Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sešlý vysoužilý zloděj (Lino Ventura) a mladý lupič (Jean-Paul Belmondo), který je mu k ruce - dva hlavní charaktery filmu, který je skrytým pokladem francouzké kinematografie. Po 45 letech je tento archivní snímek mnohem čerstvější, než jiné z této doby. (oficiální text distributora)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (52)

majo25 

všechny recenze uživatele

Nie zlý film z francúzskeho gangestrského prostredia, ktorý sleduje život po zenite zlodeja-gangstera a jeho rodiny. Práve časť s adaptovaním sa do nových podmienok je najzaujímavejšia. Škoda, že tempo filmu postupne upadá. Prvok občasného rozprávača, ktorý osvetľuje niektoré situácie, je pre takýto typ filmu zasa nevhodný. Jednoznačným ťahúňom je skvelý Ventura, vtedajšie zelené ucho Belmondo je viacmenej do počtu. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Můj milovaný autor opět spáchal dokonalý námět, jak taky jinak, z prostředí francouzského podsvětí. Režisér, který si vždy vybíral do svých filmů jen mimořádné talenty, si napsal scénář a svou pevnou rukou profíka vedl Venturu a Belmonda. Neboť to byl jeho teprve třetí film, občas se ta ruka roztřásla a ztratila na pevnosti. A pak vznikaly v příběhu nudné dírky. ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

José Giovanni byl nevyčerpatelnou studnicí gangsterských filmových námětů. Díky svým zkušenostem dokázal přirozeně a přesvědčivě přiblížit zločinecké prostředí. Claude Sautet patřil k těm tvůrcům, kteří tuto osvědčenou látku uměli strhujícím způsobem převádět na filmová pásma. Atmosféra je náležitě tísnivá a napínavá. Herecké obsazení a výkony patří k jasným přednostem. Psychologická hloubka postav, jejich pohnutek a skutků je věrohodná a podmaňuje si diváky svým stroze přesným a výstižným žánrovým duchem. Hlavní postavou příběhu je věčný a nekompromisní zločinec Abel Davos (skvělý Lino Ventura) na počátku konce svých sil, kdy i obyčejný život není předpokládaný a možný. Je to štvaná zvěř, která chce zajistit přežití svému rodinnému stádu a pomalu přestává věřit komukoli ze svého okolí. Ta beznaděj počínání se kompaktně valí z jeho tváře přes plátna ven do světa. Druhou hlavní postavou je mladý a sebevědomý zloděj Eric Stark (velmi dobrý Jean-Paul Belmondo) ve své bohorovné bezstarostnosti a bezprostřední nezištné pomoci. Život se labužnicky prožívá, pokud na něj máme zásobu kreditů. Hlavní ženskou postavou je atraktivní Liliane (zajímavá Sandra Milo), která je přitahována přirozeným šarmem a mrazivou zásadovou zdvořilostí mladého zločince. Z dalších rolí: okradený překupník s touhou po pomstě Arthur Gibelin (zajímavý Marcel Dalio), ctihodný, opatrný a bojácný bývalý Abelův parťák Riton Vintran (sympatický Michel Ardan), společensky seriózní a zrádný bývalý Abelův parťák Raoul Fargier (zajímavý Claude Cerval), odevzdaná Abelova manželka Thérèse Davos (Simone France), obětavý Abelův partner Raymond Naldi (Stan Krol), Gibelinova dcera ve stereotypu ochrany (půvabná Evelyne Ker), zaskočený majitel detektivní agentury (Jean-Pierre Zola), drzý soukromý detektiv (Sylvain Lévignac), jediný upřímný bývalý Abelův parťák Jean Martin (Philippe March), či statečně se držící malí synci Davosové Pierrot (Robert Desnoux) a Daniel (Thierry Lavoye). Je to realistický filmový snímek s jedinečnou vnitřní atmosférou a nestrojeným chováním postav. Vtáhne všechny do vichřice děje a nepustí, dokud se neocení noblesně prosté gangsterské drama marnosti. ()

anderson 

všechny recenze uživatele

TECHNICKÁ POZNÁMKA: Dajte si prosím pozor na sprasené DVD od spoločnosti MIDO FILM. Obraz je 4:3, originálny zvuk je taliansky príšeroidný synchrón (!!!), české titulky tu vôbec nie sú, a ako bonus nájdete namiesto ohlasovaného traileru a fotogálerie (čo už je samo o sebe hnus) Renčov spot na ODS. Vrcholom odpadu je ale český dabing, ktorý vyrobili v BRNE a je na zblitie (z toho teda vyplýva, že BELMONDA nedabuje ani KRAMPOL a ani TŘÍSKA). (8.9.2006) ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Podíval jsem se s odstupem dvou let na Velký risk podruhé a ustálil jsem se v hodnocení na třech hvězdičkách. Tenkrát jsem ho viděl s příšerným rychlodabingem, dneska jsem si vychutnal originál v krásně restaurované kopii, ale dojmy jsou spíše stejné. Věřím, že José Giovanni původně napsal určitě duchaplný příběh a viděl jsem, že Claude Sautet natočil řemeselně dokonalý snímek. Bohužel ve výsledku o dost hůře koncipovaný... Prvních 20 minut představuje strhující akční podívanou, v níž vystupují tři důležité postavy. Když jsou pak velmi brzy dvě z těchto postav zastřeleny a film přejde z akčního ražení do převažně komorního stylu, znamená to ze strany autorů skutečně velký risk, pokud chtějí udržat plnou pozornost diváků po tak prudké změně. Pokud tvůrci začnou záhy rozvíjet romantickou zápletku mezi dvěma úplně novými postavami, přidávat další a další rozehrané motivy i postavy, zatímco jediný přeživší hrdina z původní sestavy pravidelně ze scény odchází nebo v opačném případě se stává jeho konání tak rozporuplné (viz. kruté fackování nevinné holky v kanceláři), že mu chvílemi přestáváte fandit a začíná vám být jeho osud lhostejný, je jasné, že tenhle tvůrčí risk tak úplně nevyšel. Jenom stěží jsem dokázal po celý čas být stejně nadšený tak jako během těch úvodních scén. Film ve mě vyvolal jen málo silných emocí a mj. potenciál dílčího dramatu dvou kluků, jenž přišly o mámu a život jejich táty-gangstera je hodně nejistý, zde zůstal nevyužit. Možná na diváky v době vzniku zapůsobil celý film jinak, ale dnes již Velký risk coby jeden z prvních tzv. „neo-noirů“ působí spíše jako něco, co ty opravdové klenoty svého druhu teprve mírně předznamenává. Víc než rozvláčné tempo neodpustím Sautetovi podání závěru příběhu, který se dozvíme během nicneříkající scény na základě dvou vět řečených vypravěčem. Protože místo všech těch romantických povídaček, které zbytečně brzdily napínavý děj, bych ocenil tu silnou závěrečnou scénu, která natočena nebyla... 50% ()

Galerie (44)

Zajímavosti (1)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v talianskych mestách Miláno, Sesto San Giovanni a francúzskych mestách Nice a Paríž. (dyfur)

Reklama

Reklama