Reklama

Reklama

Sanitka 2

(seriál)
Trailer
Česko, 2013, 12 h 29 min (Minutáž: 57–58 min)

Režie:

Filip Renč

Scénář:

Ivan Hubač

Kamera:

Petr Hojda

Hrají:

Jiří Dvořák, Jaromír Hanzlík, Dagmar Havlová, Pavel Zedníček, Zlata Adamovská, Marek Vašut, Petr Kostka, Tomáš Juřička, Michal Dlouhý, Iveta Jiřičková (více)
(další profese)

Epizody(13)

Obsahy(1)

Pokračování legendárního seriálu z 80. let minulého století. Zažijeme setkání s původními postavami, nyní již o něco staršími, i s postavami úplně novými, které se připojují k třináctidílnému televiznímu románu o záchranné službě těchto dní. Je to stejný úkol jako před lety, ale přesto se v mnohém změnil, stejně jako se změnila doba i lidé, kteří v ní žijí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (18)

Trailer

Recenze (347)

Ištván87 

všechny recenze uživatele

Zatím nebudu hodnotit, protože jsem viděl jen první díl, ale bohužel, pokud budou ostatní díly v podobném duchu, rozhodně tomu víc jak dvě hvězdy nedám. Většina herců má problémy s přirozenou dikcí u špatně napsaných dialogů, kamera je většinou až zbytečně rozhýbaná, takže když sleduje rychle jedoucí vozy, klepe se tak, jako když jedete s levnou digitální kamerou po kočičích hlavách vykloněn z auta (které nemá pneumatiky ani tlumiče) a máte přiblíženo na dost velkou vzdálenost - šíleně se to míhá a vypadá to jako nějaká nerozhodná parodie na styl Michaela Baye. Hudba místy hodně kopíruje Ordinaci v růžové zahradě, což opravdu nechápu, protože zní o něco živěji - asi jako když srovnáte verzi nějaké symfonie hrané doma na klávesy (Ordinace) a pak na totéž pustíte živý orchestr (Sanitka). Příběhově se příšerně tlačí na pilu, každou chvíli se někdo musí pohádat, holka je do chlápka celá hotová po jediném pohledu (vycmrndlík Jiráček rozhodně nepůsobí dojmem největšího alfasamce střední Evropy), manželka hrdiny má příšerného otce, který se s hrdinou naprosto nesnese, a to nejhorší: V každé scéně se jakoby mimochodem musí vysvětlit, co přesně daná postava dělá ("Copak mi tahle letecká základna neříká Pane?"). Působí strašně rušivě, když se musí každá věc přesně nazvat, místo aby toto bylo vyjádřeno jednoduše kamerou a střihem. U příběhu mi ještě vadí pokusy navázat co nejvíc na původní seriál (záchranka je i v dnešní době brána jako potupné zaměstnání, u něhož máte jistotu, že horší místo už neseženete), nehledě na fakt, že se v některých scénách jedná o remake původního seriálu (nosítka u nemocného děvčete). A u závěrečných titulků mě naštvali taky. Pořád je tu sice ještě původní verze písně Můj čas, nicméně jsou do ní namixovány zmoderňující prvky (asi aby se ani mládež nenudila) a je zkrácena na polovinu. Po shlédnutí prvního dílu zatím říkám: Tak takhle by to nešlo. UPDATE: Poté, co jsem namátkou shlédl pár kusů z několika dílů mám dojem, že jsem měl se svým původním rozhořčením pravdu. Tak fajn. Jedna hvězdička. ()

Dr. Hawkeye 

všechny recenze uživatele

Sanitku jsem očekával s podobnou zvědavostí, jako před lety nové pokračování Nemocnice na kraji města, jenomže s mnohem většími obavami – Hubač není Dietl a původní Sanitku považuji za vynikající dílo televizní produkce. Žel bohu, ani Hubač není Hubač a Renč není Adamec. ____________________________________________________________________________________________________ Popravdě výpravný a výborně obsazený seriál však musí diváka naštvat již od samotného počátku. Pomiňme nyní fakt, že kontinuální působení některých postav patří spíše do říše sci-fi - například dr. Mádr byl za 2. světové války letec u RAF v Británii – a nyní vlastní leteckou záchrannou službu – na člověka, kterému táhne na stovku docela dobrý. Podobně je na tom dr. Vojtěch Jandera, který začínal u pražské záchranky v r. 1956 a to mu bylo něco přes 30. A jako Doktor bez hranic se v úvodním díle vrací z Afriky a vypadá jak ředitel vápenky… No nic. ____________________________________________________________________________________________________ Přestože seriál představí některé staré postavy, tváří se zprvu, že se zaměří spíš na ty nové. A že jich je. Z některých dílů však úplně zmizí, aby udělali místo dalším postavičkám tohoto panoptika. Ty mnohdy kopírují některé starší postavy. Neliba Marka Vašuta si střihne etudu na téma Korejs; sám Zdeněk Srstka se záhadně vrací jako Korejs; Kaderka Jiřího Dvořáka se snaží tvářit drsně a zároveň férově jako ředitel záchranné stanice v podání Josefa Vinkláře, ale kazí mu to milostné etudy – a je lhostejno s kým právě toká… ____________________________________________________________________________________________________ Tak jsem právě zhlédl 6. díl Sanitky 2. Až doposud jsem nad seriálem přimhuřoval oko a svým způsobem mě bavil, ale tento díl byl "wrong on so many levels", až to bolelo. A přitom těch hutných dějových linií! Posuďte sami: 1) Z bručounského saniťáka Neliby (Marek Vašut) se stane po, dějově absolutně nemotivované návštěvě banky, díky penězům od syna z USA, bodrý milionář. Jaká je ale podstat synova „velky byznys“, dosud nevíme, avšak pokaždé, když mu Neliba volá, vidíme ho ve společnosti lepých slečen, kterak hraje biliár. 2) Opuštěná, zhrzená a zdrcená operátorka Áňa (Iveta Jiřičková) jde za psychiatrem (ochotnický výstup dr. Cimického), který ji předepíše "lehká antidepresiva, po kterých bude ale trochu malátná", aniž by pátral po tom, co dělá. Zduněná operátorka následně záměnou čísel v adrese způsobí pozdní příjezd záchranky a tím i smrt pacienty, jejíž opilý synovec neváhá inzultovat saniťáky, což si fotí zcela stupidní postavička bulvárního reportéra (Lukáš Langmajer). Ten jede na místo, protože si z napíchnutého pageru přečte, že nějaká babka leží v bezvědomí - no ty krávo, to bude sólokapr! 3) Ještě zdrcenější Áňa je přeřazena do garáží na desinfekci vozů, kteréžto pucuje v poněkud somnambulním stavu, ale naštěstí tu je garážmistr Tatoušek (Jiří Lábus), který neváhá a její chmury rozptýlí muzikálovým číslem(!). Žel bohu asi nesklidí takový úspěch, neboť mátožná Áňa se přesto (nebo právě proto?) rozhodne spáchat sebevraždu, což mu ovšem stihne po telefonu sdělit. Tatoušek, mající z toho špatný pocit, využije Zdeňkla Má-pěknou-Srstku a ve Felicii z 60. let uhání Áně - do které se zjevně zamiloval (a to stihl jako kdy?) - na pomoc. Když toto komické duo (a pes) dorazí k dopravní zácpě, Tatoušek chápe mobilní majáček se sirénou a běží ulicemi za svou tajnou láskou.... Áňa neotevírá, Tatoušek jako správný saniťák chápe svoji hasičskou sekerku(!), která vypadá, jak ukradená z filmu Hoří, má panenko, a rozmlátí dveře. Leč musím vás zklamat - Áňa usoudí, že sebevražda je blbost a ač nekuřačka, dá si páva, ožere se, a vše bude zas v cajku. 4) Přestože má doktor Jandera (Jaromír Hanzlík) za ženu dr. Foldynovou, ultimátní GILF (Dagmar Havlová), je mu zcela lhostejná a se slovy "Nejsme na žárlení už trochu starý" ji nechává laškovat s šéfem záchranky Kaderkou (Jiří Dvořák). A aby toho nebylo málo, dr. Foldynouvou dohazuje Kaderkovi i jeho matka (Jiřina Bohdalová). 5) O Kaderku má však zájem i Radostová z ministerstva (Jitka Schneiderová), která s ním kdysi chodila a - jak mu prozradí - měla možná i dítě. Jejich potencionální syn dostane anonym (aniž bychom tušili od koho), který mu toto tajemství odhalí. Oba své potencionální otce přiměje k testům DNA, aby následně za jejich přítomnosti a se slovy "Nechme to bejt" spálil výsledky a uzavřel to slovy "Zítra letíme s Lucií do Austrálie. Asi napořád". (Kdo je ku*va Lucie?!? A proč ta celá anabáze???) 6) Kaderka jde před soud kvůli sporu s doktorem Adlerem (Ladislav Beneš). Drama vrcholí, papír šustí a ani mexické telenovely by se za atmosféru, napínavou jak guma od trenýrek, nemuseli stydět. 7) Retinitis pigmentosa Alžběty Janderové (Ivana Andrlová) se horší. Dr. Foldynová, která v jednom z minulých dílů zdědila majetek svého otce (Ilja Racek) se rozhodne zaplatit své švagrové operaci v Německu. V úvodní - zcela bizarně natočené a sestříhané - scéně k zákroku přemluví svého bývalého spolužáka (Miloslav Mejzlík). Ten ji však na konci sdělí, že se operace nepovedla...To se máme na co těšit… () (méně) (více)

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

A máme tu naprosto zbytečné pokračování legendární (aspoň pro mně) jedničky. Po shlédnutí tří dílů bych zas až tak přísný jako další hodnotitelé nebyl, i když. Je zde spousta vztahů, kdy si jeden druhému lezou do zelí, na staré postavy se naroubují jejich příbuzní (mladý Jandera, mladý Mádr či jeho nevěrná žena Simona Mádrová), přidají se nové postavy, trochu se vše zašmodrchá a dějová linie je hotova. Napsat dnes solidní příběh je čím dál těžší a tady se to zatím nepovedlo. Navíc jak bouračka autobusu, tak snesení či nesnesení pacienta po schodech a záchrana pacienta se psem už tu bylo. Co se týká hlavních postav, mladý Jandera je mi teda těžce nesympatický, starý Jandera je stále neskutečně tvrdohlavý a svým vztahem k Elišce mě naprosto točí, ředitel Kaderka je solidní postavou, která však dolézá za ženou svého nejlepšího kamaráda. Aspoň že Fanda zůstal stejně pohodovým řidičem a brácha starého Jandery i se svou ženou se také moc nezměnili. Spousta dalších postav včetně doktora Don Juána i Tatouška a starého pejskaře Korejse nejsou špatné, ale neoslní. Akční, výjezdové i záchranářské akce zase naopak upoutají a nebýt občas trochu až krvelačných scén, byl bych zcela spokojen. A aspoň že na závěr zůstala stará dobrá klasická píseň tria Hložek, Gottwald, Zagorová. Sečteno a podtrženo na závěr - průměrné, leč naprosto zbytečné pokračování něčeho, co bylo tisíckrát lepší. V předposledním díle na koncertě vystoupí Vilém Čok, což je docela zajímavá věc. Poslední díl, který se věnuje výbuchu plynu na koncertě, je vizuálně údernou tečkou za seriálem, který příběhově ukázal, že české seriály jsou s nápady v koncích, ale vizuál máme dobrý. Bohužel i tak nutno konstatovat, že syrovost posledního dílu původní Sanitky ani ten poslední masakr nemohl přiblížit. Závěrem lze snad jen říci, že Sanitka 2 není vyloženě průšvih, ale tak nějak zůstala za očekáváním. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Na Sanitce Reborn je nejvíc fascinující ta koncentrace klišé a stereotypů, se kterou je zinscenován snad každý jev, o kterém se za posledních 10 let alespoň jednou psalo v novinách, každý vztahový spletenec, každá dějová linka. Na Sanitce Reborn je také facinující ten nepoměr mezi vcelku dobrým herectvím a naprosto šíleným hereckým neumětelstvím; ten úžasný žánrový mix sahající od komedie až po softporno; ten kontrast mezi technologickou profesionalitou a provinčním amatérstvím. Pokračování Sanitky je tak úchylně rozplizlé, tak neskutečně scénáristicky a dialogově diletantské, že jsem nemohl odolat a (provinile přiznávám) podíval jsem se na všechny dosavadní epizody, abych se elitářsky ujistil, že tento výstup české televizní tvorby symptomaticky předznamenává smrt televize jako média, které lze brát vážně... ()

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Renčovi a npvé Sanitce se toho dá spousta vytknout. Díly přecpané dějem, místy až trapné herecké výkony a vypjaté scény episodních rolí ve stresu jsou jak přes kopírák a strašně přitažené za vlasy. Točit ale Renč umí. Takže akční scény jsou na naše poměry na dost vysoké úrovni a chemie mezi všema hlavníma postavam je také znát. Škoda že se toho muselo tolik ukázat a tolik stát, protože být v seriálu víc kecání (které je parádní - Budař a nevěra, skoro cokoliv s Vašutem, Zedníček, politikaření atd), bylo by to ještě důstojnější pokračování legendy. ()

Galerie (394)

Zajímavosti (34)

  • Podle kuloárů měl projekt dokonce namále. Když zjistili, že v novém scénáři figurují v plné síle hrdinové, kteří by podle minulého děje byli dávno v penzi, žasli režisér pokračování Filip Renč i autor původní Sanitky Jiří Hubač. Následovala mimořádná porada s tehdejším vedením ČT v čele s Jiřím Janečkem, na níž se zvažovala i možnost, že seriál půjde k ledu. Nakonec se rozhodlo, že jde o přípustnou „autorskou licenci“, kterou diváci nebudou zkoumat. Autoři seriálu si před jeho uvedením byly nedostatků vědomi, avšak věřili, že se nepřesnostmi nebude nikdo zabývat. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)
  • Hneď druhý natáčací deň sa prihodila smutná udalosť. Zomrel režisér Jiří Hubač, pod ktorého režisérskou taktovkou sa natáčala prvá Sanitka (1984). (Raccoon.city)
  • Po odvysílaní prvního dílu si mnoho diváků stěžovalo na různé podivnosti a nepřesnosti. Mezi ně patří například ta, v níž si diváci ve scéně s nehodou "na Úvalech" všimli, že sanitka ve skutečnosti jede na Barrandov, čili úplně na druhou stranu, a dále objíždí prakticky celé město i přes to, že dispečink tvrdí, že jsou nejblíž nehodě. (ČSFD)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno