Reklama

Reklama

Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (877)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Ten, kdo přistupuje k Ledové arše jako k rozpustilé béčkové ptákovině, může se nakonec slušně pobavit. Kdo by snad hledal seriózně pojatou dystopii, šeredně se spálí. Moje jediná hvězdička souvisí spíš s tím, že se film zpronevěřil jedné z nejdůležitějších zásad, jakou od filmového světa vyžaduji. Už ve svém profilu mám napsáno, že od fiktivního filmového světa, ať je jak chce fantastický, vyžaduju pevné logické základy a jeho hrdinové se musí v jeho rámci pohybovat smysluplně. Tady se režisér a scénárista v jedné osobě budováním nějakých logických základů vůbec neobtěžoval. Vše je podřízeno momentálnímu efektu a následující akční scéně. Na to, jaká je to pulpová slátanina, má ale snímek pozoruhodně slušné obsazení a konec konců, ani Joon-ho Bong není jako řemeslník k zahození. Sem tam u mě probleskla jiskřička zájmu při scénách, které byly zjevně inspirovány temně groteskním světem Terryho Gilliama a jeho slavnými snímky Brazil a 12 opic (typické je to u projevu paní ministryně před zástupem ubožáků z nejnižší třídy). Ale to byly jen takové nesmělé záblesky, které neměly návaznost, takže nakonec za mě pouhých 25 % celkového dojmu. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Já žasnu - Snowpiercer byl předem oprávněně řazen mezi dvacítku nejočekávanějších filmů tohoto roku... Veškeré zažité archetypy kinematografického umění za poslední bezmála století nahuštěné do jediného, vizuálně podmanivého sci-fi. Říkal tady někdo, že jej už na stará (filmová) kolena nemá populární kulturní odnož čím překvapit? ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

"Jede vláček přátelství, kdo má arzenál ten vpřed jít smí..." Honila se mi kebulí odrhovačka z pionýrských táborů, zatímco jsem pozorovala, jak si smečka z osvětimského vagónu na chvostu šinkansenu probíjí trasu za šťastnými zítřky do VIP třídy. "Ledové arše" by slušely atraktivnější bojové scény a nejspíš i vyšší rozpočet na vizuální efekty, občas zaskřípala logika v soukolí příběhu, na druhou stranu potěšily herecké výkony (hlavně Tilda si svou groteskní roli vyloženě užívala). Sečteno a podtrženo: na hnojišti katastrofických filmů se urodil zajímavý, byť zdaleka ne bezchybný mezinárodní plod. 70% ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Postapokalyptické sci-fi, které podobně jako The Divide nebo i seriál The Walking Dead ukazuje, že při katastrofě se člověk stane sám sobě největším nepřítelem. Je to trošku paradox, trošku stupidita, ale film se s tím nakonec zvládne velmi slušně vypořádat. Populace je rozdělena na kasty, ale na rozdíl od The Divide zde není tolik znatelný psychologický rozměr, film se soustředí z velké části čistě na odboj. Sci-fi prvků zde není mnoho, ale i to málo dokáže dobře vtáhnout dovnitř fikčního světa, v němž akce a slušné tempo udrží pozornost po celé 2 hodiny. 7/10 ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Skvěle zpracovaný bizarní námět. Kontrast chudoby a bohatství cestou napříč vlakem funguje skvěle a já byl vyjevenej stejně, jak socky ze zadní části. Scéna ve škole u mě naprosto kraluje. Jsem překvapen a rád, že na to dokázali nejen sehnat prachy, ale zaangažovat spoustu známých ksichtů v čele s dokonalou sviní Tildou Swinton a parádním Chrisem Evansem, který je momentálně v Hollywoodu dosti žádaným zbožím. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (35)

  • Okuliare, ktoré mala Mason na sebe, boli pôvodne od Tildy Swinton. Keď ju navštívil scenárista a režisér Bong Joon Ho, keď sa hrali s detským hracím boxom, tak ich našli. (maramashi)
  • Podle jedné fanouškovské teorie představuje Ledová archa postkatastrofické pokračování klasického dětského filmu Pan Wonka a jeho čokoládovna (1971). Povážlivě nosné paralely a vazby mezi oběma filmy poprvé předneslo video na YouTube kanálu Rhino Stew. (JFL)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Remake Snowpiercera hlásí problémy

Remake Snowpiercera hlásí problémy

03.07.2018

Dystopické sci-fi Snowpiercer (aka Ledová archa) korejského režiséra Joon-ho Bonga (Okja) zaujal Hollywood natolik, že se stanice TNT před časem rozhodla natočit seriálový remake. Najala scenáristu… (více)

Korejský mistr se vrací domů

Korejský mistr se vrací domů

21.09.2014

Chan – wook Park je bez debaty nejvýraznější jihokorejský režisér, který celosvětově proslul svou „trilogií pomsty" a dokázal vzbudit zájem o místní kinematografii i od filmových fanoušků, kteří do… (více)

Reklama

Reklama