Režie:
Georges LautnerScénář:
Jean HermanKamera:
Henri DecaëHudba:
Philippe SardeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Georges Géret, Jean-François Balmer, Claude Brosset, Julie Jézéquel, Michel Beaune, Tony Kendall, Catherine Lachens, Juliette Mills (více)Obsahy(1)
Ve filmu Policajt nebo rošťák je Jean-Paul Belmondo přesně takový, jakého ho mají diváci nejraději. Tvrdý, neústupný, trochu samotářský, ale především vždy obklopen krásnými ženami a vždy nad věcí. Do Nice přijíždí inkognito divizní komisař oddělení vnitřního vyšetřování Stan Borowitz, specialista na čistky uvnitř policie. Vše totiž nasvědčuje tomu, že nedávno zavražděný komisař Bertrand byl v úzkém spojení s místní mafií. A není zdaleka sám. Policejní inspektoři Rey a Massard jsou do vraždy přímo zapleteni, je tedy nutné je usvědčit a policii očistit. Borowitz má vlastní netradiční prostředky a postupy a rozhodne se vyvolat válku gangů, která by jako první vydala oba zkorumpované inspektory. Nečekaný příjezd neposlušné dcery Charlotty vše zkomplikuje. (Česká televize)
(více)Videa (4)
Recenze (303)
Z těch několika filmů s Belmondem v hlavní roli tento patří mezi ty nadprůměrné. Nepostrádá akci, vtip a krásné ženy. Belmondo je nejspíše nejcharismatičtější francouzský herec věech dob (ano, včetně Gabina a Maraise) a každý film bez něj by byl poloviční. Policajt nebo rošťák může také děkovat scénáristovi, neboť ten také odvedl kus práce, jak po stránce dějové (-Jste připraven? -Já ano, a vy?) tak po stránce dialogů (Časy jsou zlé, Kamile), českému divákovi se navíc dostává perfektního dabingu od Miroslava Moravce, který si v ničem nezadá s vynikajícím Janem Třískou (Krampol je i v nejlepším jen poloviční). Jako český divák tedy dávám za 4*. ()
Reziser georges Lautner /Smrt Darebaka, Profesional/ natocil vyborny film, v ktorom Belmondo potiera zlo /odborne sa to tu vola vysetrovanie vrazdy a pletky s mafiou/. Film ma doslova az skvele tempo, nenudi ani chvilu, najdu sa aj vybuchy a autonahanacka. Zanrovo ako komedia film dost nesedi, skor detektivka, a akcny krimi film, to jo : 95 % ()
Jean-Paul si pravdepodobne vytrhol jednu celoživotnú postavu šarmantného darebáka a žil s ňou desiatky rokov. Čiže nech sa snaží, kto sa snaží, všetko mu vychádza, nikto ho neprekukne, ide si za svojim a vždy to dosiahne. Venovať sa teda detektívnej linke je z cesty a dôležitejšie budú fóry a režijná dynamika. Väčšina z toho v zásade funguje, akurát som z takýchto fopá trilerov prepozeraný a vychutnávam si to len z takej tej podvedomej roviny, kde nevnímam každú súvislosť, pretože keby som tak činil, dal by som takýmto veciam asi zbohom. ()
Když francouzská inkvizice, tak od Standy Borowitze! Dovedete si v roli divizního komisaře pro vnitřní záležitosti prohnilé policie i dámských útrob (myšleno samozřejmě Amorem zasáhnutá srdce) představit někoho jiného než rošťáka Bébela? Já ano, ale za nikým jiným by tak pěkně nevlála bílá šála nonšalance.. Vysvětit ďáblem posedlé místo benzínem namísto svěcené vody je více než pokrokové.. ()
Není to úplně bláznivé, ani to není vážné krimi. Dost a drsně se tam zabíjí a dost a trefně se tam hláškuje - za čímž z části stojí roztomilý český dabing. („Kdo je ten rošťák?!“) Jean-Paul Belmondo je ve skvělé formě, Marie Laforêt tajemná a éterická a má to spád a grády a je to prostě cool. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (20)
- Jméno spisovatelky, kterou ztvárnila Marie Laforêt, Edmond-Puget Rostand, vychází ze jména autora např. „Cyrana z Bergeracu“ Edmonda Rostanda. (MrHousenka)
- Skupina Tři sestry v albu "Lihová škola umění aneb Válka s loky" z roku 2003 použila mezi skladbami citace z tohoto filmu. (griffinnen)
- Ke konci filmu při havárii vozidla, ve kterém sedí Achille (Claude Brosset) a Inspektor Massar (Jean-François Balmer), je vidět, jak se převrací a dostává smykem k mostu, kde je zábradlí. V následujícím záběru je vozidlo jak padá z mostu přes neporušené zábradlí. Taktéž následně po srážce vozidla s vlakem je zřetělně vidět, že ve zdemolovaném vozidle nikdo nesedí. (Horryx)
Reklama