Reklama

Reklama

Metro

Trailer 2
Rusko, 2013, 132 min

Co vše se může stát v metru? Napínavý boj o přežití v hlubinách metropole. Milostný trojúhelník v podobě atraktivní ženy, jejího životem uondaného manžela a bohatého bezskrupulózního milence představuje zápletku téměř banální. Milostný příběh se však zvrtne v nečekané drama, když se oba sokové ocitnou ve stejném vagonu metra v moskevské ranní špičce, které se řítí přímo do katastrofální potopy. Na původní rodinnou krizi se tak rychle nabaluje masový boj cestujících o přežití, jenž se svádí v potemnělých tunelech, skýtajících nejedno překvapení... Půdorys ruského filmu obnovuje to nejlepší z populárních katastrofických formátů jako Dobrodružství Poseidonu (1972) či Denní světlo (1996), které přesazuje pro 21. století do mnohem dynamičtější a pro ruskou kinematografii typicky syrovější polohy. Kineticky vyvedený film si s nadhledem pohrává s pravidly žánru, přitom mu nechybí dramatický spád. V prvním plánu sledujeme zkoušku mezilidských vztahů, které dohromady svádí kalamita. Ve druhém plánu Metro vypovídá o rozpadu zaostalé infrastruktury a společenských nešvarech ruské společnosti, kriticky ovšem také upozorňuje na odvrácenou stranu nezkrotné urbanizace. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (224)

maverick10 

všechny recenze uživatele

Civilní katastroficky film je co se týče psychologie postav daleko verohodnejsi nez jeho americti bratricci. Bez zbytecnych hrdinu zato s porci naproste demence a bez znalosti fyziky. Obezni mamanek s kufrikem utikajic pred rozparadenou soupravou, ktera si to na naseho tloustika valy rychlosti 10km/h a on pred ni utika rychlosti 8km/h, pripomina spise zavod sneka a housenky. On se vsak zmuze jen na pokleknuti a smireni se s osudem imbecila s velikosti IQ primerenym hodnote stojanku na kartacek. O to usmevnejsi je tato scenka, kdyz si vsimneme ze hned vedle nej je vyklenek s dvermi, kam by se mohl schovat on i jeho kufrik plny dobrot. Velmi zabavne je take ridici stradisko dispecinku, kde ovladaci pult pripomina spise ovladaci panel velocipedu Jary Cimrmana. Hlavni kontrolni panel systemu metra je zde totiz vyobrazen jako masina, ktera by se vesla do telocvicny se spoustou elektronek a doutnavek a na strane druhe maji digitalni merici system pro system cerpadel na odcerpavani vody. Prijem v nemocnici pripomina spise umasteny sklep panelaku cikanskeho ghetta. Inu na vychode vedi jak se prodat! ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Když jsem viděl ten ovládací panel, který křtil snad ještě soudruh J.V. Stalin, tak jsem se divil, že jim tam to metro vůbec ještě jezdí. Každopádně když se vyvalila voda, nechal jsem panel panelem a užíval si souboj stařičké mašiny s nezkrotným živlem. A že ta bouračka stála za to. Následná cesta skupinky přeživších pasažéru se mi líbila taky a to včetně minipříběhu dvou cestujících. Rusům se to tentokrát povedlo a i přes všechny mouchy to vidim na 80%. ()

Reklama

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Urobiť film o poruchách v Rusku je niekedy ľahšie než sa môže zdať a ešte je to aj uveriteľné, lebo tá krajina je obrovská a vydávala peniaze na megalomanské projekty, ale išlo sa tempom a spôsobom, ktorý na ľudí veľmi nehľadel. Film ako taký je napínavý, znesiteľný a hystéria nie je prehnaná. Avšak pri toľkých mŕtvych je tá hudba nevhodná a navyše aká je asi šanca, že zrovna najvzrušujúcejšiu časť udalostí obstarajú muži, ktorí sú si v niečom blízki? No, malá. To s tou dopravou celkom dobre vymysleli, no to s tým pádom vody v pravom okamihu pre záchranu tých ľudí, či vynorenie sa spod vody chlapca, keď si ostatní začínali myslieť, že sa utopil, senzáciechtiví novinári alebo inhalátor, to už je taký nevkus akoby prebratý z amerických filmov. Ono toho vo filme veľa nebolo napriek dĺžke, ale tiež to ako katastrofický film nebol trapas aj keď záver je taký trocha moralistický a jednoduchý, no pochopiteľný. Tiež dodám, že nenechajte sa oklamať súpravou metra vyrážajúcou spod zeme pri Kremli na plagáte k filmu. Čo chválim je istá priamočiarosť a rozmýšľanie v niektorých momentoch. Ešte keby tam boli nejaké prvky povahy Rusov, ktoré by boli originálne a nie iba negatívne, keď sa na to človek pozrie s nadhľadom, tak by som to možno hodnotil lepšie. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Po nudné spider-manovské kopírce ČERNÝ BLESK se Rusáci vycajchnovali s touhle svou velmi slušnou variací na DENNÍ SVĚTLO a to za prachy (13 mega), za které by Emmerich ani nevstal z postele. Slye ani Viggo Mortensena se sice nedočkáme, ale efektními záběry prošpikované ždímačky emocí ano. Od úvodní představovačky vesměs sympatických postav, přes působivou havárii, až po strastiplné putování zaplaveným tunelem a legendární uzavřenou stanicí, to i přes klišovitost a slabší digitální triky úspěšně napíná i dojímá, přičemž Rusko je tu vylíčeno jako země, kde skoro nic nefunguje a ze státních zaměstnanců se oplatí obracet jen na ty na nejnižších postech (mladý pomocný mašinfíra, starý údržbář-alkoholik). Jen by tomu slušela trochu kratší stopáž. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Vlastne dokonale súhlasím s Wacoslavom. Len to vidím z opačného konca. Ja som od toho chcel tú patetickú Emmerichovskú srágoru v ktorej by mi záležalo na sympatických postavách. Tu bola banda odporných alebo nezaujímavých rusov a keďže mi na nich nezáležalo, tak mi solídne triky k spokojnosti nestačili. Takže pre mňa sú srágorou práve katastrofické filmy tohto typu. 4/10. ()

Galerie (154)

Zajímavosti (5)

  • Ruské vagony metra známé z našeho hlavního města mají původ ve vozech z Argentiny z počátku minulého století. (Hawaj)
  • Celkově všechny Moskevské scény se natáčely v Samaře, kde filmování probíhalo po dobu 2 týdnů. (Dlee)
  • V knižné předloze se děj odehrával mezi stanicemi Tušinskaja a Ščukinskaja, kde se nachází v té době nedostavěná stanice Spartak (původně Volokolamská), avšak pro potřeby filmu se tento úsek nedal použít mimo jiné i proto, že s filmaři moskevské metro kategoricky odmítlo jakoukoliv spolupráci. (Jehova)

Reklama

Reklama