Reklama

Reklama

Metro

Trailer 1
Rusko, 2013, 132 min

Co vše se může stát v metru? Napínavý boj o přežití v hlubinách metropole. Milostný trojúhelník v podobě atraktivní ženy, jejího životem uondaného manžela a bohatého bezskrupulózního milence představuje zápletku téměř banální. Milostný příběh se však zvrtne v nečekané drama, když se oba sokové ocitnou ve stejném vagonu metra v moskevské ranní špičce, které se řítí přímo do katastrofální potopy. Na původní rodinnou krizi se tak rychle nabaluje masový boj cestujících o přežití, jenž se svádí v potemnělých tunelech, skýtajících nejedno překvapení... Půdorys ruského filmu obnovuje to nejlepší z populárních katastrofických formátů jako Dobrodružství Poseidonu (1972) či Denní světlo (1996), které přesazuje pro 21. století do mnohem dynamičtější a pro ruskou kinematografii typicky syrovější polohy. Kineticky vyvedený film si s nadhledem pohrává s pravidly žánru, přitom mu nechybí dramatický spád. V prvním plánu sledujeme zkoušku mezilidských vztahů, které dohromady svádí kalamita. Ve druhém plánu Metro vypovídá o rozpadu zaostalé infrastruktury a společenských nešvarech ruské společnosti, kriticky ovšem také upozorňuje na odvrácenou stranu nezkrotné urbanizace. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (224)

Rodriguez 

všechny recenze uživatele

Když boj, tak boj! Východní blok Evropy si řekl dost, když můžou mít na západě amíci "Denní světlo", proč my nesplodíme něco podobného? Chytrá hlava skočila ke stolu a splácla "Metro". Ne, není to pokračování kultovního vyvraždování v podzemním sklepení tunelů. Jedná se o katastrofický scénář, kdy se propadne v Moskvě dno řeky a začne zaplavovat spletitou část chodeb a tunelů z poloviny 30.let, 20.století. Ještě, že maj utěsnovací dveře, které stejně do poslední chvíle nezavřou.....říkáte si proč? No protože záchranáři z Ruska chtějí všechny lidi z metra dostat živí. V tomto snímku je přesně vidět (když začne panika v metru), že ruské úřady vůbec nevědí co se konkrétně děje! Navíc jak to bývá ve více situacích (a nemusí to zrovna být ty filmové), hodně se podcenují problémy, které se neřeší. Co kdyby onen dispečer zvedl "prdel" a šel prozkoumat to sáknutí vody do tunelu (jenže to bychom zase tenhle film vůbec neviděli), jak mu prve říkal údržbář tunelů? Ne, protože to je věčnej kořala, tak mu věřit nebudeme..... Fuj to sem z toho splodil dílo, sem ani nechtěl, ale sere mě prostě stupidita a zároveň naivita mocného SSSR!!! Jinak odpustit nějaké klišé a přidat trochu více akce, dal bych 4hvězdy bez problému. Slabších 60% ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Ruský Hollywood. 1) Rusové mají smysl pro světovost, umějí napodobit Hollywood i mezinárodní kuchařku, podle níž se katastrofické filmy vaří na celém světě. Punc zajímavosti pak filmu dodají ruské reálie. 2) Zaujali mě pěkný 29letý Alexej Bardukov (průvodce metrem Denis Istomin), 41letý Anatolik Bělyj (podnikatel a milenec Vlad Konstantinov) a 26letý Ivan Makarevič (pracovník metra s dredy Vasja Ljutin). 3) Výstižný koment: Niktorius***. ()

Reklama

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Ach, ten současný ruský žánrový film... Rusové (tak jako ostatně většina ostatních národů) vycházejí z hollywoodských vzorů, přičemž základní šablony dotvářejí / ozvláštňují prvky vlastní specifické kultury. Potud fajn. Dobré je i to, že jsou zdatnými řemeslníky a dokonce ani nechodí daleko pro nějaký ten vydařený speciální efekt. Jenže se to většinou někde zvrtne - obvykle na konceptuální nedomyšlenosti / nedůslednosti a na mamutí dávce nabubřelého nacionalistického patosu. Metro je sympatické alespoň tím, že do fungování ruských institucí nespokojeně (a přitom vcelku zábavně) šťouchá - ve filmu postavy neustále naráží na zastaralou techniku (nemocnice, dispečink metra), nedodržování předpisů a laxní přístup zodpovědných pracovníků (hlášení potíží v metru, fungování policie) či na nízkou kvalitu služeb (operátor s mizerným pokrytím, ucpané ulice). Tepána je i skutečnost, že zatímco špičkový chirurg ve státní nemocnici spíše živoří, společenská a hospodářská situace přeje přitroublým byznysmenům (kteří podle tvůrců nejspíš nejsou společnosti až tak prospěšní). Až po samotnou scénu havárie se to sleduje hezky, ovšem pak to vypadá, jako by scénáristovi došly nápady (nebo na jejich realizaci nezbyly peníze) a postavy už se jen víceméně nudně pachtí sem a tam a absence napětí vycházející ze strachu o jejich osud je nahrazována řešením vztahových problémů. A když už jsme u postav - ony ani nejsou příliš zajímavé a film nám nenabízí mnoho důvodu, proč bychom s nimi měli soucítit, což je v katastrofickém žánru poměrně zásadní problém. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Když jsem viděl ten ovládací panel, který křtil snad ještě soudruh J.V. Stalin, tak jsem se divil, že jim tam to metro vůbec ještě jezdí. Každopádně když se vyvalila voda, nechal jsem panel panelem a užíval si souboj stařičké mašiny s nezkrotným živlem. A že ta bouračka stála za to. Následná cesta skupinky přeživších pasažéru se mi líbila taky a to včetně minipříběhu dvou cestujících. Rusům se to tentokrát povedlo a i přes všechny mouchy to vidim na 80%. ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Takže takto si Rusáci predstavujú katastrofický boj o prežitie v zatopenom metre. Zbytočne dlhé a s dejovými odbočkami, ktoré boli nezmyselné. Práca s napätím a hudbou je pre nich tiež neznámy pojem. Natočené to ale bolo vierohodne. Len pri tých vyšších miestach mi chýbalo viac vodky. Davové scény ale super. 3 z 5 ()

Galerie (154)

Zajímavosti (5)

  • Natáčení probíhalo na stanicích Moskovskaja a Alabinskaja v Samarském metru. (Jehova)
  • Celkově všechny Moskevské scény se natáčely v Samaře, kde filmování probíhalo po dobu 2 týdnů. (Dlee)
  • Ruské vagony metra známé z našeho hlavního města mají původ ve vozech z Argentiny z počátku minulého století. (Hawaj)

Reklama

Reklama