Reklama

Reklama

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (814)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Keďže som ako prvý z dvojice Berryovej trilerov videl Kidnap, tak som si nemohol všimnúť, ako sa snaží z relatívneho úspechu Tiesňovej linky ťažiť. Tam mal celý príbeh poriadny spád a drive, keďže je Halle na cestách a za volantom, ale sklame v odfláknutom závere. Tu je to presne naopak. Záver mení žáner a pribúda napätie, kdežto cesta k nemu nie je až tak zaujímavá. Inak tuctový triler, ktorý ponúka presne to, čo sľubuje. Páčila sa mi hra s úmrtiami v spojitosťou s chovaním Breslinovej ("Je to tvoja vina"), čo je pekne v závere vypointované. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Nepřišlo by mi úplně fér, dát tomuhle thrilleru jen 3/5, sice je dějově obyčejný a nekomplikovaný, ale funguje skvěle tak, jak by film tohoto žánru měl. Je totiž napínavý, a čím blíže k závěru, tím atmosféra více houstne. Možná se najdou nějaká slabší místa v logice (policie odjede bez mrknutí oka z podezřelého místa, zcestné chování některých postav), ale tomu se za účelem budování atmosféry nevyhnul třeba ani mistr Hitchcock. Naopak se mi dost líbila šikovná práce z kamerou, která napomáhá pocitu autenticity. Trošku víc mě ale zklamala úplně poslední scéna, která mi přišla trochu laciná a bez ní by mi přišel film lepší. ()

Reklama

Posheidon 

všechny recenze uživatele

Mohl to byt výborný krimi thriller, mohla to být kultovní záležitost. Bylo to velmi nadějně rozehrané, do 2/3 filmu to mělo nejen spád, děj, ale i autentičnost, tedy potenciál to rozhodně mělo. Pak se však uvěřitelnost nejenže vytratila, ale hlavně to postupně začalo dosti skřípat i co se logiky a chování postav týče. Buď tomu scenáristovi už nechtěli dát další prachy za dopsání anebo byl prostě někým dotlačen: „Hlavně to už nějak dokonči prosím tě, nebo to dáme někomu jinému.“ Jinak si to tvůrčí selhání v závěru totiž nedokážu vysvětlit. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Pracovat jako operátorka na tísnové lince 911 to rozhodně není žádný med. Zkušená Jordan o tom ví své a když jednoho dne zavolá na linku z kufru auta mladá dívka strachem bez sebe z toho, že právě byla unesena neznámým násilníkem, nechce uvěřit tomu, že se opakuje obdobná situace z před půl roku, kdy o život přišla jiná mladá dívka jejíž smrt jí zasáhla natolik, že se už jí nechce zpět usednout na operátorskou židli a raději zaučuje svými zkušenými radami nové operátory. Tehdy oběti přes telefonní linku nedokázala pomoci, ale podruhé už stejnou chybu neudělá. Věci se dají do pohybu, naberou spád a roztočí se napínavý kolotoč událostí. Film je možná vzdálený příbuzný staršího snímku Cellular, ale od něj ho spolehlivě odděluje preciznost s jakou je tenhle thriller natočen, relativní neokoukanost prostředí záchranné linky a také nečekaný hororový nádech. Univerzální herečka Halle Berry po slabším hereckém období o sobě dává vědět kvalitním hereckým výkonem a spolu s ní také Abigail Breslin v roli unesené oběti a opravdu nepříjemný psychopat Michael Eklund. Když bych měl najít nějaké drobné devalvanty tak jsou to občas přeemotivované repliky z call centra a také několik scén obšlehnutých respektive viděných v jiných spřízněných filmech. Ale jinak je to solidní porcička napětí. A pokud po shlédnutí tohoto thrilleru budete mít pocuchané nervy, tak volejte tísnovou linku. Je však jisté, že tím film svůj záměr psychicky vydrtit diváka v podstatě naplnil. Mé hodnocení: 90% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Žánrově čistý thriller s rychlým spádem a nádherně přímočarým dějem, který jde až ve finále příliš do hloubky (vrahovy mysli). Informace o hrdince jsou omezené na ty, které potřebujeme znát kvůli pracovní linii vyprávění. Zbývající záchytné body k identifikaci s protagonistkou zajišťuje Halle Berry svým přesvědčivým ztvárněním ženy křehké, ale odhodlané. Linie osobní je pak do té pracovní šikovně implementována (díky čemu může být film zároveň ódou na práci telefonních operátorek i policistů) a zbytečně se nedere do popředí. Důvod, proč se film pohybuje jen těsně nad hranicí průměru, bych neviděl ve scénáři, který postavám předepisuje jakž takž rozumné jednání. Samozřejmě s ohledem na požadavky žánru, tzn. – aby nám mohl být nabídnut očekávaný typ divácké slasti, protagonistka se musí alespoň jednou zachovat poněkud hloupě. Z „pouze“ uspokojivé úrovně filmu bych vinil režiséra. Anderson sice dokáže vystavět napínavou scénu s vlastní gradací, ale potíže mu dělá kontinuální stupňování napětí napříč filmem, který ve výsledku funguje na způsob několika pospojovaných seriálových epizod. Má více dramatických vrcholů a několikrát začíná jakoby nanovo, což je při jeho střídmé stopáži a high concept premise rozhodně škoda. Souvisí to rovněž s nemožností emocionálního napojení na oběť, o které toho zvíme strašně málo. V libovolném slasheru by byla jen jedním z vrahových předkrmů před final girl (otázka, kdo je vlastně final girl, a jak film využívá slasherové schéma, je v souvislosti s Tísňovou linkou možná nejinspirativnější). S Jordan můžeme soucítit a pociťovat stejnou bezmoc jako ona, ale strach o její život po většinu filmu mít nemusíme, protože jí reálně nic nehrozí. Tím Tísňová linka připomíná Okno do dvora, jehož hrdina byl odkázaný na to, co viděl, stejně jako si Jordan musí vystačit s tím, co slyší. Nápaditá práce se zvukovou stopou (na způsob Rozhovoru nebo Výstřelu) se bohužel nekoná, ale to už bych od nízkorozpočtové žánrovky chtěl opravdu moc. 70% ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • Když Halle Berry (Jordan Turner) natáčela jednu scénu, tak spadla velmi tvrdě na betonovou podlahu a udeřila se do hlavy. Halle upadla do bezvědomí, natáčení bylo na celý den přerušeno a herečka odvezena do nemocnice, kde lékaři naštěstí nezjistili žádná vážná zranění. (Duoscop)
  • V době uvedení filmu se z hlediska produkce jednalo o nejvýdělečnějším film společnosti WWE studios. (Chris Masters)
  • Když se Casey (Abigail Breslin) probudí v kufru, tak v autě hraje „Puttin' On The Ritz“ od Taco. (Duoscop)

Reklama

Reklama