Reklama

Reklama

Oskar

Trailer

Bohatého průmyslníka Barniera překvapí jednoho nedělního rána jeho zaměstnanec, drzý mladík Christian Martin, a požádá ho, aby mu zvýšil měsíční plat, protože si bude brát jeho dceru a nehodí se, aby tak bohatá dívka si brala muže s tak nízkým platem. Barnier je šílený vzteky a chce mladého muže okamžitě vyhodit. Ale Martin mu vysvětlí, že věnuje celý svůj majetek, který získal podvodnými transakcemi, své nastávající. Mimochodem, ty podvodné transakce se týkají podniku pana Barniera. Když Barnier uhodí na svou dceru, ta přizná, že má milence, a na radu pokojské Bernadetty ještě „přihodí“, že s ním čeká dítě. A to je teprve začátek onoho šíleného dne neurotického Barniera, ve kterém se zaměňují kufříky i jména, kde dochází k nenapravitelným nedorozuměním, které ubohého Barniera stojí skoro život... Role uzurpátorského průmyslníka Barniera byla jednou z velkých hereckých příležitostí Louise de Funese. Hrál ji dlouhá léta na jevišti a ve filmové adaptaci Édouarda Molinara, natočené téměř před padesáti lety, byl nedostižný. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (294)

sskrblik 

všechny recenze uživatele

Oskar dříve, dnes Vodafone. Chyba sítě! Žádný Vodafone - dnes - perfektní komedie ze staré dobré školy, která mě bavila zaručeně víc než kdejaká hollywoodská komedie. Téměř infarktový herecký přednes jakým od začátku hraje Louis je neskutečný. Jistě tomu přidává i František Filipovský v českém dabingu. Skvěle je na tom taktéž promyšlený scénář spolu s neutuchající tempem filmu, které po dobu 85 minut dokáže vyčarovat to, na co jiné filmy potřebují dvě hodiny. Na scéně se pořád něco děje, zápletka se různě mění a téměř nedává možnost dívákovi přemýšlet o tom, kdo je kdo a co představuje. Takovéhle filmy jsou klenoty! Oscar by si zasloužil Oscara, bez výjimky! ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Můj kufřík, můj kufřík! Dnes již trochu staromilskou situační komedii naplnil Magnier typickými prvky, jakými jsou nekonečné záměny, neznámá identita, peníze, vdavky, zmatky. A samozřejmě postavou jednoho psychicky nezlomitelného cholerika. Velice svižně napsaný, zrežírovaný a sehraný kousek mne dokázal pobavit i po víc než 50ti letech od svého vzniku. Vzájemná souhra v rozsáhlých dialozích mezi Louisem de Funès a Claudem Richem dokazuje, že chemie může fungovat i mezi dvěma herci z věkově rozdílných generací a tady rozhodně fungovala! Rich je pro mne menším objevem, na kterého se po Všem zlatu světa, Přátelích kopretiny a teď Oscarovi budu určitě zase někdy příště těšit... roztomilý to živel! :) Myslím, že Molière by měl radost, kdyby mohl sedět v 60. letech v hledišti vybraného francouzského divadélka a nemusel by se za vývoj svého žánru ve Francii stydět. ;o) 75% ()

Reklama

Pierre 

všechny recenze uživatele

MŮJ KUFŘÍK. Ve skutečnosti tato velká kufříkovská story pochází původně z divadla a to  už z konce padesatých letech, kdy s ni Louis de Funés (ještě před dobou své největší slávy) na divadelních prknech slavil svůj  první  velký úspěch. V době jeho největší popularity na dávný úspěch navázal obnovenou premiérou a reprízami na začátku 70.let a v 60.letech tímto filmovým zpracováním. Jak moc je převedení divadelní hry na filmové plátno režisérem Edoardem Molinarem  invečně zpracované moc posoudit neumím. Divadelní original jsem až na krátké kolující náhravky na YT nikdy neviděl a dneska už ani nikdy neuvidím. Takhle mám k dispozici jen toto filmové zpracování. Úvodní půlhodinka plná rozvinutých dialogů mezi Louisem de Funésem a Claudem Richem je možná trochu zdlouhavá, ale i tak mají ty rozhovory mezi oběma herci různé generace svoje kouzlo.  A z nenápadného začátku  se s přibývající záměnami, informaceni a postavami rozjede velká jízda, která graduje až do samotného finále.  Ale i přesto se vtom pozorný divák snad neztratí  a vtip s záměnou kufříků je opakován jen rozumně tříkrát ve fazích překvapení, opakování průsvihu, pointa, takže nezačne být trapný.  Co se týče Louise de Funése, někdo může namítat, že je všude stejný. I já jsem měl někdy sklony se v jeho herectví šťourat a považovat jej občas za rutinní. Ale na druhou stranu mě i  tady (a možná hlavně tady) fascinuje, jak ve své typické roli podává neuvěřitelně energický výkon  s vynikajcí pohybovou a mimickou stránkou...A když za doprovodu rozsáhlé gestikulace a tance vyzívá svého maséra, ať otevře kufrík načež pak lítá po domě a vykřikuje,  že je blázen, tak to je prostě geniální a milovník bláznivého humoru musí mít z takového čísla radost.  Co teprve jeho legendární pantonimické zhroucení...za němého úžaslého sledování maséra, dcery a manželky. Nejen tady  je vidět, že film nestojí jen na rtuťovitém Funésovi. Všechny další významnější jsou perfektně napsané a sehrané karikatury. Dobrosrdečný masér trpící na nervy, oplývající opravdu početnou svalovinou, ale omezenou mozkovinou  v podání Mario Davida, vykutálený podvodníček vědátorského typu v podání Claude Richa, pohledná, ale poněkud na nervyjdoucí vzdorující dcera, natvrdlá manželka v podání Claude Gensac a samozřejmě vždycky vděčný přičmrnádač Paul Préboist jako sluha. To všechno jsou skvělé figurky, které s Funésem vytváří skvělou souhru a bez nich by to nebylo ono. Myslím si, že je Oskar skvělý případ staré dobré francouzské komedie, navíc komorního salónního typu. Zamrzí snad jen, že nikdy neuvidím excelovat Funése a Davida v divadelní verzi. ()

Sokkk_y 

všechny recenze uživatele

Tomuhle říkám pravá nefalšovaná francouzská komedie. Avšak co by to bylo za francouzskou komedii, kdyby v ní nehrál hlavní roli snad nejlepší evropský komik Louis de Funés. Kufr se šperky, s penězi a s podpresnkou - to je dokonalý námět na originální komedii, kterou by asi málokdo dotáhl do tak skvělého konce jako Molinaro. Tou největší a nejsladší třešničkou na dortu byla moje oblíbená Claude Gensac (co si budeme povídat, tato žena je jak ze starého dobrého noiru a krásou se může měřit klidně i s Diterich, Garbo etc.), která se vyznemaneala hlavně v budoucích Četnících. Kvalitou je Oskar skvělou komedií, takže snad nikoho neurazím, když dám ****. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Louis de Funès v plné síle a totálním nasazení, úlisný nápadník Claude Rich, poněkud jednodušší fyzioterapeut Mario David, Agathe Natanson alias dcera na zabití a kdo jiný než Claude Gensac jako Funèsova filmová manželka. A více než malé množství kufříčků. „Germaine! Víš, co je nového? Hrabě Honoré de La Butinière už nemá uhry!“ ()

Galerie (27)

Zajímavosti (13)

  • Ve Francii navštívilo film přes 6 miliónů diváků. (hippyman)
  • Poprvé spolu ve filmu L.de Funés a Claude Gensac (hráli spolu v osmi filmech). (M.B)
  • Voľbu Claude Gensac za postavu Madame Barnier navrhla Jeanne de Funès, vlastná manželka Louisa de Funèsa, čo Claude Gensac potvrdila počas rozhovoru pre France Dimanche:  „Jeanne potom navrhla, aby si Louis vybral mňa ako svoju partnerku. Chcela, aby som bola manželkou jej manžela na obrazovke.“ (Arsenal83)

Reklama

Reklama