Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 430)
// Very oldschool, I liked it. Hlášky, akce, herci, režie .. jakobych se vrátil do dob Tanga a Cashe, Assasina a dalších, už jen za tenhle vydařený feeling tomu musím dát ty 4*. Nakonec se mi to pečlivé vybírání mezi Arnieho novými kousky velmi podařilo :) ted aby vyšel stejně i Terminátor a nový Conan a budu spokojenej. ()
Tváří se to celou dobu hrozně moc vážně (a vážné to je!), přitom je však Plán útěku minimálně z poloviny nařachaný osmdesátkovými hláškami a takovým tím půvabným arnoldovsko-dědkovským humorem, kdy si hvězdy - odmítající herecký důchod - dělají legraci samy ze sebe. A světe, div se: v dramatických rovinách to není vůbec žádná prča, v těch komediálních naopak divák v jakémsi euforickém povznesení rád zapomene na jinak smrtelně nebezpečnou hru, která se ve snímku odehrává. Existuje sorta lidí, kteří se na podobný film těšili bezmála dvacet let. A já jim po dnešku úplně rozumím, protože tak perfektně natočené pomrknutí na béčkové akčňáky z minulého století asi nečekal nikdo. Zapomeňte na pozlátkové, barvičkami hýřící Transformers, tomuhle já říkám splněný klukovský sen! P.S. Ačkoliv svým atypickým přehráváním splňuje snad všechny zažité archetypy oldschoolového záporáka, užívá si James Caviezel svou roli jako NIKDO z rozmazleného Hollywoodu za hodně dlouhou dobu. Zejména díky tomuto "Ježíšovi", oprašujícímu blankytná motýlí křídla, se tak na tenhle strhující napínák těším podruhé. ()
V kině je to nesledovatelné. Teoreticky by se to dalo užít někde na párty, kde by to mohl každý nahlas překřičet a dodat těm nicneříkajícím výjevům nějaký smysl humornou poznámkou k debilitě děje, nesmyslným náhodám, smutně se tvářícím hercům. Jinak je to ale nudné a prázdné až hrůza a nechápu, jak lze s Arnoldem a Slyem v jedné místnosti dojít tak zoufalého výsledku. Tenhle film měl potenciál, ale neproměnil nic. Snad jen jsem poprvé slyšel Arnolda nadávat německy, tak druhou hvězdu za to. Ta režijní i dějová rutina, co zařadila autopilota už pět minut po začátku, si ale stěží zaslouží průměrné hodnocení. ()
Těšil jsem se, věřil jsem, přál jsem si. Sylvester Stallone a Arnold Schwarzenegger konečně narazili na projekt, u kterého se plnohodnotně sešli před kamerou. Žádné několikaminutové štěky. Divákům padala brada, nemohli se dočkat. O to víc zamrzí, že tenhle béčkový thriller zůstal daleko za očekáváním. Vyloženě naštve, že nemá prakticky žádné ambice. Prostě jen láká na dva velikány žánru. Nestačí to. Stallone tu vystupuje coby chytrolík, který napsal rozsáhlou studii o nedostatcích vězeňského systému. Rád je testuje přímo v terénu. Ať se nenudíme, stane se obětí zrady a ocitne se v nerozlousknutelném vězení. Schwarzenegger tu je také za intelektuála, který bude ideální parťákem pro útěk. A je o něco víc nudnější, než jeho kolega. Nejvíc nudný je ale režisér. Přitom Mikael Håfström řemeslo ovládá, tohle je ale křeč i při akčních sekvencích. Ve výsledku vypadá tohle očekávané setkání divně a levně. Designeři kulis by zasloužili na holou. A ještě se tu kašle na logiku. I když to by tak nevadilo – který film téhle dvojice jí má přehršel? Ale na devadesát procent z jejich filmů z osmdesátých a devadesátých let se podívám raději, než na tohle udýchané béčko!! ()
Myslim, že u ničeho jsem se za rok tak nezasmál jako tady. Kravina, co nemít to neodolatelný a (ne)chtěně komediální charisma Slye s Arnoldem, stojí za úplnej odpad, protože scénář by zvládlo napsat každý hovado. Takhle ale... odpustím všechno - slabý záporáky, naprosto dementní 'geniální' plány na útěk, absenci čehokoli zajímavýho nebo hustýho, žádná pořádná krev nebo bitky... ne, stačí prostě, jak si tam ty dva postarší blbové vykládaj ve vězeňský kantýně jak největší machři, ultra drsnej Stallone a vtipálek Arnie, a nemá to chybu. Back to 80's big time, sračka za 4*. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- Ide o vôbec prvý film, v ktorom Arnold Schwarzenegger (Emil Rottmayer) povie zopár viet vo svojej rodnej reči. (m.a.t.o.)
- Během natáčení v New Orleans se Sylvester Stallone (Breslin) dozvěděl o smrti svého syna Sage, který zemřel 13. července 2012 v Los Angeles na následky infarktu. (Dr Lizal)
- Sylvester Stallone (Ray Breslin) doporučil do filmu herca a wrestlingovú hviezdu Dalipa Singha, známeho pod umeleckým menom "The Great Khali". Ten sa ale nemohol zúčastniť kvôli svojmu kontraktu s WWE, ktorá mu vystupovanie v projektoch takéhoto druhu neumožňuje. (AdamesWWE)
Reklama