Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmová adaptace autobiografického románu německé autorky Sabine Kuegler.
Sabine vyrůstá se svými dvěma sourozenci a rodiči v deštném pralese Západní Papuy, kde její otec, lingvista, zkoumá jazyk nově objeveného domorodého kmene Fayu. Sabine tak žije jako dítě džungle daleko od veškeré civilizace. V sedmnácti letech toto prostředí opustí a vrátí se do světa, který ale prakticky vůbec nezná. Touží se do vrátit zpět, aby našla odpověď na otázku, kam opravdu patří a kdo vlastně je? Evropanka nebo příslušnice kmene Fayu? (Sofia)

(více)

Recenze (40)

easaque 

všechny recenze uživatele

+3* film o životě německé rodiny a dospívání dětí v deštném pralese u domorodého kmene je zajímavý, ale jinak mi nepřinesl kýžený zážitek jaký jsem od něho očekával. Možná je to tím, že je na něm znát rukopis ženské autorky a je spíš o emocích než faktech o chování v džungli. Přišlo mi taky zbytečné, že je film rozdělen na kapitoly, i když na sebe mnohdy dějově navazují. Kdo je však na film zvědavý, tak na mě moc nedejte a zkuste posoudit sami, protože podobných filmů moc není. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 2 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Teda! Nádhera!!! To snad ani nemohli točit Němci !!! Tahle cesta do pravěku někam do paleolitu bránou času byla dech beroucí. Sice nejeden kmen už takto zašel, protože nejprve to začalo nějakou tou expedicí, pak nějakým tím misionářem., otrokáři či prospektory s těžařskou spol. za zády a bylo často za pár let vymalováno... Osobně razím ten názor, že pokud ještě někde jsou neobjevené domorodé kmeny a je jen píď podezření, kde by mohli být aby se nechali vlastnímu osudu a svému způsobu žití a náhledu na svět. pokud nejsou v kolizi s blízkou civilizací a jsou někde hluboko v džungli izolováni ať se tam třeba staví na hlavu... On už jen ten import věcí z moderního světa vrtulníkem počínaje dost ruší a to je nikdo ani nemusí ovlivňovat v myšlení, náboženství či v tom co a jak dělají. Před nedávnem jsem dočetl knihu Ztraceni v Shangri-la. V dost blízké oblasti té z filmu se za války zřítila armádní Dakota. Přežilo pár členů osádky a zdravotní sestra, která se tak podobným způsobem dostala do doby kamenné. Místo kam spadli obýval podobný kmen. Nevím na kolik je reálný základ tohoto příběhu, ale třeba boj je popsán téměř identicky s tím v knize a ta byla sepsána podle skutečné události. Je zajímavé, že poté co byla osádka Dakoty zachráněna armádou, o kmen se všichni začali zajímat a to byl jeho konec a konec způsobu jeho dosavadního žití. A nejzajímavější na tom je, že v jedné z jeho bájí se říkalo, že jednou z nebe spadne velký pták a kmen zanikne. Proto jsem fascinován šel do tohoto příběhu a musím tedy uznat, že to bylo natočené fantasticky. kamera, hudba, nádherné záběry na džungli a domorodý kmen... I ten střet světů je tam zvolen velmi rozumně, filmový hrdina Klaus byl evidentně osvícený muž. trochu jsem se bál co v džungli vše nevyvede jeho žena, ale nakonec to dobře dopadlo. No a Sabine chápu. Muselo být pro ni složité uvíznout mezi dvěma světy, přičemž paradoxně ten pro nás a píšu to tak záměrně ,,primitivnější'' avšak opravdovější byl jejímu srdci blíže. Nádherná záležitost, dávám za 5 kopečků zmrzliny co chutná lépe než třtina nebo krokodýl ! * * * * * ()

Reklama

vydumnica 

všechny recenze uživatele

Jej, take filmy mam rada. Skutocny pribeh, krasne exoticke prostredie, prelinanie dvoch uplne rozdielnych svetov a otazka: Kam vlastne patrim? Naozaj krasny film, skoda, ze som ho nevidela na velkom platne. Je to skoro tak dlhe ako Titanic, ale urcite stoji zato! Tak trosku som tym detom zavidela, ake dobrodruzne detsvo mali v lone prirody...maximalne jednoduchy zivot. Rodicov som na jednej strane obdivovala, ze aki su dobrodruhovia, ze aj ja by som take nieco chcela skusit, no na druhej strane vzdy, ked im hrozilo nejake nebezpecenstvo, trosku som sa im divila, ze brali svoje deti do nebezpecnej dzungle medzi domorodcov...Ja by som svoje dieta asi nenechala same behat po dzungli. Ale dobra skola zivota pre celu rodinu...Miestami sa mi chcelo plakat, je tam vela smutnych a dojimavych scen, ale aj som sa zasmiala, konkretne zo scen, ked Sabine bola na internate, prisla do skoly pre damy, ale spravala sa ako mala divoska, bolo to mile...Scenka s prvym snehom je krasna! Zmrzlina - splneny sen pre deti. Jedine malinke minus je, vsimla som si, ze predstavitelka malej Sabine mala hnede oci, velka Sabine vyrazne modre.Hlavna hrdinka bola mala Sabine a na filmovom plagate je velka Sabine, co posunulo malu Sabine do uzadia. Dospelu herecku vsak vybrali podobnu skutocnej Sabine, dnes je to uz 38-rocna matka 2 deti... ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Papua Nová Guinea je oblastí, která stále přitahuje pozornost nejen badatelů jako byli Lévi-Strauss (čti stros, je to Francouz) či Mirceau Eliadu, ale také nás všech. Všichni chceme vědět (alespoň něco) o tom, jaký život vedli dřívější lidé, jaký byl jejich pojem času, přítomnosti v pojmech minulosti a budoucnosti, organizace společnosti, rození a péče o děti, vztahy mezi muži a ženami, pojem smrti a magie živých, duchů a nadpřirozena. Dílčí informace se dozvídáme i z televize, díky mnoha cestovatelům (nedávno tam byl i jeden Slovák), kteří si chtějí vysloužit mediální ostruhy tím, že budou postupně narušovat místní komunity, až do jejich úplného konzumního zblbnutí... Zkusme ale věřit Sabině Kueglerové alespoň v tom, že je to tam dnes tak, jak popisuje (na jedné straně je třeba těžko uveřitelné, že domorodá dívka navštíví bělošku; i když na druhé straně kniha "Dítě džungle" (zvláštní název, když do džungle nesměla vstoupit) obsahuje několik skvělých fotografií - dost se lišících od filmových kulis; na jedné z nich, velice pěkné, je Sabina s dívkami s kmene Danuwar Rai). Takže tu máme tři zdroje, které jsou často v rozporu: poznatky strukturálních antropologů, vlastní zážitky Sabine Kueglerové a film. Tyto rozdíly nejsou zásadní, ale jsou velmi důležité. (Ve filmu např. říká otec, že domorodí muži jim nepomohou se zavadly, protože to jsou válečníci a ne nosiči, zatímco Sabine píše ve své knize: "S transportem zavazadel do dřevěného domku nám pomáhali kmenoví válečníci (podobně se liší dřevěný domek na fotografii a ve filmu)." Zřejmě obě informace jsou pravdivé, odehrály se však v jiné době. Pozn. 1: V úvodním komentáři se ptá (Sofia), zda je Sabine "Evropanka nebo příslušnice kmene Fayu? Odpověď na totu otázku je tak jednoznačná, že úplně ztrácí smysl. Sabine samozřejmě porovnává oba typy společností, ale to na věci nic nemění. Pozn. 2: Tak jako tak fungovala Sabinina rodina v prostředí domorodců jako pátá kolona. Potraviny a artefakty vyměňovali za nože, rybářské háčky, provazy, zrcátka atd. Ostatně neznám případ, kdy by to fungovalo jinak. Navíc ukončit letité války mezi kmeny vstoupením mezi válečníky a zlomením několika šípu a kopí, je třece jen za pomezím naivity. Je to jakoby Fajuové příšly do Ameriky trhat bojovým vrtulníkům vrtule. Pozn. 3: Hudba dobrá, včetně písničky před hořícím domem (téma "V Hodoníně za vojáčka mě vzali"). Svět už prostě víc než nějaké variace neutáhne. Druhá půlka filmu už byla režijně nezvládnutá. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Iba nedávno som videl Barabášov film Pururambo a tento sa od neho líši iba dramatizáciou. Oba priznávajú, že objavovaním neznámeho to objavené súčasne ničíme. A je úplne jedno, či tým "civilizáciou" nedotknutým tvorom vnucujeme nejakého neznámeho bradatého bieleho človeka, či ich ženy nútime nosiť podprsenky alebo ich ohromujeme výdobytkami našej techniky. V každom prípade budú po odchode misionárov, bádateľov, lingvistov alebo trebárs prospektorov v pôvodnom kmeni žiť úplne iní ľudia, než tam žili predtým. Vo fyzike som sa kedysi učil, že pozorovanie extrémne malých objektov limitujú vlastnosti pozorovacieho média čo môže viesť až k zničeniu pozorovaného. Preto neznášam filmy o archeologickom barbarovi Indiana Jonesovi a môj obdiv patrí archeológom, ktorí polovicu nájdeného znova zahrabú, aby aj naši nasledovníci mali čo objavovať a skúmať. Tento film je nakrútený z pohľadu mladej ženy, ale aj tak som si neodpustil napísať predchádzajúci text, aj keď by sa zdalo, že s inscenovaným príbehom nemá nič spoločné. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (1)

  • Autorka původní knihy "Dschungelkind" Sabina Krueger na filmování po celou dobu dohlížela. (MarleyCZ)

Reklama

Reklama