Režie:
Jean-Pierre MelvilleScénář:
Jean-Pierre MelvilleKamera:
Henri DecaëHudba:
Georges DelerueHrají:
Jean-Paul Belmondo, Charles Vanel, Michèle Mercier, Stefania Sandrelli, Andrex, Maurice Auzel, Dominique Zardi, Pierre Leproux, Jerry Mengo, Hugues Wanner (více)Obsahy(1)
Michelu Maudetovi se v rozhodujícím zápase v ringu rozplynul sen o kariéře boxera. Přijme proto práci osobního sekretáře u bankéře Ferchauxe, který je však nucen uprchnout z Francie. Michel bez skrupulí opouští starý svět a vydává se se svým novým šéfem na útěk s vidinou uplatnění a finančního prospěchu. (borsalino)
Recenze (15)
Melville obsazoval Belmonda nejčastěji do hlavní role, ale tím mi radost neudělal, protože jejich spojení příliš nefungovalo. Opět se jedná o jiného Melvilla než jsem zvyklá, pryč je perfekcionismus, nekoná se žádné velké drama, jen vyznání lásky Melvillově milované Americe. Chvílemi se z filmu stává road movie, což jsou nakonec ty nejlepší části. ()
V mém případě se jedná o první Melvillův snímek, který hodnotím takto stroze a mě samotnou to trochu mrzí.. Je to takový zvláštní film, příběh dvou podivných chlapíků mě nijak výrazněji neoslovil, no na druhou stranu ani ničím neštval.. Knižní předlohu neznám, nečetla jsem, takže nedokážu posoudit, jak se filmové zpracování povedlo či nepovedlo.. ()
3,5* Překvapivě vynikající příběh na rozdíl od příšerného remaku "Kdo jinému jámu kopá" z roku 2001. Musím říct, že je to velice svěží neveselý "chlapský" film oproti krajně sentimentální Siréně od mississippi, i když postavy Vám nemůžou být příliš sympatické. Skvělá barevnost, hudba, myšlenky o autoritě, co nás váže k druhým, jestli peníze můžou zrušit naše pouta k druhým..a co dává lidem nad námi moc. ()
Melvilleho láska k Amerike je znateľná, siahodlhé zábery z idúceho auta sú však pre príbeh kontraproduktívne, vyhadzuje diváka z rytmu. Ten rytmus totiž nie je príliš rýchly, ale nebyť týchto záberov, snímok by pôsobil lepšie. Ide tu predovšetkým o drámu dvoch mužov, ktorí sú dosť odlišný na to, aby sa v mnohom začali podobať. ()
Souhlasím s Belmondem, kterému se Melvillova adaptace Simenonova románu nelíbila, a proto se ve stáři rozhodl natočit novou. Melville se sice snaží zachovat charakteristiku postav, ale vytvari pro ně nové situace, které by se měly podobat těm knižním. Jenže to nefunguje a logika příběhu, logika vývoje postav jsou fuč, což se nejvíce projeví na zmateném konci. ()
Galerie (19)
Photo © Comacico
Zajímavosti (3)
- Film vo svojej dobe neuspel i napriek účasti Belmonda či adaptácii Simenonovho románu. Radikálne sa rozchádzal s novou vlnou, avšak aj s tým, že idiosynkraticky vzdával ódu na americký Juh. (Biopler)
- Režisér Melville po celou dobu natáčení šikanoval a sekýroval herce Charlese Vanela. Belmondovi se to hrubě nelíbilo, takže nakonec vypěnil, strhnul režisérovi z hlavy jeho oblíbený stetson a strčil do něj tak silně, že upadl. Pak se s Vanelem sebrali a odešli z placu. (raininface)
Reklama