Reklama

Reklama

Novinář Roland Wolf by rád napsal knihu o známé televizní hvězdě Christianu Legagneurovi. Aby měli na práci dostatek klidu, rozhodnou se oba muži strávit několik dní na Legagneurově venkovském sídle. Psaní se však příliš nedaří, neboť snahy o seriózní práci sám Legagneur neustále odkládá. Brzy se dozvídáme, že Wolfovy zájm y se netýkají pouze autobiografie a že Legagneur dokáže za úsměvem z obrazovky skrýt více než jen únavu z natáčení. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (22)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Chabrolovy filmy mám rád, ale tohle se mu teda moc nepovedlo. Je to zase takový jeho typický dílo, který se odehrává někde v luxusním domě na venkově a pomaličku se odhaluje jakýsi temný tajemství. Ale to tajemství je odhaleno poměrně brzy a zbytek filmu už je naprostá nuda. Navíc mi tady ani neseděli herci. Philippe Noiret se podle mě hodí spíš do komedií a tady by z tý jeho postavy asi měl běhat mráz po zádech, jak to třeba dokázal v Chabrolových starších filmech Michel Bouquet. Ale on spíš působí jako takovej legrační, neškodnej blázen. Ostatní herci to taky moc nezachránili. Tady z těch Chabrolových osvědčených jmen zůstala akorát dvojice Dominique Zardi a Henri Attal, ale ty se tam oba mihnou úplně na konci asi na minutu. Celkově to je takovej nudnej mysteriozní film, kterej doklopýtá k očekávanýmu závěru. Od Chabrola jsem čekal víc. 40% ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Claude Chabrol, nesporný velikán nejen francouzské, ale minimálně také evropské kinematografie hraného filmu, se soustředí ve své rozsáhlé tvorbě na lidské propasti a propady. Pozdní Poeův dědic samozřejmě nemůže vystačit s výrazivem vrcholného romantismu a musí spoléhat na hlubší psychogickou prokreslenost a propracovanost svých postav, na důslednost v časoprostorových souřadnicích, i na tradiční francouzskou schopnost až lékárnického cizelování děje; to všechno nalezneme v paletě jeho nepřehlédnutelných vyzrálých schopností. Fakt, že se přitom může spolehlivě opřít o minimálně profesionální výkony svých herců, jeho schopnosti i tvůrčí potenciál jen dále násobí. Jeho tvůrčí metoda je silná i svou profesionalitou a řemeslnou suverenitou; zdá se, že vysloveně slabší filmy jsu v jeho rozsáhlé filmografii spíše výjimkou než pravidlem. Konfrontace dvou pojetí života, toho, který si na mravnou, bezhříšnou velkodušnost hraje, i toho, který o "pouhou" lidskou slušnost, vlastně lidství samo, úporně bojuje, je pozoruhodně gradována doslova vteřinu po vteřině. Rozplétání pozoruhodného dilematu není prosto překvapení, jež se naopak vyhýbá prvoplánovým syžetovým i scénáristickým zkratům, jejichž jediným smyslem je získání a upoutání diváka za každou cenu. Pro Philippa Noireta, jednoho z nejvýraznějších francouzských herců vůbec, tu vzniká prostor pro naprosto unikátní hereckou kreaci; po zhlédnutí MASEK je jasné, že ji zvládá s bravurou profesionála a nadšením amatéra. Z ostatního hereckého osazenstva, jehož hlavní úlohou je přihrávat Noiretovi (asi je to i vrchol jejich uměleckého rozměru) vyniká Anne Brochetová silnou slabostí, kterou tak šetrně a civilně vkládá do své Catherine. Ano, nejen v šachu, ale i v životě se vyhrává také černými. A častěji, než by si určití lidé, kteří nechybějí v každé době ve všech zemích, přáli a byli ochotni připustit. Všichni víme, že je to jistota, na které se dá stavět i dnes. ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Clauda Chabrola miluji a na mém osobním žebříčku francouzských režisérů se už propracoval na druhé místo, hned za svého jmenovce Sauteta. Masques zcela vyhovují mé představě mysteriózního filmu. To napětí, to pátrání, ta přetvářka, klam a hra! V hlavní roli úchvatný Philippe Noiret, jenž svoji masku odkládá či spíše poodhaluje jen zřídka, zato s pořádným účinkem - jediná "akční" scéna se zraněným ptáčkem. Robin Renucci je trochu slabší, stále však svou roli zvládá zcela spolehlivě. A pak Anne Brochet - když jsem ji poprvé spatřil, myslel jsem si, že vidím Emmanuelle Béart - samozřejmě kvůli oněm brýlím -, poté co si je sňala, jsem poznal, že se mýlím. Ke konci filmu jsem si však zase myslel, že se musí jednat přinejmenším o její sestru - a to ne v první řadě kvůli její podobě (jež tu sice je, avšak Aniny mdlé oči jsou zabarveny jinak než pronikavé zraky Emmnuelle), nýbrž kvůli tomu smutně-živému kouzlu, které Anne vyzařuje. Chabrol si své ženské hrdinky umí vybírat náramně (viz. Enfer, L' se samotnou Emmanuelle) ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Detektivka (nic moc) + psychologické drama (taky nic moc) + romantický příběh (to skoro vůbec nic) - ale pokud se to sečte a vyjde Chabrol, pak to vždycky něco je: příběh, který se odehrává pod těmito třemi vrstvami. Philippe Noiret, který hraje jako vždy nadstatndardně, nepředvedl svůj závěrečný nervovový kolaps úplně důvěryhodně - možná mi vadilo, že přešaltroval příliš rychle, možná, že míra byla právě naplněna. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Jeden z najlepsich Filmov rezisera Clauda Chabrola. Na perfektny film staci malo - len ak chce novinar napisat knihu o znamej filmovej hviezde. Navsteva vidieckeho sidla na urovni, tak kvalitne dialogy som uz dlho nepocul, Claude Chabrol ako rezsier sa teda neskutocne predviedol, poprosim viac takychto filmov : 95 % ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama