Reklama

Reklama

Zmizení Eleanor Rigby: Ona

  • Česko Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona (více)
Trailer

Obsahy(1)

Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ztrácí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. (CinemArt)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (89)

golfoxovox1 

všechny recenze uživatele

Komentuji oba filmy (pohledy) najednou, myslím si, že je důležité vidět oba dva pohledy. Nejdříve jsem viděl "jeho" pohled a přišel mi takový logický, vcelku jasný a ji jsem z tohoto pohledu moc nechápal, stejně jako on. Poté jsem viděl "její" pohled a nejen na to, že jsem došel k pochopení, dokonce se mi její jednání zamlouvalo víc... (Otevřeně přiznávala, že hledá sama sebe - základ. Ona nepodlehla chtíči atd.) Rozhodně zajímavý experiment, kdy vidíme stejný děj, i vzájemné rozhovory, z pohledu dvou různých osob, takže vlastně nevíme, jak to bylo doopravdy... Pokud tedy bude existovat verze "Oni," už teď se na ní těším... Důležité ale je, že se režisérovi podařilo natočit snímek o sympatickém manželském páru řešícím náročnou životní situaci po závažném rodinném problému, o němž se nedozvíme nic jiného, než že existuje. Povedlo se. Děkuji :-) ()

Thomick 

všechny recenze uživatele

Její verze je rozhodně lepší a nejspíš by i líp fungovala jako solo film. Je přístupnější a tak akorát odlehčená; plus se mi líbila i symbolika kurzu Teorie identity. Bohužel, tu jednu (klíčovou) scénu v autě se uspokojivě nepodařilo napsat ani napodruhý, a proto s hodnocenim nikam vejš zkrátka nepáchnu. Tak snad někdy příště... ()

Reklama

Kaka 

všechny recenze uživatele

Systematické, herecky dobře obsazené a pevně vedené. Eleanor Rigby nabízí tradiční příběh o velké ztrátě a hledání sebe sama se všemi překážkami a peripetiemi, které se v normálním životě nabízí. Bez sentimentu, s ruční kamerou a naprosto minimální zvukovou mixáží. Zřejmě jen s potřebnou výbavičkou lze naplno docenit rozostřené zvuky ulice apod. Téměř žádná hudba, zato v pravé chvíli roztřelí ticho trip-hopový frajer Son Lux (emocionální hroty). Představoval bych si větší tlačení na pilu a rychlější děj, nicméně uvidíme co přinesou další dva díly, možná jako celek to bude výrazně lepší. ()

Larushka 

všechny recenze uživatele

JEHO verzi jsem naštěstí zhlédla jako první, a to jsem pocitově chtěla automaticky začít s NÍ. Hrozně se mi líbilo, že každý prožíval a vnímal události jinak. Bylo to krásně reálné, dokázala jsem se vcítit a pochopit každého z nich. Jessica i James hrajou perfektně, jejich zamilovanost jim prostě musíte uvěřit. V JEHO verzi tápete, co se vlastně stalo, co byl důvod k jejich odcizení. Film vám to pomalu odkrývá. V JEJÍ verzi se pak dovysvětlí další věci, nad kterými jste si lámali hlavu. Závěrečná skladba z JEHO verze je naprosto úžasná. V JEJÍ verzi už není tak sugestivní. Ty drobnosti, ve kterých se verze lišily, mě hrozně bavily. A během obou snímků jsem se ani jednou nenudila. (Jeho začátek velmi vtipně připomínal Fincherovu Zmizelou; i kdyz tohle bylo první takže je to spíš naopak). Ve Varech jsem tento film vyloučila z Must See seznamu, teď na podzim mě však k němu něco přitáhlo a já nelituji. ()

Happens 

všechny recenze uživatele

Pročítám si komentáře a ženy kritizují pohled ženy, píší, že by takto nekonaly, neztotožňují se a více se jim líbí mužská verze příběhu. Muži naopak za egoistické chování označují mužskou verzi příběhu, lépe hodnotí pohled ženy. ...Provedl bych jediný závěr: režisér prostě nebyl schopen dostatečné empatie a zpopularizoval přístup male&female k tragédii ve vztahu. Za ty herecké výkony a experiment dávám tři hvězdy. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama