Režie:
Philippe de BrocaKamera:
René MathelinHudba:
Claude BollingHrají:
Jean-Paul Belmondo, Jacqueline Bisset, Vittorio Caprioli, Monique Tarbès, Mario David, Raymond Gerôme, Jean Lefebvre, Hans Meyer, André Weber (více)Obsahy(1)
Spisovatel, vysněný hrdina brakových románů a nejlepší role Jean-Paula Belmonda... Bob Saint-Clare je nejlepším a nejrafinovanějším agentem na světě. Je vším, o čem sní jeho duchovní otec v malém pařížském bytě s otlučeným psacím strojem. Není divu, že se prolínají jejich osudy a že uklízečka, která vytrhne spisovatele ze soustředění, klidně luxuje i při přestřelce nebezpečných gangsterů. Francois Merlin je autorem už jedenačtyřiceti románů o příhodách nepřemožitelného agenta a právě dokončuje další. Na rozdíl od svého hrdiny se však nemotorný Francois neustále potýká nejen s všedními starostmi, ale také s nedostatkem peněz, a to navzdory skutečnosti, že jeho romány hltají po světě miliony čtenářů. Své trable si spisovatel vybíjí pouze tím, že všechny, kteří mu komplikují a znepříjemňují život, přenáší do svých románů jako záporné postavy, se kterými si jeho agent Bob hravě poradí. Svého lakomého nakladatele Charrona, který na něm vydělává velké peníze, ale odmítá mu vyplácet zálohy, projektuje do role svého úhlavního nepřítele Karpofa a Arianne má svůj předobraz v půvabné sousedce, studentce sociologie Christine. Ta si jednoho dne půjčí jeho knihy, aby s jejich pomocí mohla napsat sociologickou studii o důvodech obliby podobné literatury, což si Francois špatně vyloží a začne se o ni ucházet stylem svého hrdiny, neodolatelného Boba. Tím však u dívky neuspěje. Francois už má dost krvavých dobrodružství, sní o kvalitní knize, kterou chtěl kdysi napsat, a rozhodne se svého agenta zlikvidovat... (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (675)
Tenhle film si musí pravidelně pouštět příznivci teorie, že autorovo dílo je neoddělitelné od jeho života :-) Belmondo je jako spisovatel brakových knih neodolatelný, jeho kompenzování si frustrací z reálného života v literární tvorbě ohromně vtipné a některé dialogy či parodické scény v románu naprosto neskutečné, prostě celkově ideální film na zasmátí po dlouhém a úmorném dnu. ()
Výtečná zábava. Belmondo jako šarmantní frajer a lovec žen s nezapomenutelnými gesty v každém záběru a skvělým, asi nejlepším hereckým výkonem, který jsem od něj kdy viděl. A těch hlášek, které jsou tu více méně odcitovány v různých komentech. Škoda jen, že to ke konci trošku polevý a jde to do nezábranné šílenosti :-)) Jinak fakt nezapomenutelná zábavná pecka! ()
Skvělá žánrovka stírající rozdíl mezi realitou spisovatelova nudného života a životem jeho vysněného hrdiny. Kupodivu naprosto uvěřitelně podané zpodobnění spisovatelovo mysli. Pokud totiž sami někdy něco napíšete, s největší pravděpodobností totiž vkomponujete svůj osobní život a lidi ve vašem okolí do svého románu. A to právě dost podobným způsobem jako to dělá ve filmu spisovatel v podání Jeana Paula Belmonda. Mám neodbytný pocit, že filmu nejvíc sluší ta doba, ve které vznikl a doba, ve které jsem to viděl. Už dopředu hrozím pěstí potencionálním americkým tvůrcům, kteří by se rozhodli o remake (ono se to tak trošku nabízí). Belmondo a Bissetová jsou ovšem nepřekonatelní. Stejně tak jako nepřekonal Tom Hanks Pierra Richarda v Blondýnovi. ()
Ta krysa má zuby napuštěné jedem! Napuštěné jedem!? - Ne, to je blbost, to by chcípla! Kdybyste v ČR udělali průzkum (a nevím zda-li pouze zde), který Belmondův film je nejznámější, většina by jistě řekla "Muž z Acapulca". Mr. Jean-Paul se může ve svých filmech uhláškovat, ale jeho nejznámější hláška je "Yes. No. OK". Může mít stovky akčních filmů a scén za sebou, každému v první chvíli vytane na paměti rozstřílení elektrikáře, či krvavá destrukce Karpofovy bandy. A může mít po svém boku stovky nádherných bab, Jacqueline Bissetová je jen jedna. Tím nechci v žádném případě urazit ostatní neméně úžasné dámy, ale tolik něhy, ženskosti a zároveň křehkosti má pouze ona. "Muž z Acapulca" je prostě originál a jedna z nejdůsledněji propracovaných parodií všech dob. 100%. ()
Podobně slabé jako Muž z Ria. Buď měl ten film být jen parodií na agentské filmy sám o sobě, pak by to mělo jisté grády, nebo sociologickou sodou do duše nervního a slabošského spisovatele, který se pokusí nají v sobě nějaké síly, ale oboje dohromady se o sebe tříští a neguje, a nezachrání to ani Jacqueline Bisset. Čím dál víc ke konci je film stále nudnější zhůvěřilost. ()
Galerie (38)
Photo © Compagnie Commerciale Française Cinématographique (CCFC)
Zajímavosti (25)
- Zhruba v 58. minutě má François Merlin (Jean-Paul Belmondo) na psacím stole vázu s kopretinami, které mu však Tatiana (Jacqueline Bisset) přinese až později, téměř v závěru filmu. (VlastaFlaksa)
- Když Bob Saint-Clar (Jean-Paul Belmondo) pronásleduje falešnou svatbu, vyskočí z auta – v dalším záběru však dopadne na zem proti směru jízdy. (Stuart6)
- V závěru filmu Christine (Jacqueline Bisset) spí s pantoflemi před dveřmi a má nohy natažené přes celou délku dveří. V následujícím záběru z jiného úhlu má ale nohy pokrčené, a to přesto, že spí. (Petr490)
Reklama