Jinak je to totiž v něčem sice klasická Belmondovská kriminálka, ale zdá se mi nejlepší. Je zkrátka obzláštěna i trochu děsivějších nádechem. Atmosféru děla už jen ta Morriconeho zneklidňující hudba a záběry na noční Paříž. Henri Verneuil vede film pevnou rukou. A akční pasáže tentokrát nejsou jen páradně natočené ale hlavně velkolepé. Nejradši mám výstup na jedoucí vlak. Akce je zde navíc tak svižně natočená, že mi ani nepřipadala nadbytečná a do děje mi celkem zapadla. Navíc mi ale příjde vedlejší zápletka s přepadením banky a patráním po zlodějíčkovi Marcuccim. To je zde opravdu nadbytečné. Sice až v pozadí ale i tak to bohužel sebere nějaký ten prostor pro ještě přímočarější a děsivější boj s hlavním záporákem. . Navíc mi příjde nelogické, že se s ním Belmondo honí po střese ale pak ho ještě několikrát během filmu potká (když ze sebe dělá jiného člověka) a nepozná. Trochu mi ještě vadí taková zvláštní krutost Belmondova komisaře v úvodu, hlavně při krvácení překupníčka. Žádné výhrady tady ale nemůžou bránit k pětihvězdě, protože mám pro tento film jistou slabost a je to oprávněný kult. Pokaždé když to běží v televizi, rád se na Belmonda, a Minose podívám. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (14)
- Jean-Paul Belmondo se podílel i na produkci filmu prostřednictvím své produkční společnosti Cerito Films. (vesper001)
- Ve filmu absolvoval Belmondo několik svých nejobtížnějších kaskadérských scén v životě. Při jízdě na střeše metra mu v tunelu kus železa probodl ruku a při běhu po střechách propadl skleněnou výplní. (Sifaka)
- Plakát, na kterém má Belmondo tmavý rolák, je inspirován hlavním hrdinou z filmu Bullittův případ (1968). (Fenk)
Reklama