Reklama

Reklama

Er je pětadvacetiletý zombie, pohybující se s ostatními oživlými mrtvolami v letištní hale rozděleného velkoměsta. Nepamatuje si své jméno, ani kdy a jak zemřel. Stejně jako ostatní nemá vzpomínky, nespí a živí se lidským masem. Právě proto je ve městě postavena vysoká zeď, oddělující svět živých a nemrtvých. Jedné výpravy dobrovolníků pro léky do prostoru, kde žijí zombie se zúčastní i dcera velitele lidské obranné jednotky Julie. Jsou napadeni zombie a Er ji před ostatními ochrání. Vytvoří se mezi nimi pouto a to ho začne měnit. Začíná plynuleji mluvit, plynuleji se i pohybuje. Přesto že je Julie ve světě lidí, stále na něj myslí. Er se za ní vydá a je jasné, že se víc a víc stává člověkem. Když Julii podruhé zachrání život, ostatním lidem i otci Julie začíná být jasné, že hlavním nebezpečím pro obě skupiny jsou kostňáci - další stadium zombie - a spojí se v boji proti nim. (TV Barrandov)

(více)

Videa (35)

Trailer 1

Recenze (710)

Spooner 

všechny recenze uživatele

Hodně příjemná a zábavná zombie pohádka, která si sice s řadou zombie prvků značně vytírá řiť (toho mluvení bylo místy až moc), ale naštěstí se nebere vůbec, ale vůbec vážně. Rychle to uteče, sympatická hlavní dvojice strká všechny ty ksichtíky ze Stmívání hravě do kapsy a humoru je zde opravdu dost. Na druhou stranu se ovšem z některých scén dalo vytěžit ještě mnohem víc a přemýšlet se nad tímto filmem moc nevyplácí. I tak ale hodně příjemné překvapení. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Pojem zombies je už několik desítek let sázkou na hororovou jistotu. Kdo by na konci šedesátých let čekal, kam až nemrtví od slavné Noci oživlých mrtvol dojdou - jsou častým účastníkem nejen béčkové filmové produkce, objevují se v knihách a počítačových hrách, v mnoha zemích se pravidelně koná populární Zombie Walk a minimálně díky Choking Hazard může i našinec říci „máme film se zombíkama". Film Warm Bodies má ale problém. A vlastně ne jeden. Kdejaký příznivce vyhřezlých střev a utrhaných končetin si bude škubat vlasy už ve chvíli, kdy spatří rating PG-13 - tedy žádné vzrušené porcování bývalých majitelů života. Druhou potíží je, že je na plakátu cosi, co vypadá jako radikálnější verze Stmívání, které si spletlo upíra s chodící mrtvolou. Zombies a romance pro dospívající? Cože? Jenže právě žánrové rozpory v kombinaci s nadhledem jsou nejsilnějšími zbraněmi tohohle filmu. Ve světě Warm Bodies došlo k zombie apokalypse. Tady asi není co dodávat. Většina obyvatel planety se proměnila v ploužící se trosky, jejichž největším koníčkem je pojídání lidského masa. Sympatické je, že se tvůrci nesnažili o obšírnější vysvětlení situace a časté prohřešky vůči logice jednoduše obcházejí v podobě parodických hlášek a latentního vyhýbání se odpovědi. Odlehčenou podobu snímku navíc vylepšili několika vlastními zákonitostmi, z nichž zásadní jsou pro příběh dvě: z dlouhodobě hladovějících zombies se stávají kostlivci, kteří jsou silnější, rychlejší a nebezpečnější, než standardní chodící mrtvoly. Tou druhou je potom fakt, že pokud jako oživlá mrtvola sníte mozek člověka (což děláte neradi, jelikož ze zabitého se potom nestane další z vás), přenesou se na vás jeho vzpomínky. Příběh sleduje anonymního zombie hezouna, který žije v komunitě obdobně mrtvolných individuí na letišti. Jeho největším koníčkem je sběr a poslech starých vinylů (běžná to zábava zombies), občas doplněný nějakou tou loveckou výpravou. Na jedné z nich ústřední hezoun pozře mozek jiného hezouna, absorbuje jeho vzpomínky a patrně s jejich pomocí se rozhodne zachránit přítelkyni sežraného. Přítelkyně sežraného se jmenuje Julie (Teresa Palmer) a patří do rozsáhlé komunity lidí žijících v důkladně opevněném městě pod vedením Juliina otce (John Malkovich). Role a stav máme tedy dány. Nemrtvý hezoun odvede Julii do svého úkrytu na letišti a krátce na to probíhají první pokusy o komunikaci. Verbální, samozřejmě. Eskapády nového párečku mají za následek rozzuřené kostlivce, kteří jdou po krku jim i ostatním zombies. Ti v sobě pro změnu zažehli jiskřičku života. K čemu až tenhle karneval dospěje? Navzdory absurdně praštěné zápletce nehrozí, že by divák u filmu řval smíchy. Příběh se totiž permanentně tváří naoko vážně a humor vězí především ve všelijakých narážkách a kontrastech. Přímočaré pokusy o vtip obvykle příliš nefungují, i tady se však najdou vyjímky. Třeba když se dívka s brokovnicí, zrovínka drsně kosící vlnu zombies, ve zpomaleném záběru a za znění poprockového cajdáku osudově dívá do očí zombíkovi, který před chvílí snědl mozek jejímu příteli. Vtipnější jsou ale jiné situace. V historii filmu už proběhlo mnoho scén, v nichž spolu hovoří osoby, z nichž jedna té druhé zamlčuje temné tajemství. Ještě nikdy ale spolu nekonverzovala dívka s mladíkem na počátku romantické linie, v níž on je oživlá mrtvola a sežral jejího partnera. V podobném duchu se nese většina humorné nadstavby filmu. Paralela s jednou shakespearovskou klasikou se rovněž nezapře - ostatně ona se jmenuje Julie a on si sice jméno nepamatuje, ale začíná na R (a hraje ho Nicholas Hoult, ať máme ústřední herce kompletní). V závěru je ovšem nutné podotknout, že potenciálu bylo v tématu ukryto podstatně více. Ačkoliv film nemá výraznější slabinu, drtivou většinu stopáže se tváří jako příslib čehosi, co nakonec nepřijde. Místo čirého nadšení zkátka zůstává pouze upřímný úsměv. Přemíry začíná v průběhu filmu dosahovat i porce nelogiky. Jak jsem psal výše, tvůrci si vypomáhali vydatným přídělem nadhledu a pomrkávání ve stylu „ale vždyť tyhle prkotiny my vůbec řešit nechceme", každopádně tu a tam přijde chvíle, kdy faktor neuvěřitelnosti přebije zaujetí filmem. Třeba když Julie svého přítele uprostřed pustiny opustí a on ji bez problémů najde, ačkoliv by se její domov měl nacházet za zdmi opevněného a bedlivě hlídaného města. Dvakrát vábně nevypadá ani okatá digitálnost kostlivců a zamrzí rovněž poněkud nedomrle rozvinutá zápletka s „léčbou" zombies. Závěr je příjemně decentní a chvályhodně se vyhýbá přemíře cukrování, nicméně právě on nejvíce připomíná, jak moc je film svázaný svým ratingem. Takhle na něj může jít čtrnáctiletá holka s kamarádkou a po kině si šuškat, jak byl ten mrtvej krasoň hezkej, zatímco nám ostatním zbývá představa, jak by film dopadl, kdyby byl mládeži zapovězen a natočil ho někdo, kdo by měl stejnou sebeparodickou odvahu, jako několik málo chvil téhle netypické romance. Tím však nechci říct, že by se měl Jonathan Levine (tvůrce oceňované dramedie 50/50) za svůj počin stydět. Stále se jedná o dostatečně zábavný žánrový crossover, byť zejména pro mladší ročníky. (přepis vlastní recenze pro Filmserver) () (méně) (více)

Reklama

Zeck 

všechny recenze uživatele

Zombie romanťárna poplatná dnešním teenkám, kterým zvlhnou jejich zákonem chráněné panenské pipiny už jen z mezidruhové romantiky ve stylu upírského gaye a sentimentální nerozhodné děvky, pravidelně si dopřávající animal sex s vlkem. Tento film je ale inteligentní, občas vtipný a ač obsahuje směšné poselství, přesto ho má. Hoult na rozdíl od Parkinsona umí uvěřitelně zahrát opudrovanou mrtvolu a Palmer byla půvabná i bez make-upu, ne jako ta orbitková píča s ochrnutým ksichtem, která musí hulit péra režisérům, aby si vůbec v něčem mohla zahrát hlavní roli. Ortodoxní fanoušci zombie apokalypsy mohou s klidem utřít nadrženou slinu a jít si ho raději vyhonit, milovníci hororu se ani nemusí namáhat se stahováním. Film je srdíčková záležitost o jehož hlavní pointě už vše dostatečně vypověděl poster, jenže na rozdíl od výmazního Twilightu se na něj dá koukat a inteligentní divák po zhlédnutí závěrečných titulků neztratí 20% svého inteligenčního kvocientu. A pokud již zmiňované teenky uvidí, že zašukat se dá i s mrtvolou = vzhled vždy není to nejdůležitější, proč ne, ježišmarja! 70% ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Ohromne milá, originálna a nevtieravo vtipná apokalyptická variácia na príbeh o Júlii a R-ovi. Zároveň to v správnych okamihoch dokáže byť napínavé či dojímavé. A vďaka sympatickým hercom bez problémov funguje aj ústredná romanca. Samozrejme, logiku v tom darmo hľadať, ale ako rozprávka o tom, že láska premôže aj zombie epidémiu... výborné! ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Zas a znova ma prekvapuje percentuálny výsledok csfd, tentokrát však nie jeho nadhodnotenosť, ale podhodnotenosť, pretože si myslím, že Warm Bodies zaslúžia aspoň červenú farbu. Sám by som síce za celkovú výpovednú kvalitu filmu dal "len" silnejšie tri hviezdy, ale originálny námet a mimoriadne sympatické spracovanie (predovšetkým si moje sympatie získala ústredná dvojka) ma bez váhania presvedčili na solídnu štvorku. A logiku v tom všetkom jednoducho nechcem, nemienim a nebudem hľadať, proste nie nie nie, budem sa hrať na zombie, ktorému to dva krát nepremýšľa, ale ktorý vie na druhej strane precítiť a oceniť príjemne strávené chvíle. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (13)

  • Jedná sa o jeden z mála, ak nie jediný, zombie film, v ktorom zombíci hovoria a dokonca prejdú procesom samoliečby, kedy sa dokážu zaradiť späť do spoločnosti. (Lukoh)
  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenné knihy od Isaaca Mariona, který příběh popsal jako "zombie Romeo a Julie". (Fevas)
  • Napád na podobný námět měl i Ray William Johnson z pořadu =3 (od r. 2009) a jeho tým pro svůj Youtube kanál "Your Favourite Martian". Uskupení složilo píseň "Zombie Love Song" o zamilovaném zombie, co se snaží získat srdce živé dívky. Zajímavé je, že postava Rayova zombie je oblečena úplně stejně jako "R", tedy jeany a červenou mokinu. (ČSFD)

Reklama

Reklama