Režie:
Henri VerneuilKamera:
Jean PenzerHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Charles Denner, Adalberto Maria Merli, Rosy Varte, Jean Martin, Giovanni Cianfriglia, Maurice Auzel, Lea Massari, Albert Delpy (více)Obsahy(1)
V pařížských ulicích řádí vrah, který si své oběti pečlivě vybírá. Říká si Minos, podle postavy z Dantovy Božské komedie, a svými zločiny chce očistit společnost od bahna, které představují ženy žijící amorálním způsobem. Nejdříve jim vyhrožuje po telefonu a pak udeří. Vyšetřování vede inspektor Le Tellier, který je znám svými poněkud netradičními způsoby a především svou buldočí povahou, s níž se honí za „svými“ zločinci. V tomto případu nemá Le Tellier příliš času, neboť Minos stále uniká a nechává za sebou oběti doslova inspektorovi pod nosem... Strach nad městem byl již šestou spoluprací režiséra Henriho Verneuile a Jean-Paula Belmonda. I zde je Belmondo šarmantní, svůdný a neúprosný. Jeho kaskadérské kousky ho v tomto filmu málem stály život. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (239)
Jeden z filmů, který si užívám a můžu ho vidět třeba po stopadesátépáté. Asi každý ví, že tu Bebel málem přišel o život a i to dává tomu filmu a té scéně, ve které se to mohlo stát takový zvláštní náboj. Bebel je tu nekompromisní tvrďák, tak jak ho máme rádi a zápletka a děj taky nemají chybu. Skvělý film, skvělá detektivka... skvělý Bebel! ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby Celosvetovo $4,000,000║ Dobrý rozbeh, horší dojazd, asi od polovice filmu sa začínajú kopiť nelogické počínania a začína prerastať postupná dejová plochosť, zaujmú aspoň kaskadérske výkony Belmonda, aspoň to fajčenie na každom kroku si mohol odpustiť. /60%/ ()
Začína to ako pekne tvrdá thrillerová kriminálka, náramne zručne režírovaná a skvele napísaná (prekvapivá spolupráca Francisa Vebera, v tomto žánri sa príliš neangažujúceho). Potom nasleduje Belmondova kaskadérska exhibícia, jedna z vôbec najlepších a legendárna ešte aj v jeho filmografií (scény natáčané naostro, bez istenia). Hoci takmer úplne ruší efekt prvej polovice, obe sú brilantné a patria k absolútnym vrcholom jeho filmografie! ()
Evropská verze akčního filmu se vyznačuje tím, co bylo pro Jean Paula příznačné - jasnou humanistickou orientací, uvěřitelným námětem i příběhem vtěleným do filmově pojatého příběhu s napínavým dějem a také otloukaným hrdinou, který se dopouští chyb a omylů, jež občas stojí lidský život. Drobek artistických vložek nepůsobí příliš vyumělkovaně a pro laického řadového diváka vyzní přirozeně a uvěřitelně. Moderní mušketýr nejen upoutává, ale i strhuje. A je jedno, že zanedlouho od toho ohňostroje dobrodružnosti uplyne padesát let. Letité jsou už konec konců i postřehy členů ČSFD. ()
Zábavná francouzská kriminálka, kde nechybí vtipné dialogy poldů s gustem šikanujících zločince, kvalitní honičky s Belmondovými autentickými kaskadérskými kousky, odpudivý zabiják hrající si s detektivem (respektive mu seroucí na hlavu), hudba tvrdící atmosféru (kakofonický motiv, hvízdavý motiv), režijní nápady (subjekťáky z pohledu jednookého vraha, hra se zrcadly) a samozřejmě rošťácké charizma a sexappeal francouzské akčně-komediální superhvězdy. To, jak ten zabiják hodil ten granát do davu lidí, to bylo fakt cool. Škoda slabšího finále. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (14)
- Při natáčení filmu Strach nad městem uklouzl Jean-Paul Belmondo na střeše Galerie Lafayette a sjel až k okapu, kterého se stačil zachytit v poslední chvíli. Scéna byla ve filmu použita. (Enšpígl)
- Při jízdě komisaře Jeana Letelliera (Belmondo) s inspektorem Moissacem (Denner) v autě je předjíždí Škodovka. (tomas.sulc.7)
- Jean-Paul Belmondo se podílel i na produkci filmu prostřednictvím své produkční společnosti Cerito Films. (vesper001)
Reklama