Reklama

Reklama

Film Bohemian Rhapsody je oslavou rockové skupiny Queen, jejich hudby a především Freddieho Mercuryho, který svou tvorbou i životem vzdoroval všem myslitelným stereotypům, díky čemuž se stal jedním z nejvýraznějších umělců na světě. Snímek mapuje raketový vzestup nekonvenční skupiny prostřednictvím jejich revolučního zvuku a ikonických písní, jako jsou „We Will Rock You“, „We Are the Champions“ nebo právě „Bohemian Rhapsody“. Jejich příběh začíná bleskovým startem, pokračuje neřízenou životní spirálou a vrcholí nezapomenutelným, strhujícím vystoupením na koncertu Live Aid v roce 1985. Na jeho pódiu Queen v čele se rtuťovitým Freddiem předvedli jednu z největších show v historii rocku. Jejich hudba byla a stále je ohromnou inspirací pro celý svět. (Cinemart)

(více)

Videa (14)

Trailer 3

Recenze (2 040)

T2 

všechny recenze uživatele

║Rozpočet $52miliónov║Tržby USA $216,668,042║Tržby Celosvetovo $910,809,311 ▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $41,566,328  ║ Tržby za predaj DVD v USA $19,339,685║ Jedno z najväčších filmových prekvapení roka 2018! Či už po kvalitatívnej ale aj po komerčnej stránke, kde sa to teda riadne rozbehlo a v hudobnom žánre to asi nemá obdobu. Príbeh je dobre spracovaný, má čím upútať, prekvapiť, tvorba známych piesní strhne, či nechá zamyslieť sa nad tým keby tak Freddie nehýril, kam by ešte jeho sláva mohla smerovať. Jeho ľúbostné etudy sú viac menej podané decentne aby nezhnusili, občas tam pôsobí jeho osoba aj rušivo ale to sa dá zniesť. Herec Rami Malek je dušou filmu, rovnako ako bol Mercury dôležitý pre Queen. Záver je priam excelentný, vystúpenie na koncerte Live Aid je neskutočne atmosferické, elektrizujúce až zimomriavkové. Som zvedavý aký veľký podiel mal na filme odvolaný Singer. /videl v kine: 90%/ ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Emocemi a energií jiskřící oslava umělecké odevzdanosti, individualistické potrhlosti a důležitosti stát si za svým. Vtipné a svěží představování studiového vzniku hlavních hitovek tady odlehčuje procítěné vztahové linky budující hloubku postav, a současně je hudebním předjídlem k závěrečnému KONCERTU, který v úžasném technickém provedení sesumarizuje všechny rozebírané radosti, bolesti a životné hodnoty příběhu Mercuryho a jeho blízkých. Až se nechce věřit, že to bylo takto “filmově osudové” i doopravdy, že nejbližším člověkem pro něj byla vždy jeho exmanželka, přestože sexuálně ulítnul jinam. Úžasně sestříhaný, nasvícený a především zahraný film se spoustou hravých detailů, bez jediného tvůrčího zaváhání či slabého místa. Rami Malek se objeví před kamerou a okamžitě vás má. Jste tam, s ním a ujíždíte na jeho hereckém výkonu a zasazení unikátně vyobrazené postavy do soukolí přátelských, profesních a milostných interakcí. A obdivujete ho, fandíte mu a nakonec, u toho KONCERTU, je vám ho strašně líto. Cítíte, že svět s ním přišel o něco výjimečné. Nejlepší životopisní hudební film, co jsem viděl. Obří plátno a kvalitní zvuk nevyhnutností! ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Soudruzi, soudružky, právě jsem se vrátil z kina. Hudební vydavatel všechny mé hudební návrhy přijal. Nebo spíš mě poslal do háje a pak toho litoval, protože ono to fungovalo. Česká - no dobře, bohémská rapsodie je ultimátní hit dodnes, nemluvě o dalších peckách, a její výsost rtuťová královna mění všechny nosiče hudby sama na sebe. Nedává to smysl? No, to je to kouzlo poezie, vysvětlováním ztratí právě to, no kouzlo no. Dobré znamení je, že jsem se nezbláznil, jen tu sedím, pojídám studenou pizzu koupenou cestou domů a pod tlakem smolím tenhle komentář. Dobrá, něco smysluplnějšího než to dosavadní gaga, jsem přece šampión. Dobovost za jedna, výběr a stylizace hlavní čtveřice taktéž. Zejména představitel Briana Maye, to snad musí být nějaké tajně klonované dvojče, jinak si tu podobu nedovedu vysvětlit. Velmi dobré dialogy, ať už v rámci kapely nebo ty osobní, přestože je film pojat víceméně "pro všechny" a na jistotu, dají se tam najít velmi dobré postřehy o životě lidí, heterosexuálů i gayů (vy máte svoje rodiny, já ne), obyčejných i "celebrit". Soužití Freddieho s jeho snoubenkou, před i po rozchodu, je vlastně smutné - nemůžu mít něco, co chci, protože to nikdy nebude naplno. No a hudba, sestříhaná a vložená hercům do úst a nástrojů zcela dokonale, to je lahůdka hudebních filmů. Ale jo, dám pět a týden asi zas nebudu poslouchat nic jiného. P. S. Ještě takový film o Pink Floyd a jsem zcela spokojen :) ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Výborný hudební film, ale mizerná biografie. Snad všechny aspekty týkající se orientace jsou tady vyobrazeny jak ten růžový slon v místnosti. Od coming outu přítelkyni přes metaforu s gay barem coby místem nákazy HIV, její zneužití do podoby hnacího motoru pro finální akt až po závěrečnou romanci. Přesně takto navazují gayové vztahy, chodí od dveří ke dveřím a po dvou hodinách strávených spolu se jdou představit svým rodičům. V roce 2018 by si tohle téma zasloužilo citlivější přístup. Takhle je výsledek filmem o tom, jak by se kapela vidět chtěla a né o tom, jaká vlastně byla, protože to by mainstreamový divák nerozdýchal. ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Tohle není film pro opravdové fanoušky kapely, mezi které se hrdě řadím. Příběh Freddieho, případně celé kapely, má obrovský potenciál, který dobře vytušil Sasha Baron Cohen. Bohužel pod produkčním vedením dua Brian May a Roger Taylor vznikl pouze neškodný pomníček, kdy je sakra znát touha těchto dvou, aby z toho všichni, snad kromě Deacyho, vyšli co možná nejlépe. Ten film v podstatě postrádá jakékoliv drama. Ke konci je tam krize kapely, která je ovšem poněkud přestřelená, aby v tom filmu alespoň nějaké drama bylo. Tvorba písní je dána hala bala. Moc nechápu, proč bylo nutné nějakou píseň umístit do děje o čtyři studiové desky dříve a některou zase o tři desky později. To si pak akorát fanoušek řekne WTF, zvlášť když je na to naroubován děj, který se prostě v tu chvíli nestal. OK, filmová licence. Tu chápu v případě toho, že Freddieho diagnózu umístili o 2-3 roky dříve, aby se to ve filmu stihlo, ale i to mě štve. Nechápu, proč naprosto zásadní událost ve Freddieho životě, a sice šílený pobyt v New Yorku v první polovině 80. let, nebyla mnohem více zdůrazněna, ale jen naznačena. To je to, co by dalo filmu větší šťávu. Freddie byl génius, jeden z nejlepších zpěváků, skladatelů a dokázal si omotat publikum okolo prstu, ale taky to bylo totální hovado, sexuální mašina a můžeme jen hádat, kolika lidem nakonec způsobil svou nezodpovědností smrt. A tohle všechno ve filmu MĚLO být. A není. Je to jen kávička, kašírka, polívčička pro masy. Obecně bych vlastně celý Bohemian Rhapsody shrnul asi tak do 50 minut nanejvýš a zbytek stopáže věnoval době mezi léty 1985-1991, protože to je období, které má v sobě neuvěřitelnou emocionální sílu a filmový potenciál. Těšil jsem se alespoň na nějaké zajímavé špeky ze života kapely, práce ve studiu a tak, jenže vlastně všechno zajímavé je už v traileru a film samotný už nejde do větší hloubky. Celé je to prostě sled scén, které ne vždy mají nějakou pointu a vlastně mi to moc nedalo, neboť ta trocha reality, která v tom je, je fanouškovi dobře známa. Dále vlastně nechápu moc závěr s koncertem Live Aid. Předně, Live Aid nebyl žádný koncert po pěti letech, jak to z filmu vypadá. Mezi posledním koncertem a Live Aid byly jen 2 měsíce! Jistá pauza byla dva roky předtím, ale pak udělali normálně desku a jeli tour. Krom toho, jaký má smysl koukat na čtyři panáky, kteří dělají, že jsou Queen, když se na ten koncert můžu podívat na youtube? A je to mnohem lepší. V tom filmu není z koncertu nic extra navíc, jen koukám na herce. Ocenil bych více zákulisních věcí před a po koncertě, protože tam to nebylo úplně bez problémů. Problém s Freddieho hlasivkami je taky upozaděn a dávan do souvislosti s Aids, což je blbost. Freddie s nimi měl problémy celou kariéru. Nechápu, proč ve filmu nedali scénu s foniatrem, který mu prý koncertovat na Live Aid v podstatě zakázal. Je to jen jedno z další potenciálních dramat, které film naprosto zbytečně eliminoval. Je s podivem, že reálné záběry klipů a koncertů jsou vlastně mnohem nabitější informacemi a emocemi, než tenhle snímek. Co se mi líbilo? Začátek, kdy je Freddie na koncertě kapely Smile a seznámí se s Brianem a Rogerem, je moc fajn. Také je vlastně super, jak se autorům za pomoci Ramiho Maleka a imitátorů povedlo napodobit Mercuryho hlas i mimo oficiální nahrávky, že takřka nejde poznat, že to není Freddie. To se povedlo skvěle. Podobnost herců s reálnými předobrazy je relativně ok, ale povedlo se to tedy víc při začátku jejich kariéry, než pak v osmdesátých letech. To už si moc podobní nebyli, zejména Rami Malek a Ben Hardy. Obecně Rami Malek dokonale zvládl pohyby Freddieho na pódiu, ale civilní poloha mu opravdu nesedla a nezahrál to dobře. A podobnost tam vlastně není moc velká. Příliš subtilní, úplně jiné oči. Předkus a knírek všechno nezachrání. Když to shrnu, jedná se o naprosto promarněnou šanci a měli tenhle film natočit až po smrti Briana Maye a Rogera Taylora, kteří, ač si jich velmi vážím, ten snímek svou angažovaností naprosto zabili. V době psaní mého komentáře to tu má 95%, což považuji za absolutní úlet, jsem zvědav, kam to spadne. () (méně) (více)

Galerie (54)

Zajímavosti (101)

  • John Deacon není s Brianem Mayem a Rogerem Taylorem v žádném kontaktu. Po smrti Freddieho Mercuryho se s nimi rozloučil a v roce 1997 se stáhl do ústraní a zmizel z veškerého veřejného života. Roger Taylor a Brian May uvedli, že je jeho rezignace dodnes mrzí, ale snaží se to respektovat. Deacon se prý nikdy tak úplně nesmířil s Freddieho smrtí. (Leeenilka)
  • Rami Malek (Freddie Mercury) musel dodržovat i přísnou dietu a cvičení: „Chtěl jsem své tělo dostat do takové formy, abych zvládl 22 minutový koncert znovu a znovu během pěti dní a nevyčerpal se při tom,“ prohlásil herec. Během prvního týdne musel přibrat určitou váhu a následně musel zhubnout, protože jel točit Freddieho mládí, kdy byl velmi hubený. (Hannahh)
  • Ve filmu se na tiskové konferenci jeden z novinářů zeptá Freddieho (Rami Malek), proč si nechce nechat spravit svůj předkus. Freddie mu odpoví, že žije v Londýně, takže nechce vyčuhovat. Reálný Freddie Mercury si srovnat zuby nenechal z trochu jiného důvodu. Bál se, že by se mu změnil hlas. (Leeenilka)

Související novinky

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

17.09.2023

Skvělý Oppenheimer režiséra Christophera Nolana (Počátek, Temný rytíř) už má opravdu blizoučko k tomu pokořit bájnou metu jedné miliardy dolarů. Chybí mu k tomu v současnosti už méně než 90 milionů,… (více)

Režisér Bryan Singer se chystá vrátit úder

Režisér Bryan Singer se chystá vrátit úder

07.06.2023

Režisér Bryan Singer byl dlouhý čas jedním z nejnadějnějších mladých tvůrců v Hollywoodu a jeho kariéra se zdála být neotřesitelná. Rodák z New Yorku se proslavil už začátkem devadesátých let svým… (více)

Fuqua natočí film o Michaelu Jacksonovi

Fuqua natočí film o Michaelu Jacksonovi

19.01.2023

Režisér Antoine Fuqua (Training Day, Equalizer) zdá se našel novou zálibu v natáčení filmů podle skutečných událostí. Nejprve si to vyzkoušel v otrokářském dramatu Osvobození s Willem Smithem a teď… (více)

Reklama

Reklama